{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skab :'( (hamster)
  • #1   2. jan 2013 Det siger dyrelægen ihvertfald... Opdagede det selv juleaften....

• #2   2. jan 2013 Kan hamstere få skab? Og om ik andet så bør en dyrlæge da have den medicin det kræver for at få dyret behandlet.

• #5   2. jan 2013 Hun har gået med det siden juleaften eller en dag før cirka. Stronghold er det ikke på recept?

• #6   2. jan 2013 Jeg ville tage forbi en anden dyrlæge med din hamster så du kan få udleveret noget medicin.

• #7   2. jan 2013 Ja, det har jeg også overvejet, men hvis der nu var en herinde der vidste noget var det jo nok lidt billigere smiley

• #8   3. jan 2013 Dog kan man ikke altid stole på dyre lægen De giver ofte noget, så kraftigt, så dyret dør af det...

• #11   3. jan 2013 stronghold eller ivomec - og det er begge receptpligtigt.
    men enhver god dyrlæge burde have udskrevet det til dig, når du kommer til konsultation og får konstateret skab (som jo altså er pelsmider!)

Det eneste jeg med garanti ved kan virke er ivomec (Det er afprøvet selv) - men i England er stronhold mere normalt at få mod det.

men du skal til en dyrlæge for at få det - men har du været til konsultation en gang pga. pelsen, så burde du kunne få det udskrevet ifm. den konsultation og ikke betale for en ny! Hvis dyrlægen opfører sig ordentligt!
    ellers må du til en ny dyrlæge - som ved noget om gnavere!

• #12   3. jan 2013 Hvis din dyrelæge ikke har opdaget det, er han da ikke særlig god?..

• #13   3. jan 2013 jeg ville nok også passe lidt på med at røre ved det lille pus da skab kan overføres til mennesker fra dyr det er det samme som fnat og det er bestemt ikke sjovt hverken for dyr eller mennesker smiley

• #14   3. jan 2013 Maria - skab hos hamster er ikke fnat!
    Det er som hos rotter en pelsmide, som er artsspecifik! smiley

Men den kan smitte fra hamster til hamster og skal behandles med ivomec eller stronghold

• #15   3. jan 2013 jo skab hos hamstre er det samme som fnatmider skab er det hamsterens reaktion hedder og det der forsager skab er fnatmider elller som de hedder Trixacarus caviae, også kaldet Sellnick, det er desværre ikke artsspecifik (min papfar er dyrlæge)

det kan ikke udelukkes at det kan smitte på tværs af arter.. smiley

• #16   3. jan 2013 sjovt - jeg har ellers flere gange fået at vide at min dyrlæge at bdåe rotteskab og hamsterskab er artsspecifik! ;o) jeg har haft begge dele inden for dørene med års mellemrum og ALDRIG haft smitte arterne i mellem - ej heller til mig selv, selvom jeg håndterer alle mine dyr en masse! ;o)

Jeg har spurgt engelske hamsteropdrættere siger de også hamsterskab er artsspecifik...

så helt ærligt - så tror jeg på at det er artsspecifik ;o)

Men uanset så skal det behandles - det er ingen undskyldning at det ikke smitter ejer, for det smitter andre hamstere og den syge hamster har det ikke godt!

• #17   3. jan 2013 er helt enig i det skal behandles om du tror på det er arts specifik er vist også underordnet for tror ærligtalt hamsteren er ligeglad med om det smitter ejer eller ej.

har haft hamster som desværre også fik skab jeg troede heller ikke på det smittede over på mennesker men da jeg stod en lille månede efter og jeg begyndte at klø over det hele og fandt ud af det var fnat troede jeg på det har stadig synlige ar på begge arme fra det smiley

• #18   3. jan 2013 Frontline den milde opløsning med spray er den eneste utøjsting hamstere ikke dør af - men ved ikke om de har noget mod skab.
    Jeg ved at indsmøring og massage i det ramte område med et bestemt interval vil kvæle miderne, men med sådan et lille dyr må det næsten være umuligt og vaske det ud igen og tørre den! Men det kan jo heller ikke have kløende skab uden behandling, jo. Dilemma...
    Det var hvad jeg kunne læse mig frem til.

• #19   3. jan 2013 Desuden er ivomec dræbende på de små dyr.

• #20   4. jan 2013 Frontline tager IKKE skab på hamstere (eller rotter for den sags skyld)

ivomec er ikke dræbende på hamstere - det handler om ikke at overdosere!
    det KAN have en skdelig effekt på nyrer og lever op til 3 uger efter sidste dose - ja! men det er ikke garanti for død.

• #21   4. jan 2013 Jeg prøver bare og hjælpe;)

Kommentér på:
Skab :'( (hamster)

Annonce