{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.513 visninger | Oprettet:

kanin som bider {{forumTopicSubject}}

min datter har en kanin som var bur territorial og derfor fik vi ham kastreret. Men han kan stadig finde på at bide. Her forleden dag sad jeg på gulvet og Nico(kaninen) gik til angreb på mit knæ han bed og så flyttede jeg ham væk fra mig men så angreb han bare igen og dette gentog han 3 gange. Han har i dag bidt min datter i fingeren. Hvad kan man gøre ? skal man "Smide" den ind i buret som straf eller skal man skælde den ud og tage den op eller vil du gøre hvis det var din kanin ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin som bider
  • #1   23. dec 2012 Tror ikke du får noget ud af at skælde ham ud. Eller smide ham ind i buret får den sags skyld. Det er nok bare dens adfærd.

  • #2   23. dec 2012 Du skal i hvert fald IKKE smide den ind i buret som straf, da det skal være hyggeligt for den at være der inde. Så den ikke ser det som en straf hver gang den kommer ind.
    - jeg ville bare gå væk fra kaninen. Det gør det for at vise dig at du er den, eller fo at ommøblere på dig smiley


  • #3   23. dec 2012 Lyder som en alm agressiv. Han kanin der er nok intet og gøre smiley det er den slags der havner herhjemme

  • #4   23. dec 2012 altså jeg havde en der bed og nu efter lang tids træning med bare at kæle med hende lidt når hun spiser og sådan noget så fik jeg en ny kanin og efter det er Mocca blevet mega sød og kommer når jeg kalder xD så øm bare træn med den det hjælper
    og måske få en kanin ven til den smiley


  • #5   23. dec 2012 Mucopid: En kaninven hjælper nok ikke nu hvor kaniner ikke må gå sammen.

  • #6   23. dec 2012 Det lyder ikke som om der er noget at gøre når den gør det uanset hvor den er og når den også er kastereret.. en uheldig linje du har fået kanin fra smiley

  • #7   24. dec 2012 hvorNÅR blev den kastreret? hormonerne forsvinder ikke bare fra kroppen med det samme den bliver kastreret, der kan godt gå et par måneder.


  • #8   25. dec 2012 Den blev kastreret da han var 14 uger og nu er han 6 måneder. Jeg har hørt at der går 6 uger fra indgrebet og til hormonniveauet er nede.
    Han kan også være en dejlig kælen kanin og han slikker meget på os f.eks. hvis man ligger ned på gulvet så slikker han os i ansigtet han og slikker også når vi tager ham op så får halsen en tur. eller når vi ager ham så slikker han os også på hånden når vi er færdige med at nusse


  • #9   25. dec 2012 til LGF angående en dårlig linje jeg har købt kaninen på kaninlunden og de skriver at de kun avler kaniner med roligt og mildt temperament og da jeg fortalte hende om de problemer vi havde med Nico så sagde hun at det har hun aldrig hørt før fra hendes kaniner og alle Nicos søskende var nogle skønne kaniner og de havde et rolig og kærligt sind

  • #10   25. dec 2012 Du skal ikke smide den ind i buret. Buret er jo hans territorie og hjem så det ville kun virke som en belønning hvis han blev sat ind i buret.

  • #11   26. dec 2012 Mange tak for jeres svar hvor de fleste er om alt det jeg ikke skal gøre. Nu stiller jeg så et spørgsmål" hvad skal jeg gøre når kaninen bider"

  • #12   26. dec 2012 Fjerne den væk fra dig. Hvis den hopper hen til dig og bider dig igen, så fjern den igen.

  • #13   26. dec 2012 tak for dit råd

  • #15   2. jan 2013 jeg fortalte kanin pensionen præcist hvad han havde gjort og hvorfor vi havde valgt kastration og at han har bidt siden. Vi har ikke gemt noget overhoved
    Vi har hentet ham hjem i dag ifølge vores særdeles dygtige kanin-passer så er Nico farlig og skal aflives. Her hjemme er han fuldstændig rolig og hvæser ikke af os. Jeg overvejer selvfølgelig aflivning men det er ikke nemt når man har knyttet sig til et dyr og han kun har nappet mig og aldrig bidt sig fast. Kanin-passeren sagde at vi skulle aflive ham for vores datters skyld fordi han kan skade hende på livstid og tro mig det kører rundt inde i mit hoved.
    Jeg har været så heldig at have købt Nico hos Kaninlunden og her har jeg altid fået kompetente svar og de vil også hjælpe mig nu men jeg skal bare beslutte mig og venter vel på at blive bidt så jeg kan få det at føle for lige nu græder jeg bare og har ikke lyst til at aflive min og min datters kanin


  • #16   2. jan 2013 Men hvad med kaninen tænker du på den??? Den har det sikkert ikke særlig godt enten mentalt eller fysisk (måske begge) når den evigt og hverdag skal være på vagt. Og være agressiv, (kan den måske ha smerter??)

    Og ja det vil også være frygtelig hvis den bed din datter smiley hvis i gerne vil ha en børnekanin så find evt nogle som kan give jeres kanin et MEGET frit liv (dvs ingen bur men kæmpe areal (have) hvor der ikke kræves kontakt og køb en ny, eller find nogle som der kan gi ham fred og som evt har en go børne kanin der sidder og venter på et nyt hjem, jeg har personligt selv byttet et par sure kaniner så forældre og børn vidste at de gav den sure kanin fred, og de selv fik en ny, voksen og rolig kanin i stedet


  • #17   3. jan 2013 til ilder-mor jeg synes dit forslag er super godt og jeg er glad for du skriver det til mig blev meget ked af at jeg så på denne debat at jeg ikke havde advaret kanin passeren for det passer virkelig ikke.
    Mit eneste problem er bare at han tusser stille og roligt rundt i buret nu og kommer hen til min mand som lå med hoved helt hen ved tremmerne og så slikkede Nico ham i panden (nico slikker meget på os også før pensionen)
    han søger vores kontakt og når vi åbner taget på vores bur (har et bur i 2 etager) så strækker han sig og jeg kan nusse ham uden problemer.
    Vi vil se ham an i nogle dage og hvis han bider eller napper eller bare tænker på at være aggressiv så må vi aflive ham.


  • #19   3. jan 2013 ja jeg har fået nok vejledning og nu har vi lagt en plan.

Kommentér på:
kanin som bider

Annonce