3.126 visninger
|
Oprettet:
Bundlag til indekanin {{forumTopicSubject}}
Hej
Min dreng på 8 har fået en lille hvid hermelin kanin og lige pt. går den på savsmuld men er der andet bundlag den kan gå på for vi har savsmuld i HELE huset.
Mvh jeanette
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Tillykke med kaninen :). Hermeliner er skønne kaniner!
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 17 Gnavere: 4 Emner: 39 Svar: 269
apr 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Gnavere: 9 Emner: 1 Svar: 309
mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Halm har vi prøvet men det kommer meget hurtigt til at lugte.
fleecetæppe må da også lugte når den tisser på det
og tak for svar alle sammen
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Jeg købte min pakke sidste år, og jeg har den endnu. Bruger til både mine rotter, min indekanin og også en gang i mellem til mine udekaniner :).
apr 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Gnavere: 9 Emner: 1 Svar: 309
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 66 Gnavere: 6 Svar: 642
det lugter/sviner ikke:D
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Jeg har over årene prøvet lidt af hvert og min erfaring er at der ikke er noget der ikke støver. Den bedste måde for at forhindre støv er at ligge et ordentligt lag halm over, der er dog nogle kaniner der bare skubber det væk og så er man jo lige vidt.
Spåner er dog nok det der støver og sviner mest og visse kaniner nyser og er tydeligvis irriteret hvis de er i nærheden af det. Så derfor har jeg selv fravalgt spåne løsningen.
Noget af det bedste jeg har prøvet er Hamp/hemp strøelse (mærke mere eller mindre irrelevant) det fungere altså ganske godt, MEN jeg har oplevet at få en levering der var jordslået og desværre har jeg hørt og læst andre der har haft samme oplevelse. så det er noget man skal være yderst opmærksom på.
Udover dette er der noget der hedder Carefresh, det er dog efter min ærlige overbevisning alt for dyrt i forhold til hvad man får, jeg syntes personligt ikke det suger godt nok (bruger man ikke et hjørne toilet) og så lugter det frygteligt når det bliver vådt. Når man så skal gøre buret rent ligger der det fineste støv på bunden som man nærmest skal støvsuges ud. Så det er ikke et produkt jeg vil anbefale, der er Hemp/hamp klart bedre.
Jeg bruger nu noget der hedder Megazorb, det støver som alt andet, men slet ikke i nærheden af spåner, især ikke hvis man laver halm trikket. Det suger ganske godt og lugten ja er til at leve med, omend det kunne være bedre. Det skulle være sådan rimeligt anti bakteriel, det største minus er nok at man skal skaffe det hjem fra udlandet, samt at bunden på buret skal have en hvis højde. Men det er rigtigt drøjt i brug og prisen er noget mere acceptabel havde det ikke været for portoen.
Der er også hør strøelse, men mine kaniner har en forkærlighed for at æde hør og grave i det, lidt det samme reaktion får man hvis man giver dem alt hvad der er lavet af halm, konsekvensen ja den giver vel sig selv.
Aviser tjo, kan virke MEN nogle kaniner går helt amok opdager de dem og så er der for alvor dømt ragnarok, kanin har det sikkert sjovt, men tanken om det giftige stads avisen er trykt med, så skal man lige være obs på at kaninen ikke æder større mængder.
okt 2012
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 7
jun 2010
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 140
mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
I avis findes tryksværte som er giftigt for kaninerne.. Eftersom mange kaniner er glade for at rive papiret i stykker ville jeg aldrig anbefale aviser i nærheden af kaniner/marsvin/osv
Hemp, biobase evt spåner - det er det jeg anbefaler
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 66 Gnavere: 6 Svar: 642
Bundlag til indekanin