{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin: Hvor tit vand?
  • #1   29. mar 2022 Altså det er også meget sjælent jeg ser mine kaniner drikke faktisk, men tror ikke du skal bekymre dig, ellers kan du give dem agurk, der er meget stort indhold af vand, så det kan altid være en løsning🙂

  • #2   29. mar 2022 Det er ski da et godt råd smiley Mistede min første kanin og nu har vi fået en lille ny så er totalt paranoid da den første kun blev 2år. Så er lidt overbeskyttende tror jeg

  • #3   30. mar 2022 Min Ninus drak heller ikke og begyndte synes det var mærkeligt… så prøvede jeg sætte en skål med vand til hende og så drak hun…. Måske det kunne virke… hun havde så både flaske og skål, men drak 9 ud af 10 gange af skålen… bare en ide hvis du ikke har prøvet 🙂

  • #4   30. mar 2022 Har du en drikkeflaske eller skål med vand til den? Hvis du har drikkeflaske, så skift til skål så hurtigt som muligt, da det er meget bedre for en kanin at drikke af skål.
    Jeg ser sjovt nok mine drikke ret tit. Kaniner drikker især ofte lige efter de har guffet en masse hø i sig. Prøv at hold øje med den, efter den har guffet hø. Måske vil du se den drikke.


  • #5   31. mar 2022 Min drikker af drikkedunk, er skiftet over til den, fordi skålen konstant blev fyldt med skidt og det er ikke sundt.

  • #6   31. mar 2022 Skål er godt, bliver den nemt og hurtigt beskidt kan det være man skal flytte skålen et andet sted hen eller på anden vis ændre skålens måde at stå på, holder man Frikanin, som er den bedste måde at holde dem på, har de en base og sikkert masser muligheder for at flytte rundt på skålen inde i basen. smiley
    En drikkedunk er heller ikke apselut sund, da der kan danne alger i, som ikke er godt for dyret at drikke, hvilket man undgår ved ofte vandskift og jævnlig rengøring af flasken selvfølgelig. smiley


  • #7   31. mar 2022 Hun har 2 fine skåle med vand og hun drikker også fint nu kan jeg se. Så min paranoia er væk igen smiley

  • #8   1. apr 2022 Henrik, det er godt at høre hun drikker. smiley så kan der komme ro på.
    Ellers hold øje med om vandstanden i skålen går ned, for hvis den bliver lavere vil jeg gå ud fra hun drikker. smiley Tænkte nemlig lige på det.


  • #9   1. apr 2022 Camilla - Han ER frikanin og ja han er steriliseret, han er bare en gris

  • #10   1. apr 2022 Jeg har aldrig oplevet alger i en drikkedunk hvor man sørger for den ikke er i direkte sol og man skifter vandet, samt renser dunken..

    ligesom ved skåle, der også kan dannes alger på siderne i smiley


  • #11   1. apr 2022 Beltane, jeg skrev også at man slap for dem med ofte vandskift og jævnlig rengøring af flasken. smiley
    Alger i flaske ser jeg oftere end i en skål, også selvom det ikke står i sollys. smiley
    Skål oplever jeg mere kalk pletter i kanten, især hvis man bruger metal skåle er det synligt end jeg oplever alger. smiley

    Men det er min oplevelse igennem tiden hos mig selv og nogen jeg kender, selv om jeg gør mine ting rent ofte. smiley
    Jeg bruger selv i dag kun skål, både min Hamster og mit Jordegern bruger skål. smiley

    Men du gør hvad du vil, og du føler er rigtigt. smiley


  • #12   1. apr 2022 Camilla - Der er forskel på at sige "du må ikke gøre det og det fordi det ikke er sundt for kaninen"

    jeg bruger ikke skål, hverken til min kanin eller min fedthalemus..

    da jeg havde tamrotter, mus og hamstere (i flere størrelser) - Langt de fleste blev ældre end den alder de burde have, så jeg VED det ikke er usundt smiley

    jeg har dog været uheldig at have nogle dyr der druknede i skålen, også selvom den ikke var dyb..

    Plus der er sjældent at skålen ikke havde enten strøelse, madrester eller afføring i..

    Jeg ved andre har samme oplevelser som mit, både registrede opdrættere og private.

    Du kan fint sige at du anbefalder, men derfra og til at påstå det er det sundeste for dyret er ganske enkelt ikke korrekt..


  • #13   2. apr 2022 Beltane, lad os være enige om at være uenige, jeg har mine oplevelser, hvilket er hvad jeg bare har prøvet komme med, og du har dine, hvilket er fint. smiley

    Det suden ved jeg og kender andre der har samme oplevelse som mig. smiley
    Plus jeg endnu ikke har oplevet hverken strøelse eller afføring i min Hamster eller Jordegerns vand, har sat det så det ikke sker. smiley Kun lidt solsikke skalder har jeg oplevet i jordegernets vand, men det skifter jeg bare. smiley

    Men nu var det også kanin jeg mest prøvede at komme med min oplevelse med, nævnte kun de andre dyr jeg havde før, da det lige var dem jeg har nu.


  • Astrid M
    Astrid M Tilmeldt:
    apr 2022

    Følgere: 3 Svar: 5
    #14   16. apr 2022 Jeg tror det er svært at komme til at se sin kanin drikke. Så længe hun bare har en god vandskål og ikke flaske ville jeg bare stole på at hun drak:)

    Nogle gange når jeg lige har skiftet vandet i min kanins vandskål sætter jeg den lige hen til hende hurtigt hvor nu lige hun er og så plejer hun lige og undersøge hurtigt hvad det lige er jeg sætter hen til hende og hvis hun er tørstig tager hun lige en tår. Så det kunne du også prøve:)


Kommentér på:
Kanin: Hvor tit vand?

Annonce