{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.029 visninger | Oprettet:

Degu - håndtam eller ej? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig.
Jeg har to skønne deguer og har ofte og af mange (mest dyrhandlere) fået af vide de er svære at gøre håndtamme.

købte min ene ved en dyrhandel og der var den ret kælen og elskede at blive nusset under hovedet og forbenet. MEN de mente aldrig den blev håndtam. Og jeg fik igen af vide at de generelt er svære at gøre håndtamme.

Men både min hun og min han, er rigtig håndtamme. Mest hunnen, hun hopper ofte hen på ens hånd og vil gerne med op og blive nusset.

Hanner er noget ældre og senere blevet tam, men han vil gerne hvis man bare er forsigtig og ikke klemmer ham eller holder for meget fast.

Faktisk elsker degu hunnen at sidde under ens hår, som en rotte, og være med til at lave mad og gøre rent.


Er det korrekt at de er svære at gøre hånd tamme, eller bare en skrøne?
De er jo fandens hurtige, så selvfølgelig har jeg ikke turde tage for lange ture med dem ude, før jeg vidste de var rigtig trygge ved det. Men de er begge ret lige glade og trygge så længe de bare får lov at sidde på mig.

Hvordan er jeres deguer?

Bare et nysgerrigt spørgsmål (-;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Degu - håndtam eller ej?
  • #1   18. okt 2012 er de ligeså gode til at gribe som rotter? jeg spørger fordi du siger du går omkring med dem på skulderen... jeg har kun marsvin og de vil også meget gerne sidde under håret, men jeg er for bange for de skvatter ned så de får aldrig lov... er deguer i stand til at klatre i træer siden du tør gå omkring med dem?

  • #2   18. okt 2012 Jeg syntes de holder ret godt fast, men jeg er også ret forsigtig når hun er med på kig.
    Hun skulle jo ikke fande i kødgryden (-;
    Jeg har ikke oplevet hun er gledet, hun er før kravlet ned i min hætte og puttet, men hun har aldrig været ved at ryge ned. Men hun følger også meget med heletiden og jeg laver ikke nogle vilde bevægelser - det tør jeg nu heller ikke med rotten på skulderen.


  • #3   18. okt 2012 ha ja degu-stuvning.... nå men sorry jeg spammede tråden for jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, syntes bare det lød farligt med det der skuldernoget, men kender ikke så meget til deguer.

  • #4   18. okt 2012 Deguer er også gode til at holde - de kræver ihvertfald et højt bur, med masser af grene at klatre på.
    De deguer jeg havde var håndtamme, men det var så også kun det (havde dem kun kort, da det var min ekskærestes)


  • #5   19. okt 2012 Nej deguer er ikke specielt svære at gøre håndtamme. Jeg har haft nogle stykker efterhånden. Og de er faktisk meget taknemmelige. Bare de får lov til at se dig an, og du har tålmodigheden til de ikke lige hopper i hånden på dig med det samme.

    de er utrolig nysgerrige oplever jeg, og ret lette hvis man har godbidder.

    Og ja deguer er rigtig gode til at gribe fat og klatre, og de sidder gerne i nakken af dig, eller lign. Så ja du kan sagtens gå rundt med dem i nakken uden de skvatter ned.


Kommentér på:
Degu - håndtam eller ej?

Annonce