{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

spørgsmål om krystaller i tis? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har længe undret mig over, det der med krystaller i tis.
Hvordan forekommer det? hvordan undgår man det og hvordan opdager man det?
Da mit ene marsvin, er begyndt at se lidt underligt ud dernede. Hun er også begyndt at tisse på dig selv, eller ligge i sit tis og får derfor noget der stikker lidt. Det genere ikke hende men det ser lidt underligt ud? Men tænker også lidt at det også bare kan være tis der er tørt og har lavet nogle spisser i pælsen. ?
Hvad tror i og kan i hjælpe med at få svar, på mine spørgsmål?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål om krystaller i tis?
  • #1   8. nov 2012 lyder som en blæreinfektion. Det kan være pga krystaller i urinen de får sådan noget men det kan også komme af meget andet.
    Er det begyndende nyreproblemer er begrænsning af rodfrugter og tørfoder er en ting man kan gøre som generelt ikke skader...

• #2   8. nov 2012 Jeg ved ikke helt selv om hun har det fordi det virker som om det ikke er men mere hvis det nu er at det udvikler sig til det. eller hvordan man kan undgå det.

• #3   8. nov 2012 det er meget nemt at tjekke for blærebetændelse... sæt hende i en rengjort plastbalje og vent på hun tisser. Hæld tisset over i en ren beholder og gå til dyrlægen og bed dem stickse det for nitrat, blod, leukocytter (hvide blodlegemer)(staves?). Er der nitrat i er det tegn på hun har bakterievækst i urinvejene, er der blod og hvide blodlegemer i er det endnu en indikation på det, men uden nitrat kan det også være andre ting. Er prøven ren for alle 3 ting fejler hun ikke andet end at hun er et svin...:)

• #4   8. nov 2012 Hehe smiley Skal jeg nok få gjord men dyrlægen holder ferie så bliver i først om lidt over en uge. Tror jeg vil prøve at vaske hende der nede og se hvad der sker om det kommer igen eller hvad det er smiley
    Men hun er også blevet mere doven så hun ligge tit bare ned og tisser på sig selv og meget mer smiley

Kommentér på:
spørgsmål om krystaller i tis?

Annonce