{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Hiccup
Hiccup
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Skadet markmus {{forumTopicSubject}}

Min lillesøster fandt sig en lille markmus unge der var faldet i vores ænders madspand og var helt dehydreret. vi tog den derfor ind og gav pænt mad og drikke, samt et lånebur til det lille kræ, men her dagen efter var jeg uopmærksom i et øjeblik imens jeg lukkede døren til værelset hvor musen var og en af mine katte kom derfor FOR tæt på. Jeg har Maine Coons, en stor katterace med ligeså stor IQ og min hankat ved hvordan man åbner buret i siden. Heldigvis har jeg fået mus og kat skilt ad, men den lille mus har nu en ordenligt omgang av i halen, da huden på spidsen mangler. Jeg kan ikke få kontakt til min dyrlæge p.t. så ville lige høre om der er nogen der har nogle gode fif til lige at stable lidt muse-førstehjælp op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skadet markmus
  • Hiccup
    Hiccup Tilmeldt:
    apr 2010

#3   13. feb 2013 Jeg er ret sikker, jeg passer vilde dyr normalt, men denne lille fyr er nyt område for mig og jeg har derfor ikke nogen form for ekspertise indenfor området smiley Den ser ikke videre ud til at have andre skader, har lige tjekket den igennem men det er nok aflivning i sidste ende ja...Håbede bare at der var et eller andet jeg kunne gøre for den

• #5   13. feb 2013 Min umiddelbare tanke er også, at den stakkels lille fyr måske bør aflives, hvis den pines/har smerter... Da der er tale om et vildt dyr, befinder den sig jo i forvejen i en stresset situation, og smerten er yderligere stressende for den. Sådan en lille mus kan man jo ikke så nemt give smertestillende.

Men jeg kan godt forstå, du helst vil redde den. Jeg ved bare af erfaring, at sådan nogle småtlinger kan være enormt svære at holde liv i... Eventuelt kan du prøve at kontakte en vildtplejestation for at få nogle råd?

Du skal i hvert fald - uanset hvad - sørge for at holde såret rent. Jeg ville vælge at vaske det med klorhexidinopløsning for at forebygge infektion.

Hvor gammel vurderer du, at ungen er? Har den fået øjne, tænder osv.?

• Hiccup
    Hiccup Tilmeldt:
    apr 2010

#6   13. feb 2013 jeg vil gætte på den lige er smuttet fra sin mor, den er meget lille. Jeg kender godt forskellen på almindelige mus og markmus hvilket også er grunden til at jeg er usikker på hvad jeg skal gøre i denne situation. Jeg holder god kontakt til en vildtplejestation og det ser ud som om den i første omgang kommer til at skulle til tjek i morgen tidlig smiley Håber det bedste for den, men det skal selvfølgelig være for musens eget bedste og ikke mit

• #7   13. feb 2013 der er nogle musearter hvor huden på halen sidder meget løs. Det virker lidt ligesom når firben taber halen. Er du sikker på det er en markmus?

Kommentér på:
Skadet markmus

Annonce