{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

min kanin spiser nærmest intet hø eller grønsager {{forumTopicSubject}}

jeg har en dværgkanin som aldrig har spist særlig meget hø og vi har prøvet med div grønsager men det er sjældent han er interesseret i det dog elsker han mælkebøtte blade men det kan jeg jo ikke plukke på denne årstid.
Det er da ikke sundt at kaninen ikke spiser hø men hvordan får jeg ham til at spise høet.
Han får grønne kaninpiller fra HC Vensel blandet med royale kanin da det var den foder de brugte på kaninlunden hvor vi købte vores kanin.min kanin er 6 måneder og får 1 dl foder hverdag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kanin spiser nærmest intet hø eller grønsager
  • #1   27. dec 2012 Jeg ville nok give ham 25 gram foder og så bare hø og 1-2 gulerødder om dagen smiley Det kan være fordi han får for meget mad og er derfor mæt? smiley Men 25 gram pr. kg han vejer smiley Det er en god regl!

• #2   27. dec 2012 Stald tjørn: Nico får grønne kaninpiller fra HC Vensel og royale rabbit dette er blandet så han får flere kaninpiller end royale rabbit. Han får 1 dl pr dag

• #3   27. dec 2012 jeg har vejet Nicos mad altså den ene deciliter som han får og det vejer nøjagtigt 50 g og Nico vejer 2 kg.

• #4   27. dec 2012 Jeg har en snart 8 år gammel kanin der næsten intet hø spiser, det har hun aldrig gjort, og lever i bedste velgående smiley
    Hun får Equsana (Græs/Olie), som hun spiser fint smiley

• #6   28. dec 2012 JA HAN SPISER SIT TØRFODER MEN HAN SPISER ALDRIG OP
    til Stald wind hvad er Equsana og hvor kan jeg købe det.

• #7   28. dec 2012 Har du forsøgt dig med forskellig slags hø? Hvis høet ikke er af ordentlig kvalitet, kan det sagtens være derfor, at kaninen udelukkende går til foderet.
    Jeg synes, du for en stund, skal prøve at skære fodermængden ned, give masser af hø og noget grønt også (selvfølgelig med tilvænning, så kaninen ikke får diarre). Hold øje med vægten, når fodermængden nedsættes.
    Mine kaniner (dværg/løvevæddere og hollændere) får kun ½ dl foder hver om dagen. Den største af mine kaniner vejer omkring 2.6 kg. De holder vægten helt fint, spiser enorme mængder hø og er virkelig aldrig syge med dårlig mave eller noget i den stil. Det lækre hø, jeg har, er virkelig noget, de trives på.

• #8   2. jan 2013 tak for jeres super gode svar.
    Jeg forsøger med nyt hø og skære lidt ned på tørfoder og så langsomt introducere div grønsager

• #9   2. jan 2013 Equsana er foder til heste, og kan købes næsten alle steder, hvor der handles med foder smiley

Kommentér på:
min kanin spiser nærmest intet hø eller grønsager

Annonce