{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.991 visninger | Oprettet:

_ Mini _
_ Mini _
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

kæledyr til 6-årig pige {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vores datter bliver 6 til efteråret, og vi snakker så om at hun skal have et marsvin el. lign. men hvad er et godt dyr til en 6-årig? Hvis vi nu vil det bedste?
Vi har ikke megen plads og dyret skal gå i et bur på 50 x 80 cm i grund plan og ca 40 i højden.

pfh. tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæledyr til 6-årig pige
  • #1   30. maj 2010 marsvin er ret gode dyr til børn.. men de er flokdyr, så ét alene er altså ikke i dyrets interesse - to skal der til - og så er burstørrelsen nok osse i det absolutte minimum for 2.

• #2   30. maj 2010 Umiddelbart et marsvin.. De er meget nemme at have med at gøre..
    Men så bliver I nød til at have to, da det er et flokdyr, og har det bedst i selvskab med et andet marsvin..
    Buret lyder for lille til en kanin (eller to marsvin) efter min mening,.. Men jeg har så også altid kun haft mine kaniner i et kæmpe bur, med underjordiske huler og det hele.. Måske en hermelin kanin?
    Ellers er der jo en hamster, men dem har jeg aldrig haft det bedste indtryk af, og slet ikke til små børn..
    Rotter og mus er nok lidt for livlige til hende, hvis hun gerne vil sidde og "hygge kæle" med dyret..
    Har ingen personlige erfaringer med chinchillaer, (jord)egern osv..
    Det skal lige siges, at disse bare er mine meninger!...
    Held og lykke med at finde hende det rette dyr smiley

Mvh.

• #3   30. maj 2010 En dværgvædder fuchs (kanin) har jeg solgt mange af til mindre børn ..

De vil for det meste sidde stille, og elsker at blvie nusset smiley

• #4   30. maj 2010 men er burstørrelsen stor nok?
    Jeg ved hat om kaniner smiley

• #5   30. maj 2010 Jeg ville aldrig sætte en kanin ind i sådan et lille bur, medmindre den er ude det meste af dagen, og får lov at løbe rundt på gulvet, i løbegård, springe rundt i haven eller lignende..
    Synes kaniner er alt for aktivt et dyr, til at skulle sidde inde i et lille bur, hvor de ikke kan løbe/hoppe rundt når de har lyst..
    Men igen, det er bare min personlige mening, det er meget muligt at nogle racer ikke har noget imod det.. smiley

• #6   31. maj 2010 Øv øv, at den skal gå i bur, for ellers havde jeg straks anbefalet en lille bitte pony! xD Det fik jeg som 4'årig, og jeg har hende endnu! smiley
    Mine mus er super søde, og har nevøer på (næsten) 4 og 6 år, og de er helt vilde med dem, og ham på 6 skal nok have et par afkom af mine efter sommerferien smiley Så vil faktisk ikke sige, at 6 år er for lille til at have mus, det kommer jo helt an på personligheden smiley

• #7   31. maj 2010 Jeg tænker også guldhamster.
    De kan blive utrolig tamme, og jeg har aldrig haft problemer med guldhamstere har bidt.

• #8   31. maj 2010 Jeg vil sige at en 6 årig pige ikke skal have kæledyr..

Med det mener jeg at det skal være familiens kæledyr.

SOm barn havde vi guldhamster, hund og høns der var hunden klart det bedste kæledyr

Hamstere sover om dagen, og kan ikke klare man klemmer så hårdt (som børn kan komme til), hønsne er ikke altid lige tamme, det lykkes mig at tæmme en høne så meget at jeg kunne have den i en cykelkurv (jeg er 23 år, så det er en hel del år siden, før der blev råbt dyremishandling om alting ;))

Hunden var der altid, hvis man vælger en mellemstor til stor eller en robust terrier en, kan den holde til når børnene er lidt voldsomme. Den kan være med til at give barnet motion, og den er gennerelt bare en bedre ven for livet end hamstere og høns er smiley

Herhjemme har vi dog katte, som hurtigt har lært at flytte sig når de ikke gider min datter aer dem lidt hårdt (hun er 1 år)

• #9   31. maj 2010 *Tanja TD *

Jeg tror også trådstarter mener det som familiedyr..
    Altså min datter har da en hamster, det er hendes. Men jeg passer den, skifter bur osv. og hun er med til at give mad osv.

• #10   31. maj 2010 • Bidt af rotter • - så er det stadig ikke hendes smiley

Jeg syntes det er forkert at give børn en føelse af de ejer dyret når de slet ikke gør det..

