{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Mindre Pøller end normalt {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Vores lille Daisy på 13 uger og 810 gram spiser og drikker helt normalt(som en kanin på 2 kilo). Ingen tegn på smerter eller noget, men hendes pøller er blevet færre her de sidste par dage. Vi har flyttet møbler rundt og ringede til dyrlægen der mente at der kunne være der der har gjort hende lidt stresset. Giver hende fibreplex for at sikre maven. Masserer hendes mavse og kan høre hun har lidt luft derinde. Hvad kan jeg mere gøre?
Dyrlægen sagde hun ikke var bekymret fordi der kommer pøller. Det er bedre end slet ingen pøller. Overreagerer jeg? Skal siges vores første kanin døde af GI stasis efter operation og er nok lidt pyllerfar 🥰


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre Pøller end normalt
  • #1   7. apr 2022 Jeg ville nok forsøge at spørge i facebookgruppen "Frikanin". Tror du har større held med svarene derinde smiley

  • #2   7. apr 2022 Prøvede jeg men mit opslag blev afvist med begrundelsen at jeg skulle lytte til dyrlægen hvis hun havde sagt der ikke var grund til bekymring

  • #3   8. apr 2022 Prøv igen - måske nogen har haft en dårlig dag. smiley

  • #4   8. apr 2022 Hvordan går det med den i dag?

    Jeg tænker umiddelbare ikke du skal være bekymret. Det kan være din kanin har fået lidt pels i maven, som har gjort pøllerne mindre. De fæller jo rimelig meget for tiden.

    Sørg for at den har adgang til massere af hø, mere end den plejer at få, samt massere af frisk vand, så der kan komme fibre i mavsen og løsne eventuel pels op.


  • #5   8. apr 2022 Var ved dyrlægen idag. Hun havde tabt 60 Gram og vi blev anbefalet at skrue op for pellets da hun jo er i voksealdern og super aktiv. Så nu får hun 2 spisesker om morgenen og 2 om aftenen. Og så får hun en ormekur bare for at være sikker. De pøller jeg havde taget billede af så rigtig fine ud og hun lyttede på hende og kiggede i munden og der så alt godt ud. Så flere pellets og så skal hun bare fedes lidt op smiley

  • #6   8. apr 2022 Et dyrlæge besøg for meget er bedre end et dyrlæge besøg for lidt! smiley

  • #7   9. apr 2022 VI har pøller!!! Da hun kom hjem fra dyrlægen lagde hun en lille klase smattet pølle og så gik der lige et par timer og så skal jeg love for der skete noget kan jeg se i bakken smiley Fine runde pøller. Det smattede kan være reaktion på ormekur men der kom kun den ene lille smule på størrelse med en lillefingernegl. Nu ser det normalt ud igen - thank god

Kommentér på:
Mindre Pøller end normalt

Annonce