1.485 visninger
|
Oprettet:
Skinny rysteanfald? (Marsvin) {{forumTopicSubject}}
Hej!
Nu er det sådan at jeg flere gange har set min skinny, bare sidde der i buret og ryste. Hun siger en meget besværet pivelyd imens, hun bare sidder og ryster. De varer kun nogen få sekunder, men hun lyder virkelig som om det gør direkte ondt?
Har i prøvet noget lignende? Eller har i en ide til hvad det er for noget?
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 3 Emner: 9 Svar: 54
Jeg er egentlig lidt imod det med, at avle skinny-arter fordi det er for langt væk fra deres naturlige udseende og fordi de lettere bliver syge. Anyways - det er off topic.
Jeg håber, at den får det bedre
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Hvad temperatur går hun ved? Burkammerat? Varmt at putte sig i?
At skinnyer ryster er der ikke noget unaturligt i, men det skal ikke være voldsomt eller pive samtidig..
Sker det ofte? Jeg tænker lidt, det kunne ske i forbindelse med hun tisser (blærebetændelse eller måske urinvejssten).
mariekiks - der er ikke meget naturligt ved nogen af vores domesticerede marsvin, og hvorvidt skinnyer bliver lettere syge mv. kommer mere an på hvad de er avlet ud af, ens deres race.
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 5 Emner: 16 Svar: 144
Det sker rimeligt ofte. Eller jeg har i hvert fald set det mange gange efterhånden.. Og så kan jeg også høre hende..
Marie - deres naturlige udseende? Dyr har vel ret til at være forskellige?
Ellers er jeg enig med Fancy.
jun 2010
Ellers har jeg umiddelbart ingen bud på hvorfor hun gør det.
mar 2012
jun 2010
sep 2012
Fancy: Jeg tænkte bare, at hvis den ikke har så meget hår er den heller ikke så beskyttet overfor kulde, da hår jo varmer. Derfor kan den om muligt blive lettere syg. Dyrenes Beskyttelse anbefaler ihvertfald masser af hø, som marsvin kan putte i. Hvorfor mener du ikke, at der må være halm i buret? Var på dyrehospital med min chinchilla i sidste uge og der havde de da halm i buret hos marsvinene!?
Kathrine: Men hvis du har godt med hø (sorry, at jeg skrev halm) i huset osv. så kan den jo putte sig der
No hard feelings.
jun 2010
Halm er en smagssag ved marsvin - nogle bruger det, mens andre fraråder det af hensyn til bl.a. risiko for øjenskader mv.
Derudover bruger de ikke halm til at æde, så der er hø bedre.
sep 2012
Tak fordi du forklare om det med øjenskader.
mar 2012
Dog er det kun kaninen der får halm.
Men det er jo når man læser ting, omkring øjenskader, osv. Det vil jeg helst ikke have. Og så længe jeg ved at de står i stuetemperatur, og har huse og huler, ser jeg heller ingen grund til det.
Skinny rysteanfald? (Marsvin)