{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.037 visninger | Oprettet:

baytril dosis til MARSVIN {{forumTopicSubject}}

Jeg fik for et par år siden nogle ml baytril til nødsituationer af en dyrlæge og skrev på flasken med en sprittush, den var så ikke fast den tush har jeg lige opdaget da jeg tog det ud af køleskabet...for skriften er selvfølgelig gået af nu hvor jeg har brug for det.... jeg kan huske det var 25 mg/ml i styrken, men jeg kan simpelthen ikke huske hvilken dosis der skulle bruges? altså hvor mange mg eller ml dyret skal have pr kg? Jeg står med en ældre hun som pludselig har fået blærebetændelse (har hørt en pive i pensionistburet i går og i dag og fandt endelig ud af hvem der var nu til aften og hun er helt våd bagi og lugter) og vil gerne i gang med behandling i dag.... syntes ikke rigtig google hjælper mig for jeg kan kun finde dosis for køer... nogle der sidder med dosis?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  baytril dosis til MARSVIN
  • #1   20. jan 2013 Hvis du fik det for nogle år siden, tror du så ikke det er blevet for gammelt?
    Stort set alt medicin jeg har fået til mig selv har haft holdbarhedsdato ca et år..


  • #2   20. jan 2013 jeg fik det som sagt af dyrlægen, han har lukket nu, ellers havde jeg skam, spurgt ham og ikke jer:) spurgte efter holdbarheden og han sagde mindst et par år. Jeg skulle bare se om det var uklart, sålænge det var gennemsigtigt var det virksomt, og det er det. var sådan set ude efter dosis, ikke så meget andet;) men må jo google videre hvis ingen kender den, finder det nok inden jeg går i seng.

  • #3   20. jan 2013 har fundet det, 0,2 til 0,3 ml pr kg 2 gange om dagen, vil straks gå i gang...

  • #6   20. jan 2013 Mathilde: Jeg har set din besked og svaret...


    En ting man lige skal være obs på (som jeg selvfølgelig selv er obs på selv) er at vender blæreinfektionen tilbage efter endt behandlingstid kan det være pga marsvinet har dårlige nyrer. Har det dårlige nyrer vil der ryge næringsstoffer med ud i urinen som så bliver "lækker" at gro i for bakterier og så vender betændelsen bare tilbage igen... så nu hvor jeg behandler hende og forventer det hjælper vil jeg naturligvis holde skarpt øje med om hun får det igen, gør hun det bliver en urinprøve sendt til dyrlægen og er der forhøjet niveau i af protein bliver hun aflivet i stedet for at blive behandlet igen og igen...


  • #8   20. jan 2013 ja det har jeg også læst, men tager chancen da hun piver og jeg gerne vil have hende i behandling NU

  • #9   1. feb 2013 da hun havde fået baytril i to døgn holdt urinen op med at lugte, fortsatte dog en uge ca. Hun begyndte dog at bløde mere så jeg gav hende metacam (smertestillende) og masser af vandholdigt grønt for at skylle ud, og så tiden af et par dage (hun var jo smertedækket og havde god appetit). Jeg tror næsten hun har haft en blæresten oveni urinvejsinfektionen som hun passerede (og det derfor blødte stærkere trods urinen ikke lugtede mere) for jeg sluttede antibiotika og metacam behandling for 3-4 dage siden og urinen er klar nu og alt blødning er væk og hun er sit gamle jeg igen:) Hun går nu indenfor resten af vinteren og kommer ud på altanen igen til foråret. Jeg tog en af de andre hun plejer at gå med, med ind for selskabs skyld, så hun går ikke alene. Når de går inde er det også nemmere for mig at holde øje med om det er begyndende tegn til det vender tilbage (evt pga nyreproblemer, hun er ret mager).

Kommentér på:
baytril dosis til MARSVIN

Annonce