4.156 visninger
|
Oprettet:
Marsvine-internat {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Er der nogen her, der kender til nogle steder, hvor man kan adoptere marsvin? Det internat jeg normalt har fået dyr fra er holdt op med at have marsvin... Helst på sjælland, men nævn gerne alle de steder I kender.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 27 Svar: 175
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Gnavere: 9 Emner: 8 Svar: 128
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 91
apr 2010
Skrev også til dem i går for at spørge om det var korrekt forstået og det var det.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 419
apr 2010
Roskilde tager heller ikke marsvin ind pt. Så jeg ved snart ikke, hvor de stakkels marsvin, skal komme hen.
De har dog pt to marsvin i Roskilde, som er en mulighed, men vil gerne have en kastrat og de kastrerer ikke marsvinene på Roskilde Internat. Og det er djævlsk dyrt at få et marsvin kastreret ellers. Man kunne få kastrater i Rødovre for 350 kr. Det er super ærgerligt, at de har lukket ned for det, men sådan er det.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 419
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Hvor prisen i tyskland er fast stort set på 350 kr. stk.
apr 2010
Anyway, det kan være I kan hjælpe mig med dette her?
Lige nu er der 5 marsvin på tale. Hvem ville I vælge (jeg skal kun have 1 marsvin)?
Mulighed 1:
To satin marsvin på 4 mdr. Fordel: de er unge og derfor nok nemmere at få til at enes med mit marsvin. De kan kastreres for en lille merpris på 200 kr. Ulempe: Jeg søger egentligt et marsvin på omkring 3 år, da jeg ikke ved om jeg skal have marsvin igen, når den jeg har nu ikke er her mere og han er 3 år.
Mulighed 2:
En skinny på 7 mdr. Jeg er blevet tilbudt en skinny gratis af en kollega. Fordel: Skinny'er er jo meget sjove. Sådan en har jeg aldrig haft før. Den er med stamtavle og igen relativ ung, så nemmere at integrere. Gratis er billigt for en skinny. Ulempe: Den er ung og ikke kastreres. Derfor kommer en merpris på ca. 1000 kr.
Mulighed 3:
To marsvin på 2 ½ år. Fordel: De har den rette alder i forhold til det jeg søger. Ulempe: De er ikke kastrerede, så merpris på ca. 1000 kr kommer. Det er sværere at få en voksen han til at gå sammen med et nyt marsvin.
Alle marsvinene pånær skinny'en, kan mit marsvin få lov til at møde først, da de sidder på internater, hvor jeg har fået lov til at tage min egen med hen forbi. Skinny'en er hos en privat.
Ved godt det er et svært spg, men hvem tænker I ville være den bedste nye ven for mit marsvin? Han er 3 år gammel og har altid fået tæv af alle andre marsvin end ham jeg havde før, som jeg nu desværre måtte aflive..
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Alternativt ville jeg kastrere og købe en jævnaldrende hun til ham, som han kunne gå med når de små svømmere var dunstet af.
Og gider du bruge lidt transporttid på det, så kan det gøres for noget lig en plovmand i slangerup.
apr 2010
apr 2010
Den nye ville også skulle kastreres. Jeg mener ikke at det er korrekt, at det ikke ændre deres adfærd. Det gør det ved alle andre dyr, så hvorfor skulle det ikke gøre det ved marsvin? Det reducerer jo mængden af mandlige kønshormoner.
Jeg talte med min dyrlæge, som jo er erfaren marsvine ejer om det. Hun mente han skulle sættes sammen med en jævnaldrene kastrat, da hunner ifølge hende ofte var mere dominerende. Og jeg skal IKKE have et dominerende marsvin, da min anden ville få tæv så.
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Jeg ville som Sweet Leaf absolut også finde en ældre pige til ham.
Hvis du endnu ikke har oplevet glæden ved en kastrat og en dame, så er du gået glip af noget
apr 2010
Så hvis I kender en sød (ikke alt for dominerende) mut fra 2010 og op (dvs mindst 2 år gammel), som mangel en kæreste, så må I lige skrive en pb til mig
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
apr 2010
For nogen år siden kiggede jeg længe på en rødøjet han ude på det internat, og endte med at købe ham som kastrat.. hvorpå han blev stor og fin.. og tyk *rødme*.
Han fik en dame med fra internatet osse (ikke fordi jeg manglede...), og de er bare SÅ skønne sammen.. sådan rigtigt gammelt sat ægtepar. Hygger og putter sammen til den store guldmedalje.
Marsvine-internat