{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.660 visninger | Oprettet:

Kanin lugter og sviner {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en hanunge som efterhånden er ved at være 15/16 uger. Han er noget af det dejligste jeg længe har mødt, men to ting er han voldsomt træls med.
1. Hans tis lugter voldsomt meget, mildt sagt. Og allerede efter blot en dag. Jeg har ikke oplevet det så slemt ved de to andre hanner. Det skal siges, at han står inde, men alligevel synes jeg det er ekstremt. Hvordan kan det mon være? Kan man evt få noget underlag som ikke stinker så kraftigt når de tisser på det?
2. Han bur ligner noget der er løgn, han vælter alt sammen; hø, halm, mad, ja alt i en stor pærrevælding.
Det ligner en svinesti nærmest fra det sekund han komme ned i et nyt rent bur. Dermed bliver hans tis og afføring også væltet tundt i buret, så han har det på fødderne og i pelsen på maven, fordi der jo ikke er rent nogen steder derinde når han har skubbet alt rundt. Og ja, jeg fjerner det, men det er efterhnden svært at fjerne det hver dag fordi det betyder at jeg skal skifte ALT ud dagligt.

Er der mon nogen der kan komme med nogle råd eller andet?


Kommentarer på:  Kanin lugter og sviner
  • #1   10. jan 2013 Punkt to gør mine 3 hanner også. Har kun haft 2 det sidste halve år der ikke gjorde sådan.

  • #2   10. jan 2013 Ja okay, det er bare frustrerende på en måde. For det ligner jo noget der er løgn og noget der aldrig bliver gjort rent.. smiley og tilmed er det jo træls for ham at have afføring klistrende under sig og på fødderne smiley

  • #3   10. jan 2013 kaninlort skal være så tørt det ikke hænger i pelsen så jeg tror han har småtynd mave og det er det du kan lugte...

  • #4   11. jan 2013 Tror ikke du kan undgå et smadret bur smiley
    Man kan rydde noget så fint op. Men hvis de lige er i binky-mode, så hopper de jo sateme ud og ind og hamrer ind i alt, og så efter 20 min, så er alle de velplacerede spåner og hø jo nærmest blevet smidt op i en krog og alt er endevendt. Det er især træls hvis der lige har været et stykke tid man ikke har tømt toilet, for den kan godt nok også ryge frem og tilbage og væltes på hovedet smiley


  • #5   11. jan 2013 Jeg tror måske du skal prøve og tage den til dyrelægen det kan være den har maveproblemer??? smiley

  • #6   11. jan 2013 kastrer ham

  • #7   12. jan 2013 Altså det med st den sviner sådan i buret, nej det kan jeg måske ikke gøre noget ved så.. Synes han bliver godt aktiveret nemlig, smiley

    Hmm. Altså jeg synes bestemt ikke hans afføring klistre for tager jeg det i fingrene, så er de hårde. Men hvis han smadre sådan rundt i sit bur, vil de jo også være over alt??
    Jeg vil ikke kastrere ham smiley
    Jeg bruger almindelige spåner fra butikkerne? smiley


  • #8   12. jan 2013 så tror jeg du skal venne dig til hans opførsel :-))))))))) for jeg tror det er hans HAN homoner der spiller ind.

  • #9   12. jan 2013 Du har "bare" en typisk hankanin. Man kan være heldig at de også er rolige smiley

  • #10   13. jan 2013 Står han tæt på andre kaniner ???

    Nogen hanner lugter meget mere, hvis der er andre kaniner i nærheden..
    Har jeg oplevet 1 gang da jeg for en kort periode havde 2 kaniner i stuen.. NØJ en stank.. ingen af os andre brugte stuen, i den periode de havde hjem her.


  • #11   27. jan 2013 Korgaards opdræt, nej da jeg skrev havde jeg kun ham inde. Jeg har dog fået en hun efter som står ovenover ham, og sjovt nok er der intet nu, men jeg har også skiftet bundlag nu smiley

Kommentér på:
Kanin lugter og sviner

Annonce