{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marvin og kulde
  • #1   21. jan 2013 Der skal være mindst 10 grader på alle tider af døgnet og gerne mere da marsvin ikke danner under uld ligesom kaniner.

De kan sikkert sagtens overleve ved mindre grader, men der er forskel på at overleve og så på at trives.

Jeg ville ikke byde mine marsvin det, ej heller med en varme lampe.

• #2   21. jan 2013 marsvin tåler ikke under 10 grader, jeg syndes personligt selv at de mister livskvaliten når det er for koldt, jeg tog mine ind i år de står i en udestue om sommeren (undtagen skinnyerne) var lidt længe om at få dem ind om vinteren , men kunne tydeligt mærke på dem at de bare ikke gad noget pga kulden, jeg ville personligt aldrig gøre det da jeg ikke selv bryder mig om at være ude når det er så kold, så hvorfor skulle mine marsvin.

• #3   21. jan 2013 Det kan de godt.
    Tidligere stod mine ude på vores altan, og nu er vi flyttet og de går nu ude i en tilbygning til garagen, hvor de har fået et stort område..
    Der er ingen træk, og ingen frostgrader inde ved dem. og deres huse er isolerede. Under 10 grader er der nok i de her dage, men de har det ganske fint, aldrig syge, og friske og veloplagte som de altid har været.

Jeg ville dog vente med at flytte dem ud til det er blevet varmt, for de tåler ikke den temperaturforskel.
    Mine har været vant til det fra unger af, men når de ikke er vant til det, kan de gå hen og blive syge.

Men du vil få flest nej svar herinde fra smiley

• #4   21. jan 2013 "Men du vil få flest nej svar herinde fra"

Det er jo så fordi der rent faktisk er udført forskning på det område, der viser at ved temperaturer under 10 grader kan de få kulderystelser og deres livskvalitet samt levetid kan risikere at sænkes markant.

Personligt har jeg det sådan, at hvor der er for koldt for mig uden jakke, er der for koldt for mine marsvin, uanset om de har pels eller ej.

• #5   21. jan 2013 Ja men jeg vælger så at kigge på mine dyr, og hvordan de har det, og de trives ganske fint.
    Hvis du absolut skal samligne dyr og mennesker, så er der også forskel på hvor kuldeskær folk er... jeg går med vinterjakke...min bror går med åben sommerjakke og fryser ikke..

Men dette er noget hvor der altid er uenighed.
    Men kan jeg se at der er en af dem der ikke trives med det, så blir der også lavet om inde ved dem, det er klart, men indtil videre, fungere de fint som de plejer..og jeg kender mine dyr bedst, så jeg burde vide det smiley

• #6   21. jan 2013 Det er jo valget man tager, jeg oplyste såmænd også bare om noget relevant information.

Nu har jeg også marsvin uden pels, så mine dyr har altid min. 22 grader, så de vil aldrig blive budt så lave temperaturer.

• #7   22. jan 2013 Der er rigtig mange meninger om det, men de fleste vil mene at marsvin ikke kan klare sig udendørs. Jeg er uenig. Mine dyr har altid boet ude i udendørs kanin bure, hele året rundt og de er skam blevet gamle hos mig, helt op til 10 år smiley

Tror det handler meget om, de står i læ og har isolerede huse/læskure at gå ind i med masser af lun halm/hø what so ever..

Jeg mener sagtens de kan gå ude, især med varmelamper.

Mvh Mie:)

• #9   22. jan 2013 tja jeg kan huske et en bekendt mente at deres mutter sagtens kunne gå i stalden, det døde der 5 mutte unger af og 2 voksne såe NEJ LAD VÆRE

• #10   22. jan 2013 Mine Marsvin er ude med masser af halm, og de har en dejlige varme-lampe ude ved dem. De er rigtig langhåret og de har gået der ude i et par dage, og de helt normale..