Det ligger fuldt ud på linie med de forældre der total overlader alt hvad der har med dyret at gøre til barnet, og ikke engang gider kører barnet til dyrlæge

• #11   31. maj 2010 Vores børn har da også deres "egen" kat. Men det er os, der passer og plejer dem. :o)

• #12   31. maj 2010 jeg vil sige hamster, synes både guldhamstere og nogle dværghamstere godt kan bruges til børn.
    må sige jeg selv ville tage et dværghamster pga. deres måde at være på, de er godt nok meget små, men når jeg tænker på børn er det ikke altid at de tænker over ikke at tage en guldhamster direkte i reden, og så kan de lige pludseligt sidde i fingeren hvis den ikke er vant til det.
    dværghamsterne har større tolerance på det punkt, og der ville jeg vælge en vinterhvid, pga. campbells tendens til at nappe lidt i fingeren.
    men man skal så finde dværghamsteren fra en opdrætter med artsrene dyr, fordi ellers risikere man at stå med en der har campbells temperament og napper.

• #13   31. maj 2010 Jeg personligt ville vælge 2 marsvin til mit barn, og så ville jeg få et bur af min. 1 meters længde. Marsvin sidder stille, når man har dem oppe. Hamster sidder alt andet end stille, og jagten på et hamster når det stikker af, kan var i flere timer (det har vi prøvet).

• #14   31. maj 2010 hamstere kan sagtens sidde stille når de er oppe, det kommer helt an på hvor tam den er.
    stort set alle mine sidder stille når de er oppe både guld og dværge

• #15   31. maj 2010 Ingen af vores hamster sad stille. Heller ikke dem der var meget håndtamme. Og da slet ikke i hånden på et barn, der ikke er ældre end 6 år.

• #16   31. maj 2010 jegf ville siger en hamster, da de ikke bliver såå gamle hvis barnet mister interessen

• _ Mini _
    _ Mini _ Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #17   31. maj 2010 puha sikke en masse svar, tak for det.

Vi har allerede hund, og der kommer ingen ny til før den skal skiftes ud ved naturlig afgang smiley

Hamstere synes jeg er nogle små vimse nogle, og hvis man ikke aktiverer dem om dagen, så er de vågne og larmer om natten, og buret skal stå hvor vores datter sover.

Valget bliver nok dværgvædder eller 2 marsvin, vi har endnu 5 måneder til at bestemme os.

• #18   31. maj 2010 hamstere er vågne om natten lige meget om du har dem ude midt på dagen eller ej for de er nattedyr

• #19   31. maj 2010 Mine marsvin piver/larmer ikke - medmindre de hører "mad raslen", eller nogen gange når man stikker hånden ind til dem (dog kun min Prince der gør det, Zam siger sjældent noget)..
    Så tror det er meget forskelligt, fra marsvin til marsvin, og ligesom med mennesker, og andre dyr - nogen snakker mere end andre smiley

• #20   31. maj 2010 Ja, det ved jeg godt du skrev, jeg giver dig blot ret i det, og fastslår at det ikke <i>er</i> alle marsvin der larmer meget, og at det varierer fra dyr til dyr smiley
    Ja, en hamster larmer generelt mindre end marsvin..
    Synes blot at 6-årige skal have et dyr de kan sidde og kramme/nusse med, og kunne "tage fat om". Det synes jeg ikke man kan med en hamster - derfor tror jeg hun vil få mere glæde af en kanin eller marsvin.. Men det er så bare min personlige mening igen..
    Jeg vil dog tilføje, at jeg også synes hamstere er ganske søde, har selv haft et par guldhamstere og har en dværghamster.. Og dem var jeg glade for smiley

• #21   31. maj 2010 personligt vil jeg ikke mene at hermeliner egner sig til små børn, da jeg kun har oplevet dem meget nervøse og ikke særlig tålmodige smiley og alle de kaniner jeg har kendt der er løver, har bidt :s

• #22   31. maj 2010 Marsvin smiley

• #23   31. maj 2010 min løvehoved er også mega sød smiley en jeg kender havde en hermelin den var lidt sky og bange men det var fordi den aldrig blev gjort ordenligt tam

• #24   3. jun 2010 En miniangora ...
    Min Oskar (er død nu) var meget tam, der var slet ikke noget vildt over ham eller noget .

Min lille nye Oliver (9 uger) er også et rigtig dejligt nussehoved , trods det at jeg fik ham for 1½ uge siden . De er meget nemme at gøre tamme, de bliver heller ikke store og tunge eller noget . Dog kræver de at man børster dem HVER DAG! og skal klippes ca. hver 3. måned , men passer man det, får man kun en endnu dejligere ven .

Undskyld det blev lidt langt (:

• #25   4. jun 2010 Solbakke : Med et dyr der kræver meget pasning lærer man også en hel del om ansvar , så det er faktisk rigtig god øvelse . Personligt syntes jeg at en hamster er for kedelig for en pige på 6 , fordi den er nattedyr og så kan de ikke klare at blive trykket så meget på som en kanin kan , men det er bare min mening .

• #26   4. jun 2010 Min mening er stadig helt klart, at hun skal have sig en lille bitte pony! smiley Det er det alle fedeste man kan få i den alder!
    Men tror desværre ikke, at man kan få en SÅ lille pony, at den kan gå i deres bur!? smiley smiley

Kommentér på:
kæledyr til 6-årig pige

Annonce