Skadet markmus {{forumTopicSubject}}
Min lillesøster fandt sig en lille markmus unge der var faldet i vores ænders madspand og var helt dehydreret. vi tog den derfor ind og gav pænt mad og drikke, samt et lånebur til det lille kræ, men her dagen efter var jeg uopmærksom i et øjeblik imens jeg lukkede døren til værelset hvor musen var og en af mine katte kom derfor FOR tæt på. Jeg har Maine Coons, en stor katterace med ligeså stor IQ og min hankat ved hvordan man åbner buret i siden. Heldigvis har jeg fået mus og kat skilt ad, men den lille mus har nu en ordenligt omgang av i halen, da huden på spidsen mangler. Jeg kan ikke få kontakt til min dyrlæge p.t. så ville lige høre om der er nogen der har nogle gode fif til lige at stable lidt muse-førstehjælp op?
apr 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Men jeg kan godt forstå, du helst vil redde den. Jeg ved bare af erfaring, at sådan nogle småtlinger kan være enormt svære at holde liv i... Eventuelt kan du prøve at kontakte en vildtplejestation for at få nogle råd?
Du skal i hvert fald - uanset hvad - sørge for at holde såret rent. Jeg ville vælge at vaske det med klorhexidinopløsning for at forebygge infektion.
Hvor gammel vurderer du, at ungen er? Har den fået øjne, tænder osv.?
apr 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Skadet markmus