{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Skinny rysteanfald? (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej!
Nu er det sådan at jeg flere gange har set min skinny, bare sidde der i buret og ryste. Hun siger en meget besværet pivelyd imens, hun bare sidder og ryster. De varer kun nogen få sekunder, men hun lyder virkelig som om det gør direkte ondt?

Har i prøvet noget lignende? Eller har i en ide til hvad det er for noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skinny rysteanfald? (Marsvin)
  • #1   21. okt 2012 Jeg har ikke marsvin, men jeg gætter på, at det er fordi, at den fryser. Prøv at putte mere halm i dens bur og se om det hjælper. Har den et hus, som den kan putte i? Hvis ja, så put rigeligt med halm ind i det, så den kan putte der når den fryser.

Jeg er egentlig lidt imod det med, at avle skinny-arter fordi det er for langt væk fra deres naturlige udseende og fordi de lettere bliver syge. Anyways - det er off topic. smiley

Jeg håber, at den får det bedre smiley Den ser sød ud.

• #2   21. okt 2012 Der skal ikke bare puttes halm ind i buret - det er ikke en kanin.

Hvad temperatur går hun ved? Burkammerat? Varmt at putte sig i?

At skinnyer ryster er der ikke noget unaturligt i, men det skal ikke være voldsomt eller pive samtidig..
    Sker det ofte? Jeg tænker lidt, det kunne ske i forbindelse med hun tisser (blærebetændelse eller måske urinvejssten).

mariekiks - der er ikke meget naturligt ved nogen af vores domesticerede marsvin, og hvorvidt skinnyer bliver lettere syge mv. kommer mere an på hvad de er avlet ud af, ens deres race.

• #3   21. okt 2012 Fancy - 2 burkammerater, huse, samt huler af stof hun putter sig i.
    Det sker rimeligt ofte. Eller jeg har i hvert fald set det mange gange efterhånden.. Og så kan jeg også høre hende..

Marie - deres naturlige udseende? Dyr har vel ret til at være forskellige?
    Ellers er jeg enig med Fancy. smiley

• #4   21. okt 2012 Jeg ville nok holde øje med om det skulle være i forbindelse med vandladning.
    Ellers har jeg umiddelbart ingen bud på hvorfor hun gør det.

• #5   21. okt 2012 Okay, det vil jeg holde øje med. Tak!

• #6   21. okt 2012 Velbekomme smiley

• #7   21. okt 2012 Kathrine: Det var bare et foreslag. Synes ihvertfald også, at dyr må være forskellige og jeg synes at den er meget meget sød og det er jo ikke dit marsvins skyld (eller din for den sags skyld), at den ryster.

Fancy: Jeg tænkte bare, at hvis den ikke har så meget hår er den heller ikke så beskyttet overfor kulde, da hår jo varmer. Derfor kan den om muligt blive lettere syg. Dyrenes Beskyttelse anbefaler ihvertfald masser af hø, som marsvin kan putte i. Hvorfor mener du ikke, at der må være halm i buret? Var på dyrehospital med min chinchilla i sidste uge og der havde de da halm i buret hos marsvinene!? smiley

Kathrine: Men hvis du har godt med hø (sorry, at jeg skrev halm) i huset osv. så kan den jo putte sig der smiley

No hard feelings.

• #8   21. okt 2012 mariekiks - det er jo så derfor skinnyer skal bo ved min. stuetemperatur smiley
    Halm er en smagssag ved marsvin - nogle bruger det, mens andre fraråder det af hensyn til bl.a. risiko for øjenskader mv.
    Derudover bruger de ikke halm til at æde, så der er hø bedre.

• #9   21. okt 2012 Ja self. skal de have hø, som de spiser af og self.skal buret stå i stuetemperatur. smiley

Tak fordi du forklare om det med øjenskader. smiley

• #10   22. okt 2012 Jeg bruger også bare masser af hø. smiley
    Dog er det kun kaninen der får halm.
    Men det er jo når man læser ting, omkring øjenskader, osv. Det vil jeg helst ikke have. Og så længe jeg ved at de står i stuetemperatur, og har huse og huler, ser jeg heller ingen grund til det. smiley

Kommentér på:
Skinny rysteanfald? (Marsvin)

Annonce