{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Udstilling? (Kanin) {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Da jeg købte min blåøjede franske vædder, fik jeg at vide, at han var perfekt til udstilling. Jeg tog det ikke så nært, da jeg var fast besluttet på, at han skulle være til absolut kæl, men nu synes jeg, da det er da værd at prøve. Derfor har jeg tænkt mig at spørge jer, om I ved noget om krav til udstilling?
Jeg har ikke lige vejet ham eller noget, men jeg har tænkt mig, at kastrere ham og tage indenfor til sommer.
På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling? (Kanin)
  • #1   27. dec 2012 Han skal være øremærket inden han fyldte 10 uger ellers kan han ikke udtilles.
    Han skal være raceren
    Han må ikke veje mere eller mindre end den vægt der er sat for den race.

    Du kan også læse mere om det da jeg ikke lige kan huske det hele i hoved smiley


  • #2   27. dec 2012 Jeg er ikke fuldstændig sikker, men jeg tror ikke en kastreret kanin kan udstilles. Der må være andre brugere, der har styr på det.

    Hvis han skal udstilles på lige fod med andre racekaniner, skal han som minimum være øremærket - og du skal være medlem af DK.

    Specialklubben for franske væddere har denne hjemmeside: http://www.vaedderkaniner.dk/

    Der kan du læse hvordan en racetypisk fransk vædder ser ud - og så sammenligne om din har det, der skal til.

    Held og lykke fremover smiley


  • #3   27. dec 2012 Han kan ikke udstilles hvis han blive kastreret.
    Han skal være øremærket af avler i begge øre, inden 10 uger
    Du skal være medlem af Danmarks Kaninavlerforening
    Opfylde kravene for racen Fransk vædder


  • #4   27. dec 2012 Han skal veje over 5,5 kg hvor er han købt ?????



  • #5   28. dec 2012 Hvad kikker de efter til udstilling???

  • #6   29. dec 2012 Hyben: Han er øremærket. Det blev han, før jeg fik ham.
    Malega: Koster det ikke penge at være medlem af Dansk Kaninavlerforening?
    Tanja H: Han vokser og vokser, så han bliver sikkert over 5,5 kg. Jeg har købt ham hos en rigtig god avler, her i Hørsholm. Jeg mødte både forældre og søskende og alt var helt i top.

    Jeg fik også at vide, at han vil være god til avl? Hvordan kan jeg evt. starte det?
    - Jeg vil ikke have ungerne. Kan man det? Hvis I forstår, hvad jeg mener, selvfølgelig... smiley


  • #7   29. dec 2012 *Danmarks Kaninavlerforening

    Jo, det koster medlemsskab
    Under 18 koster det 250 kr og over 18 koster det 500 kr
    Og så koster det som regel 50 kr pr udstilling


Kommentér på:
Udstilling? (Kanin)

Annonce