8.592 visninger
|
Oprettet:
Pris på kastration, marsvin {{forumTopicSubject}}
Hey.
Jeg ville gerne have kastreret en af mine hanunger, da jeg gerne vil beholde ham.
Da jeg alligevel havde fat i dyrlægen om vaccination af hestene, spurgte jeg lige til pris, selvom jeg godt ved det ikke ville være dem jeg ville bruge.
900 kr!!! Var nær kløjst i kaffen!
Er det hvad i andre giver? Han mente det var det samme som for en kat, det var jo meget sværere på et marsvin!
Er det meget besværligt? For så ved jeg da ik om jeg tør? Og har i en foretrukken alder for kastration? Havde nemlig tænkt han skulle vente til sommer/efterår mindst...
På forhånd tak for svar
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- 900,- er meget normal pris.
Nu har jeg set en ret stor andel af kasterationer af marsvin, kat, kanin m.fl. og marsvin er noget andet end en kat - selvom mange tror det da er ingenting og sådan et lille dyr kan ikke koste så meget, - jamen jo for det dyrlægen skal arbejde med er jo også småt
- Kattens sidder bagpå og er utrolig nemt lige at "smutte ud"
Det er ikke farligt - besværligt, jeg ville sagtens turde - hvis man sørger for at huske at der ALTID er en risiko for at ligge et dyr i narkose!
Min dyrlæge siger der skal være "noget" at kastrere, så kan de.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Marsvin skal desuden sys i flere lag, og tåler ikke narkose specielt godt. Fik engang en meget detaljeret forklaring på forskellen på marsvin og fx kanin ved kastration, og der ER altså stor forskel.
Prisen kan variere meget fra dyrlæge til dyrlæge, så du kan jo ringe rundt og spørge. Hvis du gør, så spørg osse lidt ind til hvordan de gør - for det sidste du ønsker er at spare penge på at en dyrlæge kastrerer marsvinet som var det en kanin, for det er den hurtigste vej til komplikationer og nok et dødt marsvin.
Den billigste pris jeg har givet var 550kr hos Trine Cramon, men hun er vist steget lidt siden.
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
Og så skal de virkelig være opmærksomme på at få lukket såret, da det jo rører bundlaget hele tiden (imodsætning til hunde og katte, som ikke på samme måde, får såret i kontakt med den slags)
Jeg ved nogen dyrlæger er begyndt at lave kastrationen gennem bughulen (mener jeg), netop for at mindske risikoen for infektioner.
Jeg har ikke selv fået lavet sådan en på en af mine, så jeg kan ikke fortække mere om det. Men det er der helt sikkert andre der kan
Når ja, og så er det anbefalet, at marsvinet bedøves af gas, og ikke af en sprøjte, da det er nemmere at styre, og derfor nemmere at vække det igen.
Jeg er ikke nervøs for at lade flere hanner kastrere, ikke så længe det er en dyrlæge, der véd, hvordan det skal gøres:)
Og så skal du huske at holde marsvinet varmt, når du får det hjem. De er ikke gode til selv at gøre det, når de er lidt groggy efter bedøvelsen
Jeg selv plejer at sætte dem på min varmepude (med håndklæde imellem!) med et håndklæde over sig, og masser af fristene grønt (også vigtigt, da det er om at få systemet igen igen). Og så får de lov at sidde der i nogle timer, indtil de synes det er for varmt og kravler ud. Så plejer de at være sig selv igen, og kommer ned i buret.
Kort fortalt vil jeg anbefale dig at finde én som kender til at kastrere marsvin. Det er det sikreste
Du bor lidt langt væk, så den jeg bruger, tror jeg er liidt for lang en køretur for det
jul 2012
Følger: 35 Følgere: 35 Gnavere: 43 Emner: 13 Svar: 144
Er også fordi når jeg ser folk sælger kastrater, koster de omkr 400, så tænkte prisen lå i det leje... Så er kastrater sgu billige..
Hmm så må han i al fald beholde kuglerne foreløbig, ku ellers godt bruge en kastrat til at holde orden på kællingerne
apr 2010
Så marsvinekastrater sælges med tab. Nogen opdrættere vælger at kastrere hanner, som ikke bliver solgt, og så æde tabet ved salg.
Prisen på en kastrat ved salg ligger på 350-450kr, for mere vil folk ikke betale.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Jeg solgte en kastrat for 150,- fornylig, mere var folk ikke interesseret i at give.
- Bittert, men sandt. Det er desværre nede i det prisleje de er endt i, ihvertfald herovre i Jylland.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 25 Gnavere: 5 Svar: 42
jul 2012
Ja det kan jeg jo så godt se, hvem vil give 1000kr for et marsvin når du kan få dem smidt i nakken...
Heldigvis har jeg plads til alle mine hanner endnu, så må jeg spare sammen til en kastration...
Hvor gamle skal de ca være?
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
alder, ja nogle siger så unge som muligt, så heler de hurtigere, andre siger det jo lige skal være LIDT at fjerne først, jeg ville personligt ikke få det gjort på en han under 500g i hvert fald.
jul 2012
Okay tak for svar, ville også synes det var rart han havde lidt størrelse først...
Men nu skal han også lige blive gammel nok til at forlade mor... og bliver hans brødre ikke solgt, ku det være jeg sku overveje at få dem snippet også...
mar 2014
Følger: 1 Svar: 2
Har overvejet at få den ene kastreret og så vil jeg hører om dette muligvis vil afhjælpe problemet.
De er blevet meget tamme og meget sociale. Hvor meget ændre det sig bagefter. Den ene er lidt mere modig og en drillepind. Og den anden mere forsigtig
Hvem skal man vælge eller er det bedst at det bliver begge to?
Og hvad med alder ? De er fra november engang
jul 2012
Ingen af dem er tjent med at gå alene
mar 2014
Følger: 1 Svar: 2
apr 2010
jul 2012
Pris på kastration, marsvin