3.991 visninger
|
Oprettet:
kæledyr til 6-årig pige {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vores datter bliver 6 til efteråret, og vi snakker så om at hun skal have et marsvin el. lign. men hvad er et godt dyr til en 6-årig? Hvis vi nu vil det bedste?
Vi har ikke megen plads og dyret skal gå i et bur på 50 x 80 cm i grund plan og ca 40 i højden.
pfh. tak
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Men så bliver I nød til at have to, da det er et flokdyr, og har det bedst i selvskab med et andet marsvin..
Buret lyder for lille til en kanin (eller to marsvin) efter min mening,.. Men jeg har så også altid kun haft mine kaniner i et kæmpe bur, med underjordiske huler og det hele.. Måske en hermelin kanin?
Ellers er der jo en hamster, men dem har jeg aldrig haft det bedste indtryk af, og slet ikke til små børn..
Rotter og mus er nok lidt for livlige til hende, hvis hun gerne vil sidde og "hygge kæle" med dyret..
Har ingen personlige erfaringer med chinchillaer, (jord)egern osv..
Det skal lige siges, at disse bare er mine meninger!...
Held og lykke med at finde hende det rette dyr
Mvh.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
De vil for det meste sidde stille, og elsker at blvie nusset
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Jeg ved hat om kaniner
apr 2010
Synes kaniner er alt for aktivt et dyr, til at skulle sidde inde i et lille bur, hvor de ikke kan løbe/hoppe rundt når de har lyst..
Men igen, det er bare min personlige mening, det er meget muligt at nogle racer ikke har noget imod det..
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 11 Emner: 74 Svar: 309
Mine mus er super søde, og har nevøer på (næsten) 4 og 6 år, og de er helt vilde med dem, og ham på 6 skal nok have et par afkom af mine efter sommerferien
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
De kan blive utrolig tamme, og jeg har aldrig haft problemer med guldhamstere har bidt.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Med det mener jeg at det skal være familiens kæledyr.
SOm barn havde vi guldhamster, hund og høns der var hunden klart det bedste kæledyr
Hamstere sover om dagen, og kan ikke klare man klemmer så hårdt (som børn kan komme til), hønsne er ikke altid lige tamme, det lykkes mig at tæmme en høne så meget at jeg kunne have den i en cykelkurv (jeg er 23 år, så det er en hel del år siden, før der blev råbt dyremishandling om alting ;))
Hunden var der altid, hvis man vælger en mellemstor til stor eller en robust terrier en, kan den holde til når børnene er lidt voldsomme. Den kan være med til at give barnet motion, og den er gennerelt bare en bedre ven for livet end hamstere og høns er
Herhjemme har vi dog katte, som hurtigt har lært at flytte sig når de ikke gider min datter aer dem lidt hårdt (hun er 1 år)
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Jeg tror også trådstarter mener det som familiedyr..
Altså min datter har da en hamster, det er hendes. Men jeg passer den, skifter bur osv. og hun er med til at give mad osv.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Jeg syntes det er forkert at give børn en føelse af de ejer dyret når de slet ikke gør det..
Det ligger fuldt ud på linie med de forældre der total overlader alt hvad der har med dyret at gøre til barnet, og ikke engang gider kører barnet til dyrlæge
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
må sige jeg selv ville tage et dværghamster pga. deres måde at være på, de er godt nok meget små, men når jeg tænker på børn er det ikke altid at de tænker over ikke at tage en guldhamster direkte i reden, og så kan de lige pludseligt sidde i fingeren hvis den ikke er vant til det.
dværghamsterne har større tolerance på det punkt, og der ville jeg vælge en vinterhvid, pga. campbells tendens til at nappe lidt i fingeren.
men man skal så finde dværghamsteren fra en opdrætter med artsrene dyr, fordi ellers risikere man at stå med en der har campbells temperament og napper.
apr 2010
apr 2010
stort set alle mine sidder stille når de er oppe både guld og dværge
apr 2010
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Vi har allerede hund, og der kommer ingen ny til før den skal skiftes ud ved naturlig afgang
Hamstere synes jeg er nogle små vimse nogle, og hvis man ikke aktiverer dem om dagen, så er de vågne og larmer om natten, og buret skal stå hvor vores datter sover.
Valget bliver nok dværgvædder eller 2 marsvin, vi har endnu 5 måneder til at bestemme os.
apr 2010
apr 2010
Så tror det er meget forskelligt, fra marsvin til marsvin, og ligesom med mennesker, og andre dyr - nogen snakker mere end andre
apr 2010
Ja, en hamster larmer generelt mindre end marsvin..
Synes blot at 6-årige skal have et dyr de kan sidde og kramme/nusse med, og kunne "tage fat om". Det synes jeg ikke man kan med en hamster - derfor tror jeg hun vil få mere glæde af en kanin eller marsvin.. Men det er så bare min personlige mening igen..
Jeg vil dog tilføje, at jeg også synes hamstere er ganske søde, har selv haft et par guldhamstere og har en dværghamster.. Og dem var jeg glade for
apr 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Gnavere: 2 Emner: 16 Svar: 220
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 5
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Gnavere: 3 Svar: 5
Min Oskar (er død nu) var meget tam, der var slet ikke noget vildt over ham eller noget .
Min lille nye Oliver (9 uger) er også et rigtig dejligt nussehoved , trods det at jeg fik ham for 1½ uge siden . De er meget nemme at gøre tamme, de bliver heller ikke store og tunge eller noget . Dog kræver de at man børster dem HVER DAG! og skal klippes ca. hver 3. måned , men passer man det, får man kun en endnu dejligere ven .
Undskyld det blev lidt langt (:
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Gnavere: 3 Svar: 5
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 11 Emner: 74 Svar: 309
Men tror desværre ikke, at man kan få en SÅ lille pony, at den kan gå i deres bur!?
kæledyr til 6-årig pige