{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Klub kaniner? {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige mennesker på GG!
Jeg har siddet og tænket lidt over det at have kaniner i klubber. Jeg synes det er syndt for dyrene da deres ejer ikke behøves at kunne passe dem ordenligt. De er der ikke for deres skyld men de er der for børnenes skyld. Jeg synes godt man kan se på kaninerne hvem der har en god ejer og hvem der ikke har.Ejerne har også hele tiden muligheden for at sige dyret op. De kan også bare vælge ikke at komme til dyret når man ikke har lyst. Der sidder også kaniner uden nogen ejer som alle må kæle med. Også dem der ikke ved hvordan man opføre sig overfor et dyr. Jeg har selv en kanin i klubben, men den passer jeg ordenligt(synes jeg selv). Hun var den sureste og den INGEN gad nusse med og ingen kunne lide hende. Nu er hun så en af de sødeste overfor mig. Hun bider dog stadig nogle andre... Jeg passer også en anden kanin der er blevet sagt op fordi at hun bed. Hende er jeg igang med at gøre tam. smiley
Hvad er jeres mening om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klub kaniner?
  • #1   24. nov 2012 jeg syntes egentligt det er fint børnene kan sige deres kanin op og en anden kan få den, hvis de ikke gider den mere, frem for den sidder i en baghave i et dumt bur og aldrig bliver nusset med, gået med og der kun kommer et par modvillige forældre en gang i døgnet, smider en gulerod og lidt tørfoder og så skrider igen indtil de en dag OGSÅ har glemt den i 4-5 dage i træk (ligesom deres barn for længst har mistet interessen) og den dør af sult...
    selvfølgelig skal børnene lære at behandle dyrene ordentligt, løfte under maven ikke i nakken osv, men det er jo de voksne ansatte der så svigter, for selve ideen om at lære børn at passe dyr er faktisk rigtig god....


  • #2   24. nov 2012 Problemet er at børnene ikke siger deres dyr op. De kommer bare ikke ned til kaninen og så er der ingen andre der må passe den eller nusse den da der er en ejer. Og når kaninerne bliver sagt op er det ikke sikkert at der kommer ny ejer på. Sådan er det ved min klub men jeg skal self. ikke sige noget om de andre smiley Tak fordi art jeg måtte høre din mening smiley

  • #3   24. nov 2012 hvis ingen andre "må passe den" så sidder den der uden mad og vand i dagevis, eller hvad er det du siger? er det forstået korrekt så er det en sag for dyreværnet, ikke et spørgsmål om hvad vi tænker og syntes om det!

  • #4   24. nov 2012 Nej, der har jeg udtrykket mig forkert. Den får alt det den har brug for af mad og vand men den bliver ikke nusset med og redt og det den ellers ville have godt af smiley
    Sorry det er jeg ked af! smiley


  • #5   25. nov 2012 Tror det er forskelligt fra klub til klub hvordan det forgår. den gang jeg gik i klub og havde kanin og marsvin der, der var det personalet som gav foder og man skulle krydse af når man havde været der hvis man ikke kunne komme så skulle man ringe og sige det. mener at hvis man ikke havde været der i 3 dage i træk uden at give lyd så blev man sagt op.
    Der ud over så SKULLE man også have min. en passer til den hvis man nu ikke kunne komme så var der altid en anden til den smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #6   25. nov 2012 Altså nu er det sjældent at kaninerne har behov for at blive nusset. Mine bliver sjældent "snakket med" - de får bare mad, vand og bliver tjekket om de er ok hver dag.

  • #7   25. nov 2012 Tak for jeres inlæg jeg følger med smiley Det lyder til at jeres klubber er bedre til det med dyr en hos min klub. smiley

Kommentér på:
Klub kaniner?

Annonce