{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

anita K
anita K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

chinchilla babyer på vej????? {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.... har de her fantastiske chinchillaer som jeg har haft lidt over en uge, de er faldet godt til jeg har bygget et nyt bur til dem og de er glade og godt tilfreds...

nu kommer det så bare at jeg fik afvide de kunne få unger når det skulle være, det ikke så meget problemet. MEN hvordan kan man se om det er ved at være tid, hun er begyndt at plukke sig selv lidt og virker en smule forvirret, hun har lavet noget jeg ville kalde en rede eller er ihvertfald igang, men når jeg læser på nettet står der at de ikke spiser op til fødslen og ligger på siden og ikke vil snakkes med. hmm har ikke oplevet noget af dette hun spiser, er glad og vil snakkes.

Men reden er der, er det et tegn????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chinchilla babyer på vej?????
  • #1   3. dec 2012 Chinchillaer plukker ikke sig selv, og benytter slet ikke reder, så det lyder som om hun er stresset eller evt. syg. Det lyder i hvert fald ikke godt.

Jeg ved ikke hvor du har læst, at de ikke vil spise. Den sidste uge op til fødslen, plejer de stort set at sove i deres madskåle. Flere af mine hunner har ligget og spist mad med lukkede øjne.

De kan sove mere på siden, men det er meget individuelt.

Men langt de fleste hunner søger ned i bunden, og bruger som sagt en stor del af deres tid på at spise.
    Fødslen er som regel tidligt om morgenen eller sent om aftenen.

Ved du hvornår hun er blevet parret?
    De går jo i 111 dage

Nårh ja. Husk at hannen skal tage fra enten en dag før fødslen, eller umiddelbart efter, og så skal han først ind igen ca. 5 dage efter, når hunnen ikke længere er i brunst. Han skal stå i et bur, så de som minimum kan se og lugte hinanden.

Kommentér på:
chinchilla babyer på vej?????

Annonce