{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Marsvin taber sig {{forumTopicSubject}}

Jeg synes ikke rigtigt mit marsvin (7år) spiser så
Meget som han plejer. Her idag spiste han ikke sin agurk op, som han ellers altid plejer. Her de sidste par dage har han ikke spist sine grøntsager op, og det plejer han. Han er også blevet
Tyndere, han har altid været lille men nu kan man mærke hans ribben og knoglerne v. Numsen. Det kan man ikke på mit andet marsvin. Hvad skal jeg gøre for at få ham til at
Spise igen og tage på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin taber sig
  • #1   18. nov 2012 Måske er den ved at blive syg... Hvis ikke den begynder at spise indenfor et par dage ville jeg tage den til dyrelægen eller "bare" kontakte en dyrelæge hvis jeg var dig, men jeg har aldrig haft marsvin før så... smiley

  • #2   18. nov 2012 Jeg synes du skal få en dyrlæges vurdering af, om der kan gøres noget for ham. Han er trods alt ikke ung længere smiley

  • #3   19. nov 2012 Han er frisk, bevæger sig, pelsen, tænderne og neglene er stadig flotte og han snakker og er glad. Han har spist 5 kugler mad (vitakraft) fra kl 20 igår til ca kl 5-6 imorges, hvor meget agurk hø og vand han har drukket ved jeg ikke da jeg ikke har været hjeme i nat og det er min far der har holdt øje med ham.

  • #4   19. nov 2012 Jeg vil ikke bare aflive et ellers rask marsvin, hvis nu det her ikke har noget med alderen at gøre! smiley

  • #5   19. nov 2012 Der er heller ingen der siger du skal aflive et sundt marsvin.

    Folk opfordre dig til at tage til dyrlægen og få tjekket marsvinet. Fordi hvis man venter og marsvinet går helt eller delvis i stå med at spise, så opstår skaderne for alvor og så kan det være svært at redde marsvin.

    Og når et marsvin begynder at spise mindre osv. så bør man få tjekkes helbredet generelt set..


  • #6   19. nov 2012 det har sandsynligvis enten med tænderne eller med nyrene at gøre, intet kan du selv gøre hvis det er en af de ting, der skal dyrlæge til. Hvordan ser hans tænder ud? er de flotte og hvide, eller misfarvede og evt lidt skæve foran?

  • #7   19. nov 2012 De er flotte hvide og helt lige. Han får hø og det der foder som skulle slide tænderne. M.m. Min far har givet ham mere mad end imorges så har han ikke spist noget siden (piller ved ikk lige med grønt og hø)

  • #8   19. nov 2012 Det er forresten det her foder han får (link fjernet) valgte det dengang fordi det var det foder han spiste mest af, og var gladest for. Med andet foder vi har prøvet lod han det bare være og spiste ikk så meget, men med det her gik han hen og spiste af det så snart vi gav ham.

    Han har dog ikke spist mere af foderet siden imorges !! Men jeg gav ham noget bladselleri og rødbede for lidt siden og det gik han igang med at spise med det samme. Så noget spiser han da - er der stadig grund til at tage til dyrlæge?


  • #9   19. nov 2012 altså hvis han næsten intet spiser som tidligere i dag kan det godt tyde på han har smerter et sted. 7 år er flot for et marsvin men de kan altså godt blive ældre også:)... og ville du ikke ofre et tjek på en 7 årig hund hvis du kunne se den ikke opførte sig helt normalt?

  • Silje F
    Silje F Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   28. dec 2016 Hey mit marsvin (6 år) har samme problem men jeg plejer at putte 5 kugler I en skål og så putte Noget varmt vand fra Vandhanen (Ikke kogene!) og så mas det til flydene let tynd grød og giv ham det på en Lille ske hvis Han ville have mere så bare lig 2 kugler mere I grøden bare giv ham 3 gangs dagligt og du skal I hvertfald Ikke give ham mere fordi ellers kan Han få forstoppelse og hold godt øje med om Han laver pølser, jeg vejer også mit marsvin en gang imellem (før jeg giver ham grød) og så skriver jeg Ned med vœgten jeg håber du kan Bruge det og God bedring
    Ps årsage til Mit marsvin har tabt sig er at Han har Lus og nu har Han fået et stik hos dyrelægen så måske er det det der er galt mvh silje


  • #11   29. dec 2016 det er en tråd fra 2012 det er nok næppe aktuelt nu. Se lige på datoen inden du skriver i trådene

Kommentér på:
Marsvin taber sig

Annonce