{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bundlag til indekanin
  • #1   29. mar 2013 Jeg bruger Biobase til den kanin jeg har oppe på mit værelse. Det dufter godt (Sådan lidt skov-frisk agtig duft) og holder det lugtfrit. Det sviner ikke nær så meget som savsmuld/spåner, og det er nemt at støvsuge op.

Tillykke med kaninen :). Hermeliner er skønne kaniner!

• #2   29. mar 2013 Halm eller aviser

• #3   29. mar 2013 Jeg bruger fleece tæppe til den ene og spåner til den anden, det fungere fint smiley

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   29. mar 2013 Biobase hvor kan man købe det henne.
    Halm har vi prøvet men det kommer meget hurtigt til at lugte.
    fleecetæppe må da også lugte når den tisser på det smiley

og tak for svar alle sammen

• #5   29. mar 2013 Du kan købe 14kg på http://www.lux-shoppen.dk/index.php#.UVWkPhdg_6p for 119,95kr.
    Jeg købte min pakke sidste år, og jeg har den endnu. Bruger til både mine rotter, min indekanin og også en gang i mellem til mine udekaniner :).

• #6   29. mar 2013 Nej, det gør det faktisk ikke, men ja det skal skiftes ret ofte, eller i hvert fald tømmes for kaninlort hver dag, men ellers lugter det ikke, også hjælper det at kaninen er nogenlunde renlig smiley

• #7   29. mar 2013 kan du ikke bare lave et udendørs bur og sætte den ud når det bliver bedre vejr?
    det lugter/sviner ikke:D

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #8   29. mar 2013 Hej

Jeg har over årene prøvet lidt af hvert og min erfaring er at der ikke er noget der ikke støver. Den bedste måde for at forhindre støv er at ligge et ordentligt lag halm over, der er dog nogle kaniner der bare skubber det væk og så er man jo lige vidt.

Spåner er dog nok det der støver og sviner mest og visse kaniner nyser og er tydeligvis irriteret hvis de er i nærheden af det. Så derfor har jeg selv fravalgt spåne løsningen.

Noget af det bedste jeg har prøvet er Hamp/hemp strøelse (mærke mere eller mindre irrelevant) det fungere altså ganske godt, MEN jeg har oplevet at få en levering der var jordslået og desværre har jeg hørt og læst andre der har haft samme oplevelse. så det er noget man skal være yderst opmærksom på.

Udover dette er der noget der hedder Carefresh, det er dog efter min ærlige overbevisning alt for dyrt i forhold til hvad man får, jeg syntes personligt ikke det suger godt nok (bruger man ikke et hjørne toilet) og så lugter det frygteligt når det bliver vådt. Når man så skal gøre buret rent ligger der det fineste støv på bunden som man nærmest skal støvsuges ud. Så det er ikke et produkt jeg vil anbefale, der er Hemp/hamp klart bedre.

Jeg bruger nu noget der hedder Megazorb, det støver som alt andet, men slet ikke i nærheden af spåner, især ikke hvis man laver halm trikket. Det suger ganske godt og lugten ja er til at leve med, omend det kunne være bedre. Det skulle være sådan rimeligt anti bakteriel, det største minus er nok at man skal skaffe det hjem fra udlandet, samt at bunden på buret skal have en hvis højde. Men det er rigtigt drøjt i brug og prisen er noget mere acceptabel havde det ikke været for portoen.

Der er også hør strøelse, men mine kaniner har en forkærlighed for at æde hør og grave i det, lidt det samme reaktion får man hvis man giver dem alt hvad der er lavet af halm, konsekvensen ja den giver vel sig selv.

Aviser tjo, kan virke MEN nogle kaniner går helt amok opdager de dem og så er der for alvor dømt ragnarok, kanin har det sikkert sjovt, men tanken om det giftige stads avisen er trykt med, så skal man lige være obs på at kaninen ikke æder større mængder.

• #9   29. mar 2013 Min står på træpiller, synes ikke det hverken lugter eller sviner, men fjerner så også klatter næsten dagligt

• #10   29. mar 2013 Jeg har inde kaninger og jeg starter med at ligge aviser i bunden, stalosan oven på så savsmul og til sidst halm smiley Det fungere super godt for mig smiley

• Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #11   30. mar 2013 tak for svar alle sammen, vi havde overvejet træpiller da vi selv bruger dem til vores slanger, plus da jeg havde hest brugte jeg somme tider det i tilfælde af den havde kolik smiley vi vil prøve os frem og se hvad der virker bedst:) tusinde tak alle sammen

• #12   30. mar 2013 Vil for god ordens skyld lige kommentere avispapir:

I avis findes tryksværte som er giftigt for kaninerne.. Eftersom mange kaniner er glade for at rive papiret i stykker ville jeg aldrig anbefale aviser i nærheden af kaniner/marsvin/osv smiley

Hemp, biobase evt spåner - det er det jeg anbefaler smiley

• #13   30. mar 2013 du skal være ops på at kaninen ikke spiser træ pillerne jeg prøvede at ligge nogen i Nimbu´s bakke og han åd dem (jeg fik ham stoppet så der kom ikke noget ind:D)

Kommentér på:
Bundlag til indekanin

Annonce