{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.073 visninger | Oprettet:

Hjælp ang bur og underlag? Kanin {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg har for to uger siden købt mig en lille hun kanin. Jeg prøvede at gøre hende renlig ved at tage hendes bøller og det savsmuld med tis på, op i hendes hjørnetoilet. Lige meget hvor meget jeg lå derop brugte hun stadig resten af buret. Jeg kunne godt tænke mig at lave et anderledes bur til hende, f.eks en lille indhegning i et hjørne med en kattebakke, et tæppe, legetøj osv. Men tror i dette ville kunne lade sig gøre når hun ikke vil bruge sit hjørnetoilet?
Jeg har hende til at gå frit i min lejlighed når jeg er her til at holde øje med hende, og selvom hun går frit bøller eller tisser hun ikke på gulvet. Så hun ved jo godt det er i savsmuldet/care fresh'en hun skal gøre det, kunne det tyde på.
Vil rigtigt gerne se billeder af eksempler hvordan man kan have et "alternativt" kanin bur/hjem, har søgt lidt på det for inspiration, men ikke fundet så meget.

Lige et andet spørgsmål.
De første par dage gik hun på savsmuld, hvilket hang meget fast i hendes pels, så jeg havde det i hele stuen når hun var fri. Så gik jeg over til care fresh, hvilket jeg også synes hænger en del fast, men det er bedre end savsmuld, men stadig ikke helt godt. Nogle forslag til bedre alternativer? Tænker om træpiller hænger mindre i??

På forhånd tak!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang bur og underlag? Kanin
  • #1   22. jan 2013 Man kan ikke undgå at en lille smule falder ved siden af tissebakken, jeg har ikke haft held med mine hunner, men min indendørs han er faktisk til at gå på bakke smiley

    Kaninerne glider på træpiller, og når de er opløst kan det også hænge fast i en langhåret kanin..

    Min indendørskanin går på bademåtter/sengetøj pga allergi, så jeg har ikke det problem smiley


  • #2   22. jan 2013 Det er desværre ikke en lille smule som falder ved siden af, men det er vidst lige fordelt over hele buret smiley . Men jeg er bare glad for hun i det midste gør det i buret! g ikke i min lejlighed.
    Men jeg tænker at nu når hun godt ved(hvilket jeg tror hun gør) at man ikke tisser/pøller på gulvet. Hvis hun så fik et hjørne hvor hun går på gulv/måtter og har en kattebakke med savsmuld eller lign i, om hun så ikke stadig ville gøre det i savsmuldet, i stedet for på gulvet?
    Puha, den formulering, forstod jeg knap nok selv, men håber i forstår. smiley .


  • #3   22. jan 2013 Det er da værd at prøve, min indendørs kanin har en bakke der fylder 1/3 af buret smiley

  • #4   22. jan 2013 Ja men kunne godt tænke mig at bygge et slags hus eller lave et hjørneskabs nederste hylder om til et slags bur, hvor hun så kan gå ind i fra indhegningen. Det ville jo være træls at flytte helt om, udhule skab osv. og så det ikke lykkes. Men det kan man selvfølgelig aldrig være sikker på at det gør smiley

    Vil gerne høre andre meninger også? så kom frisk folkens smiley


Kommentér på:
Hjælp ang bur og underlag? Kanin

Annonce