{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.675 visninger | Oprettet:

Kanin tåle chili?! {{forumTopicSubject}}

Da jeg kom hjem fra skole i går, lå der jord ud i hele min stue. Min ene kanin havde været oppe i min vindueskam (som altså er mindst 120 cm over gulvhøjde) og væltet min kæmpe chiliplante ned på gulvet. Hele planten var spist, og der var mindst 30 chilifrugter på.

Det er altså en del chili i to små kaninmaver. De har dog slet ikke reageret på det, og deres afføring har været helt fin. Men kan da ikke forestille mig at det er godt for dem, eller hvad?

Hvordan fungerer kaniners smagsløg, kan de overhovedet smage det stærke ved chili? Tænker det da alligevel er voldsomt, at de har spist 30-40 stykker til sammen, hvis de ikke kunne lide det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin tåle chili?!
  • #2   7. mar 2013 og hvor modne var de?

• #4   7. mar 2013 De var medium stærke og meget overmodne, nogle var begyndt at visne.
    De begge har stadig godt her to dage efter.

Skal til kontrol hos dyrlægen i morgen med en anden kanin, så har jeg tænkt mig lige at hører ad.

De er vant til at få al verdens grønt og krydderurter i store mængder hver dag, ved ikke det har gjort, at de kan tåle lidt mere ? Jeg deler ofte mine måltider med dem, men har altid ladet vær, hvis der f.eks. var chili i. Men kan faktisk ikke lige finde noget om, at de ikke kan tåle chili, som man kan med løg, osv.

• Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 2
    #5   14. okt 2013 kaniner kan ikke tåle chili.
    da der er får meget stærk syre i. det kan deres maver ikke tåle.

• #6   14. okt 2013 Min dyrlæge sagde nu, at det ikke gjorde noget, men det selvfølgelig ikke skal være en del af deres foderplan. Han sagde at deres smagsløg er noget mere neddæmpet end vores, så de er ofte vilde med stærke/krydret ting, som chili, rucola, urter, osv.

Det var ingen maveproblemer med mine efter 60+ chilier smiley

• #7   14. okt 2013 altså de kan godt tåle frugten, men planten indeholder solanin ligesom kartofler og andre natskyggeplanter og den er stærkt giftig! så selve planten er no no...

• #8   14. okt 2013 Susan: Ja det sagde min dyrlæge også smiley

• Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 2
    #9   8. nov 2013 okay, det var godt og vide.
    det kunne være jeg skulle prøve og give den et lille stykke.

Kommentér på:
Kanin tåle chili?!

Annonce