{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.262 visninger | Oprettet:

hvornår kan jeg tage kaninerne ud? (kanin) *Vigtig* {{forumTopicSubject}}

hej, min og min søsters kanin er søskende og ca 13-14 uger gammel. de bor inde på mit værelse i et hjemmelavet bur, fordi at de boede indenfor da vi købte dem her i november:)

jeg vil GERNE at kaninerne har så meget plads så muligt så jeg tænkte på at lave kaninbur og løbegård og alt det der og sætte dem ud. men jeg ved ikke hvor mange grader der skal være før jeg kan sætte dem ud og hvornår i vil mene jeg burde sætte dem ud smiley gerne hurtigst muligt!:) tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår kan jeg tage kaninerne ud? (kanin) *Vigtig*
  • #1   25. dec 2012 Går kaninerne sammen?
    Jeg ville mene at du burde sætte dem ud når der ikke er så stor forskel på varmen udenfor og indenfor. Men der går tid før du kan sætte dem ud! smiley

• #2   25. dec 2012 ja de går sammen smiley tak

• #3   25. dec 2012 1. de går vel ikke sammen? fordi kaniner er kolonidyr og lever bedst ved at gå alene og have sit eget teritorium.
    2. det er godt at høre du gerne vil have de har så meget plads som muligt men jeg vil anbefale dig nogle mindre burer også putte dem i løbegård hver dag da jo større bur kaninen har jo mindre tam bliver den.
    3. tag dem ud når vejret ca er ligeså koldt ude som inde smiley

• #4   25. dec 2012 1 kanin = 1 bur.
    2 kaniner = 2 bure.
    smiley

Derudover, ville jeg ikke se noget galt i at de kom ud f.eks. 5 minutter om dagen i en løbegård. Mine kaniner kommer ud i sele et par minutter, hvis jeg ikke har for travlt :).

• #5   25. dec 2012 Hyben - Hvor har du hørt en kanin bliver mindre tam af at være i et større bur?

Hvis jeg skulle vælge bure, havde alle mine kaniner et kæmpe bur med fri adgang til løbegård. Eller i hvert fald fri adgang til at komme udenfor, når de havde lyst.
    Hellere det, end at de sidder indenfor i små bure 20 timer, og kun kommer ud og strække benene i 4 timer.

• #6   25. dec 2012 Så lidt! smiley Jeg ville nok også skaffe 2 bure til dem. Et til hvert smiley

• #7   25. dec 2012 tak for rådene!:) de skal have så store bure som muligt om så det gør dem mindre tamme når jeg har dem så meget oppe og kæle som jeg har;) de er bedste venner de to og har ikke tænkt at skille dem ad. de ville kede sig sådan smiley tak igen;)

• #8   25. dec 2012 Nørrevang: Kan ikke lige nævne hvor. men kan så sige jo større bur kaninen har jo større problem er det at få fat på den (hvis kaninen ikke lige gider) og ja det er rigtigt svært at forklarer men det er min mening og ja har det fra et andet emne men kan ikke huske hvor smiley

• #9   25. dec 2012 Sofie - Tro ikke at kaniner keder sig alene. - For det gør de ikke ;).
    Er det hanner eller hunner? Hvis de skal gå sammen, vil jeg anbefale dig at neutralisere dem begge, så de ikke render rundt med hormoner i kroppen :).

Hyben - Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke på det :).

• #10   25. dec 2012 Trine..:det er også i orden. man har jo sin mening smiley

• #11   25. dec 2012 Nørrevang: Hehe så gør jeg heller ikke xD
    Men sætter mine i løbegård hver dag og de kommer også lige ud og hygger i selen også har de ikke små burer jo.

• #12   25. dec 2012 Når det bliver så varmt udenfor, at der ikke er så stor forskel fra ude til inde. Altså sommer/forår, nogenlunde smiley

• #13   25. dec 2012 tak smiley

• #14   26. dec 2012 det var en! gang. og det var dagen efter de kom hjem til os og de var ude på mit værelse første gang. har boet på sammen værelse med min søster, det havde jeg det fint med:)

nogle hun kaniner kan ikke gå sammen og bliver sat fra hinanden men her kan de godt:) vi har dem oppe og de bliver tjekket hver dag og vi holder skam øje med dem smiley ps tak smiley tror du at jeg måske kunne tage selen på hende og putte hende i et tæppe og så tage hende med ud en tur, og så kunne jeg bare prøve at sætte hende ned et minuts tid smiley

• #15   26. dec 2012 Som jeg før har skrevet, mine kommer ud nogle minutter om dagen i sele. Det tager de på ingen måde skade af :).

• #16   26. dec 2012 jar smiley

• #17   26. dec 2012 Hvis de skal gå sammen skal i holde godt øje fordi at mine 2 kaniner var også søskende og de gik sammen i løbegård(da vi ikke vidste bedre) men da de blev kønsmodne kunne de IKKE sammen. Den ene bed den anden og vi kunne ikke sætte dem sammen mere. Så hvis de går sammen skal du holde MEGET øje! Hvisde bor sammen hele tiden skal i virkelige holde øje! Det er ikke for at hakke ned eller noget jeg vil bare lige minde dig om at holde øje! smiley
    Unskyld hvis jeg virker lidt sur og muggen, det var ikke meningen! smiley

• #18   26. dec 2012 Sofie,hvordan tjekker du dem?
    Trine/Stald Hyben - hvad forstår du ved et mindre bur?
    Mine kaniner har 120 cm X 60 cm X 60 cm, og de er tamme allesammen.(Det var de inden de kom i buret).Buret er så stort, at der er plads til en toiletbakke og de har et puttehjørne.
    Husk, at når man køber en unge, skal den være tam - den skal ikke gøres tam.

• #19   26. dec 2012 Rikke smiley forstår dig godt og godt du laver smileyer og sådan noget så man ikke virker sur hvis det er noget der kunne misforstås smiley og tak!;) skal nok holde øje med dem hele tiden, men hvornår bliver de kønsmodne?!<33

Aase B: jeg har dem oppe og vender dem og tjekker diarre, så ser jeg om de gør som de plejer, om de spiser deres mad og drikker deres vand. mit bur er ca 160x162x150 tror jeg nok. og så har de en halv etagie til smiley smiley smiley

• #20   26. dec 2012 Kaniner er kønsmodne når de er ca. 4-6 måneder. Men det er lidt forskelligt. Jeg har ikke helt styr på hvornår de bliver kønsmodne, så jeg har lige siddet og læst på internettet om det smiley

• #21   26. dec 2012 hehe oky, så er der lidt tid til smiley tak

Kommentér på:
hvornår kan jeg tage kaninerne ud? (kanin) *Vigtig*

Annonce