{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Tina J
Tina J
Tilmeldt:
3. jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Kanin napper - What to do? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg for ca. 6 dage siden hentede en ung kanin. Jeg er hendes hjem nr. to ud over avler (det er ikke en kanin med stamtavle eller noget). Den familie jeg fik hende af, var en med små børn, hvor moderen ikke kunne tåle hende alligevel. Jeg fik at vide at hun er 3 måneder, men jeg tænker dog at hun er lidt ældre.

Hos mig er hun en klappe-kæle-lejligheds kanin. Hun er ude og hoppe rundt meget af dagen, og bliver aktiveret.

Da jeg lige fik hende hjem var hun meget territorial i buret (et jeg fik med hende), dette blev dog løst ved, at jeg få gange havde en hanske på, hvor hun markerede på. Herefter stoppede dette.

Mit problem er dog, at ofte når hun er ude, og hvis jeg fx sidder i min seng, så hopper hun rundt om mig (og virker meget stresset) samt siger en lav gryntende lyd, samtidig med at hun skiftevis slikker mig og napper mig. Hun bider ikke hårdt, hun nærmere bare markerer. Når hun udviser denne adfærd siger jeg bestemt NEJ, og skubber hende væk, eller lægger en bestemt hånd oven på hendes hoved (ikke noget med at slå, selvfølgelig).
Nu har dette stået på nogle dage uden at jeg syntes det har nogen effekt. Og der er tydeligvis noget galt, hun virker meget stresset, nå hun er i nærheden af mig, samtidig med at hun søger mig. Det er en adfærd har jeg ikke set før, ved nogle af de kaniner jeg tidligere har haft under samme forhold. Så please hjælp hende og mig. Hvordan får jeg hende til at holde op med at stresse og nappe?
Jeg ved godt at jeg ikke har haft hende længe, men jeg tænker at sådan et problem skal løses asap.

Tak for jeres tid, alle svar er mere end velkomne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin napper - What to do?
  • Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   4. jan 2013 Mange tak for de svar der er kommet, kom endelig med flere. smiley

    De første 48 timer jeg havde hende var hun i sit bur, hvor jeg ikke gjorde andet end at fodre hende. Jeg gå heller ikke her efterfølgende til hende når hun er i buret, det er hendes område. Jeg snakker med hende når hun er ude. Dvs. jeg åbner buret, og hun bestemmer selv hvor hun vil være, samt at jeg også kun snakke med hende når hun selv kommer hen til mig. Ellers får hun fred.

    Jeg må indrømme at jeg ikke selv har tjekket hendes køn (og jeg ville nok heller ikke være helt sikker på hvad jeg skulle kikke efter). Tidligere ejer sagde, at de havde fået oplyst, at det var en hun af avler, samt selv havde undersøgt hende med kyndig vejledning over telefonen.

    Jeg vil prøve at lade hende være noget mere i hendes bur i en periode, og se om det hjælper. Hun virker heldigvis ikke til at være "ked af" at være i buret. smiley


  • Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #3   5. jan 2013 Nå en lille opdatering. smiley

    Det viser jeg at den lille ninus er en han, og at det er parringsadfærd han udviser. Så langt så godt (og damn, nu skal jeg jo have fundet et nyt navn).

    Men er det noget som helst at gøre ved det, ud over at kastrere ham?
    Og i såfald er der så nogen der kan anbefale en dyrlæge i Kbh?


Kommentér på:
Kanin napper - What to do?

Annonce