{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Ørkenrotte- alene hjemme.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Til jer med ørkenrotter: Hvor længe kan jeres ørkenrotter være alene hjemme? Er nemlig i tvivl omkring det, da mine ørkenrotter skal til at være alene en hel weekend af gangen (Fredag aften til søndag eftermiddag) og kan ikke finde ud af om det er for lang tid eller om de sagtens kan klare sig uden de store problemer.

Mange tak på forhånd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørkenrotte- alene hjemme..
  • #1   3. mar 2013 Levende dyr skal tilses mindst 1 gang pr. døgn. Så man må i følge dyreværnsloven ikke lade dyr være alene uden nogen form for tilsyn i mere end 24 timer.

  • #2   3. mar 2013 Mine ørkenrotter får mad en gang om dagen, så de vil bestemt ikke kunne klare sig en weekend alene. Der udover siger loven at dyr skal tilses en gang om dagen.

  • #3   3. mar 2013 Det tror jeg da godt de kan, men spørgsmålet er om man har lyst / kan finde på at gøre det. Tænk, hvis der sker dem noget fredag nat og de så skal gå med det til I kommer hjem igen.
    Jeg ville få nogen til at komme og kigge til dem om lørdagen.


  • #5   3. mar 2013 Som Sortfod skriver, er det imod dyreværnsloven at efterlade dyr mere end 1 døgn alene. Dyr skal tilses mindst én gang i døgnet - uanset hvor længe de så end kan klare sig.

  • #7   3. mar 2013 Det er jo stadig mere end et døgn smiley

  • #9   3. mar 2013 Jovist... Men vi har jo en dyreværnslov på området af en årsag.

    Selvfølgelig er der nogle dyrearter der sagtens kan klare sig over flere døgn - men som ejer ville jeg have det forfærdeligt hvis jeg skippede et tjek en dag for at komme hjem og finde at der var gået noget galt - f.eks. en vandflaske der ikke virkede og havde forårsaget dehydrering eller lignende ting..


  • #10   3. mar 2013 Det er nu mest fordi jeg er flyttet til en ny by pga uddannelse og kender ingen her, men har nogle begivenheder (Runde fødselsdage) i jylland jeg skal til og tænker at det ville være synd at tage dem med på den 3½ time togtur + så skal de leve i deres 'flytte-kasse' fredag-søndag. Men må klart se om jeg måske kan skubbe det til lørdag morgen og så komme hjem igen tidlig søndag smiley

  • #11   3. mar 2013 I sommers var jeg på "ferie" i KBH vi havde en overnatning og tænkte at så behøvede min mor ikke bruge penge på en bus billet for at kigge til hamsterne da vi jo vil få kigget til dem mandag morgen og tirsdag aften. Da vi kom hjem var vores ene hamster blevet syg, dens øje var poppet ud af hovedet og kom til dyrlægen tidlig onsdag morgen.. Sidden har jeg simpelhen kigget til mine dyr om Morgenen når jeg vågner, når jeg kommer hjem af arbejde og inden jeg går i seng.. Og når jeg skal til Kbh igen til sommer er det så kun en dags tur, men hvis vi skulle ombestemme os og overnatte igen får min mor en nøgle!!

Kommentér på:
Ørkenrotte- alene hjemme..

Annonce