{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.370 visninger | Oprettet:

Oliver E
Oliver E
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Slim/væske i øjet {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har et marsvin som er begyndt at få noget hvidt slim i øjet samt væske.
Hvordan skal jeg behandle det på en billig måde. Tænkte at saltvand ville være godt ? Men ved det ikke

En som kan give mig et fif?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slim/væske i øjet
  • #2   29. mar 2013 Det er svært at sige om det reelt er noget, der skal behandles, uden du viser billede af det. For marsvin danner en mælkehvid væske i øjnene til selv at rense øjnene med.
    Men er der tale om reel øjenbetændelse, så må du til dyrlægen.

• #3   29. mar 2013 Altså mine mutter har nogengange sådan noget hvidt væske i øjnene, det kommer for det meste når de sidder og ordner/vasker sig, men som Cavy siger er det noget de selv danner for at rense øjnene. Måske er det bare det den har? smiley

• Nana S
    Nana S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 14
    #4   29. mar 2013 Start med at tjekke om der skulle sidde noget i øjet. Træk forsigtigt både det øverste og nederste øjenlåg ned og til siden, og tjek om der skulle sidde en stump hø et sted. Det er UTROLIGT hvad de kan gemme nede i øjenkanten.

Som de andre siger danner marsvin et hvidt sekret, som er ganske normalt. Men øjet må ikke virke væskende og irriteret generelt. Jeg ville skylle med saltvand og få dyrlægen til at give en recept på futhalmic, hvis det fortsætter.

• Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #5   31. mar 2013 Tak for svarene, det er 5 år gammelt nu, og spiser /drikker normalt, jeg har vasket det lidt med en saltvandsblandning.
    Tror jeg vil gøre det og tjekke øjet men ellers ikke gøre mere, da det virker til at være normalt som jeg kan læse.

Kommentér på:
Slim/væske i øjet

Annonce