• #11   22. jan 2013 Mine marsvin går samlet så de kan holde varmen, de er helt normale.
    De er friske og livlige

• #12   22. jan 2013 Jeg ville så slet ture have dem gående på halm. Der hvor jeg hente de 3 brødre gik de på halm, hvilket gjorde den ene af drengene fik problemer med øjet.

• #13   22. jan 2013 De har også savsmul halmen er bare i et hjørne så de kan putte sig, de har også et stort hus i kan gå ind i men de fortrækker hjørnet

• #14   22. jan 2013 hvorfor så spørge når du har besluttet dig??

• #15   22. jan 2013 jeg er fuldstændig enig med Mathilde&mutterne, hvis man vil have udedyr, så må man anskaffe sig en kanin, ikke marsvin.

• #16   22. jan 2013 Jeg kan så bare godt li at være på den sikre side. Jeg vil ikke udsætte mine dyr for kuld som har en mulighed for at forringe deres livkvalitet, og slet ikke en kulde som jeg ikke selv vil være i.

Derudover ville jeg ikke opholde mig ved dyrene hvis de gik så koldt, så ville dyrene ende med bare at gå derude og få tjekket vand og foder. Og det ville jeg synes var synd for dyrene.

Men som sagt det er dit valg, jeg ville bare aldrig byde mine dyr det.

• #17   22. jan 2013 Ja hvorfor overhovedet spørge, når de allerede går derude?

Vil du byde dine dyr det, så gør det da endelig.
    Om ikke andet, kan det jo være der så ikke går så længe før du så skal have nogle nye.

• #18   22. jan 2013 Aldrig om jeg ville byde mine marsvin det, - især ikke når jeg er velvidende om hvad det kan gøre ved marsvinet.

Nu er der for en gangs skyld lavet forskning med noget indenfor marsvin, der faktisk er relevant at vide - hvorfor så ignorere det?!
    - Og hvorfor spørge, når man alligevel ikke vil ta' de svar som modsætter sig ens ønske, op til vurdering!?

Nej, mine marsvin går indenfor - i stuetemperatur. Det gør mine kaniner også, det er sjovere for mig.
    - Men mine marsvin skal aldrig udenfor om vinteren, medmindre jeg kan være sikker på at buret har minimum 10 grader.

• #19   22. jan 2013 Jeg forstår ikke spørgsmålet..

eller jo, det gør jeg selvfølgelig... men jeg forstår ikke hvorfor du spørger, når du selv konkluderer *De tager ikke skade eller noget af at gå derude.*

Så er det jo ligemeget hvad folk svarer....

• #20   22. jan 2013 Jeg tilslutter mig flertallet; medmindre du har et rum i dit udhus, du kan opvarme til minimum 10 grader døgnet rundt, året rundt, så bør marsvinene være indenfor. Det er videnskabeligt bevist, at marsvin ikke trives godt i kulde. At du så også får langt større glæde af dem, når du har dem indendørs, er en anden sag. smiley

Sådan helt overordnet vil jeg sige, at der er mange ting, som "sagtens kan lade sig gøre", og jeg er da sikker på, at der findes marsvin, som ikke dør eller bliver syge, og som oven i købet lever, til de bliver gamle, selv om de står udendørs. Men at noget kan lade sig gøre, er ikke ensbetydende med, at det er det rigtige for dyrene set ud fra et dyrevelfærdsmæssigt synspunkt.

Du kan også spærre en hund inde i en løbegård på 6 m2 10-12 timer i døgnet eller lade en hest stå i en 12 m2 boks i døgndrift, uden den dør af det, og dyrene vil sikkert elske dig lige højt af den grund og vil sikkert også kunne blive gamle osv. Men det ændrer ikke på, at dyrene vil mistrives under en sådan løsning. De vil blive understimulerede og ofte udvikle stereotyp adfærd.

Min pointe: Vi mennesker byder dyr RIGTIG mange ting, som måske nok fungerer for os, men som så absolut ikke er optimalt for dyrene. Men bare fordi det går, er det ikke ensbetydende med, at det er rigtigt, og at dyret har godt af det.

Kommentér på:
Marvin og kulde

Annonce