{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Når fedt-hagen først er der... {{forumTopicSubject}}

Min kanin er fed, det har hun altid været... eller hun var fed da jeg købte hende smiley

Men den der fedtpose kaniner kan få, kan den slankes/motioneres væk når først den er der?

Hvordan slanker man bedst en kanin (udover motion) så den stadig får dækket sit vitaminbehov?

jeg fodrer med Chudleys royal rabbit eller poppys foderblanding.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når fedt-hagen først er der...
  • #1   7. mar 2013 nej hageposen kan også vare genetisk bestemt og betyder ikke altid overvægt smiley
    til en kanin der skal slanke sig vil jeg sige 15-20 g foder pr kg kanin og så fri adgang til hø smiley

Og motion smiley

• #2   7. mar 2013 Hun har 73 kvm at boltre sig på smiley

Massere af hø smiley

Jeg synes egentlig ikke hun er fed på resten af kroppen smiley

• #3   7. mar 2013 tyndfed kan man heller ikke se og det ses oftes ved at der er et tyskt lag fedt omkring organerne, men det skal der en røngten til for at se (ved ikke om dyrlægen kan mærke det)
    og ja så længe du dosere foderet, og hun får masser af aktivering så er det fint smiley

• #4   7. mar 2013 arhhh maria louise ja se det var jo simpelt og lige til at gå til når det kommer til hagepose smiley

• #5   7. mar 2013 Tak for tippet, har nu været inde og befamle kyllingen, ingen fedt i posen smiley

• #6   8. mar 2013 Prøv at stryg hende ned over ryggen, hvor rygsøjlen sidder. Hvis du kan mærke hendes rygsøjle helt tydeligt, så er hun for tynd, så må du endelig ikke slanke hende. En kanin er tilpas når man kan fornemme at rygsøjlen er der, hvis man trykker til, men man må ikke kunne mærke den tydeligt, ved bare at stryge kaninen over ryggen.

Det er jo hverken sundt for en kanin er være for tynd eller tyk.

Jeg har selv haft en hunkanin, som havde "Europas største" hagepose og vejede 2800 gram (det var en dværgvædder hvor idealvægten er ca. 1900 gram), så hun vejede jo rigtig meget for meget og hun så tyk ud, men når jeg strøg hende ned af ryggen, kunne jeg mærke hendes rygsøjle helt tydeligt, så hun blev faktisk sat op i foder, selvom hun i forvejen var "tyk" smiley

Held og lykke med det, godt at høre at du tænker på din kanins helbred og ikke bare vil forkæle hende, fordi hun er sød smiley

• #7   8. mar 2013 skræntes, det passer nu ikke helt for nogle kaniner kan være tyndfede og så er det "ydre" ikke til at mærke, mange af de kaniner jeg får in fra kæl de ser pæne ud udenpå men er smælle fede indvendig

• #8   9. mar 2013 Ja selvfølgelig, det er jo ligesom mennesker, som ikke ser tykke ud, men har meget fedt om deres organer. Så er den eneste løsning jo at få kaninen scannet. Men jeg mener bare, at hvis kaninen mærker tynd over ryggen, så skal man passe på med at sætte den ned i foder, for det er jo ikke sikkert at den er fed indvendigt.

• #9   9. mar 2013 Hun vejer omkring 2 kg. det er jo fint i forhold til idealvægten.

Selvfølgelig kan man ikke mærke hendes rygsøjle andet end man normalt ville kunne smiley

Tyndfed, tjaaaaa, jeg må indrømme at jeg ikke har lyst til at stresse kaninen ved at tage den til dyrlæge og få den scannet for fedt om organerne.

Hun har ikke fedt i posen, hun er trivlig og frisk og slank (ikke tynd) i kroppen.

Hun spiser og er glad, mon ikke hun alligevel har det meget godt smiley

Hun får massere af grønt og hø og en håndfuld kvalitetsfoder om dagen.

• #10   9. mar 2013 så syntes jeg bare du skal holde det til at dosere hendes foder 20-25g pr kg kanin dagligt, og så rigeligt med grønt og hø og masser af motion smiley så har du gjort dit smiley

Kommentér på:
Når fedt-hagen først er der...

Annonce