{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Kanin boende inde {{forumTopicSubject}}

Hej med jer ..

Hvor mange af jer, har kaniner boende inde, eller kender nogen der har?
Jeg vil gerne have min skønne kanin med mig i lejlighed, og har hende derfor boende med mig på mit værelse pt, for at finde ud af om jeg "kan holde det ud".
Men hvad gør i for at undgå at jeres kaniner kommer til at lugte? Og hvis nogen af jer har kaniner i lejligheder, hvad gør i så mht ledninger osv??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin boende inde
  • #1   27. jan 2013 Jeg har min kanin boende inde. Jeg skifter ved ham en gang i ugen og bare man sørger for at lufte ud dagligt så synes jeg ikke lugten er slem.

    Det med ledninger der sørger jeg for at holde øje med ham eller lade ham rende rundt hvor der ikke er ledninger. Ellers kan du altid sætte noget i vejen for ledningerne smiley


  • #2   27. jan 2013 Min kanin har et kanin-toilet, som jeg skifter dagligt, men efter hun har skiftet bur, er hun begyndt at grave alle spånerne ud af toilettet, så jeg ikke længere kan holde det rent .. Og syntes hun er begyndt at lugte en hel del mere, efter hun er kommet i det andet bur ..

  • #3   27. jan 2013 Jeg har min kanin i lejlighed smiley jeg bruger noget der hedder carefresh, og hun er helt lugte fri smiley og skifter selvfølgelig buret hver uge og lufter ud hver dag smiley

  • #4   27. jan 2013 Jeg har lige læst http://www.ddaa.dk/images/stories/webdokumenter/Kaninfolder_2012.pdf
    Og de anbefaler også carefresh, så det tror jeg at jeg skal have anskaffet mig smiley hvor køber du det?


  • #5   28. jan 2013 Jeg har alle mine kaniner boende indenfor, det er lige pt. mine egne 8 kaniner og min søsters ene.
    - De har så godt nok et værelse for sig selv, men synes ikke de lugter specielt.

    Mine går på træpiller med halm ovenpå og skiftes så ca. en gang ugentligt eller efter behov.
    - Synes ikke det er dem alle som har forstået fidusen i toilettet, men dem som jeg kan se har faste toilethjørner forsøger jeg at give et godt stort toilet i det hjørne de bruger og så eventuelt med en anden form for strøelse i.

    Men det er også vigtigt at toilettet er stort nok til dem, personligt synes jeg mange af de trekantede gnaver-toiletter på markedet er for små til kaninerne, så jeg bruger alm. kattebakker. Eventuelt kan man jo så vælge en af dem med låg på til formålet?!
    - Og så ellers et stort nok bur! Mine går i 120x60cm bure, havde jeg pladsen gad jeg godt de havde et 150x70cm bur hver, - havde jeg kun én kanin havde den dét smiley

    Ledninger, der er jo alle mulige løsninger i dag på rør man kan putte udenom, små skinner der skrues op på væggen de ligges ind i osv. og ellers er gaffa løsningen på alt smiley


  • #6   28. jan 2013 Jeg køber det i maxi zoo smiley det er godt nok lidt dyrt, men synes virkelig det er pengene værd smiley giver 209 for en pose:-) og hvis du vil have det i en bestemt farve 250:-)

  • #7   31. jan 2013 Det er dyrt, men det vil jeg godt ofre på hende smiley
    Det er min bette dværgvædder pige, og hun er lige skiftet til at større bur (130x60) men hun er kun lukket inde i det når hun skal sove, ellers går hun frit på mit værelse. Og mht toilettet, tror jeg det passer helt fint i størrelsen smiley


  • #8   31. jan 2013 Jeg har min kanin i et stort udendørs bur, inde på mit værelse. han har et hjørne hvor han tisser det skifter jeg dagligt. eller hver anden dag.ellers løber han bare rundt og hygger sig, alle mine ledninger er pakket væk i diverse lednings samlere smiley

Kommentér på:
Kanin boende inde

Annonce