Kanin tåle chili?! {{forumTopicSubject}}
Da jeg kom hjem fra skole i går, lå der jord ud i hele min stue. Min ene kanin havde været oppe i min vindueskam (som altså er mindst 120 cm over gulvhøjde) og væltet min kæmpe chiliplante ned på gulvet. Hele planten var spist, og der var mindst 30 chilifrugter på.
Det er altså en del chili i to små kaninmaver. De har dog slet ikke reageret på det, og deres afføring har været helt fin. Men kan da ikke forestille mig at det er godt for dem, eller hvad?
Hvordan fungerer kaniners smagsløg, kan de overhovedet smage det stærke ved chili? Tænker det da alligevel er voldsomt, at de har spist 30-40 stykker til sammen, hvis de ikke kunne lide det.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 34 Gnavere: 12 Emner: 12 Svar: 313
De begge har stadig godt her to dage efter.
Skal til kontrol hos dyrlægen i morgen med en anden kanin, så har jeg tænkt mig lige at hører ad.
De er vant til at få al verdens grønt og krydderurter i store mængder hver dag, ved ikke det har gjort, at de kan tåle lidt mere ? Jeg deler ofte mine måltider med dem, men har altid ladet vær, hvis der f.eks. var chili i. Men kan faktisk ikke lige finde noget om, at de ikke kan tåle chili, som man kan med løg, osv.
okt 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 2
da der er får meget stærk syre i. det kan deres maver ikke tåle.
apr 2010
Det var ingen maveproblemer med mine efter 60+ chilier
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
okt 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 2
det kunne være jeg skulle prøve og give den et lille stykke.
Kanin tåle chili?!