{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ananas til kanin - hjælper med fæld?
  • #1   16. dec 2012 Nej, det hjælper ikke til at de ikke vil fælde.
    Det sker ganske naturligt, og det kan man ikke give noget imod.

Det hjælper hårboller, som sidder i vejen. Nogle enzymer i ananasen går ind og opløser det.
    Så har kaninen forstoppelse er ananas godt at give.

Men det hjælper ikke hvis man vil undgå fæld, for at slipper man ikke for

• #3   16. dec 2012 Sandra: er forstoppelse en "naturlig proces" eller hvad mener du præsist?;)

• #4   16. dec 2012 Ananas indeholder enzymet brolain. Det kan spalte proteiner, som f.eks. hår. Det siges også at kunne mørne kød, opløse ligtårne og hår hud.
    Men specielt det med hår er interessant for os kaninavlere, idet det kan hjælpe kaniner med hårbolle i maven.
    Men nej, det kan ikke undgå, at kaniner kommer i fæld.
    Hilsen Aase

• #6   16. dec 2012 Aase jeg ved du en gang undersøgte lidt om det. Er det både ananas på dåse og frisk ananas der har den virkning ?

• #7   16. dec 2012 et lidt ved siden af spørgsmål:

er der nogen der ved om katte kan tåle ananas? jeg har to langhårede katte og den ene har tendens til hårbolle..

• #8   16. dec 2012 sandra: du skriver jo at hvis det virker så bør man ikke bruge det, det virker mod forstoppelse, det kunne tolkes at du mener man ikke bør bruge det mod forstoppelse så.

• #9   16. dec 2012 rannva: min kat (en NFO) havde tendens til hårboller for nogle år siden da hun fik royal canine. Jeg prøvede så en specifikt mod hårboller hvilæket fik hende til at brække hårboller op DOBBELT så tit... det skulle jo ellers virke så hårene lettere passerede igennem katten, så det foder droppede jeg igen. Hendes hårbolleproblemer er fuldstændigt forvundet efter jeg gik over til foder UDEN korn (mange katte kan faktisk ikke tåle gluten og jeg tror det var det høje kornindhold i både RC og det andet der fik hende til at kaste op) og med et højt proteinindhold fra fisk. Det jeg bruger er skiftevis applaws og orijen. Begge dele er ikke billigt, men det kan virkeligt godt betale sig at fodre sin kat med noget ordentligt foder... katte er rovdyr, ikke kornædere.

• #11   16. dec 2012 altså... hun spørger om det får ksninen til at stoppe med at fælde... så siger en anden NEJ det får hårene til at passere lettere så det virker faktisk mod forstoppelse, ikke mod fæld..... og så kommer du og siger at hvis det virker (uden at definere mod hvad!) så bør man ikke bruge det... DERFOR jeg beder dig forklare nærmere... måske du mente det var en sag for dyrlægen at kurere en forstoppelse og man ikke skulle forsøge sig med annanas først?

• #13   17. dec 2012 Susan
    tror hun mener, hvorfor stoppe den naturlige process, af hårfældning smiley

Kommentér på:
Ananas til kanin - hjælper med fæld?

Annonce