{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skinny marsvin.
  • #1   18. okt 2012 Mine skinnyer er mere nysgerrige end mine andre marsvin smiley

    Syntes ikke der er meget mere arbejde i dem end andre marsvin.


  • #2   18. okt 2012 Okay tak. Jeg synes jo bare de er vildt fantastiske!

  • #3   18. okt 2012 lyder jo bare som en aby uden hår så*SS*

  • #4   18. okt 2012 tag og kig forbi Assentoft hallerne ,de næste 3 dage, der er mulighed for at spørge ind til de forskellige racer af marsvin.

    Dansk marsvin forening har stand, hvor man kan se et stort udpluk af de forskellige racer der findes. Vi har en enkelt skinny med.
    Vi står til rådighed hele weekenden og er klar til at svare på spørgsmål fra alle som kigger forbi.


  • #5   18. okt 2012 Min skinny er meget tilbageholden, og mine andre marsvin er meget mere nysgerrige. Det kommer jo an på marsvinet:)

    Arbejdet er lidt forskelligt, vil jeg mene.
    Altså, de kan jo ikke rigtig bare komme ud på græs om sommeren, for så bliver de solskoldede.
    Og så skal de jo også smøres ind i creme en gang imellem.
    Og så hvis de får nogle kradsemærker, eller får direkte sår, så skal de jo også plejes:)


  • #6   18. okt 2012 Dansk Marsvineklub kommer også til at stå i Assentofthallerne og kan ligeledes byde på et møde med skinnyer, desuden kommer der til at stå to der opdrætter skinnyer seriøst smiley

    Men ja, skinnyer er generelt meget nysgerrige, modige og imødekommende. De tigger hurtigt på kanten, stopper ikke ved kanten af bordet og bliver lynhurtigt tamme.
    Man skal dog finde dem ved et seriøst opdræt, da man ved mange af de billige skinnyer i gul&gratis, dba mv. får hvad man betaler for - dårligere helbred, kortere levetid, hudproblemer osv. osv.

    Arbejdet der er ved dem, er at de skal stå ved min. stuetemperatur, have et mere fedende foder end andre marsvin og så skal deres hud passes. Nogle kræver at de skal smøres en gang imellem - andre passer deres hud helt selv. Selvfølgelig får de lettere kradsemærker og sår idet de ikke har pelsen til at beskytte dem, men hvis man passer kløerne på dem, kan meget undgås - men selvfølgelig ikke alt. De heler utrolig hurtigt og oftest uden problemer, så alt i alt er der ikke meget ekstra pleje ved dem.

    Du kan hente meget information på hjemmesiden www.skinnyfakta.dk og ellers skal du også være velkommen til at skrive og spørge. Både Sortfod og jeg har opdrættet skinnyer på seriøst plan i et par år efterhånden.


  • #7   18. okt 2012 Tusind tusind tak. Ved du noget om, om der er nogle opdræt nær midtjylland?

  • #8   18. okt 2012 Du kan se på bla. DMK's opdrætterliste: http://marsvineklub.dk/kredse_alle.php

    Der skal du nok kigge under kreds 3 og 4.

    Aner ikke om der er nogen i den anden forening, men det kan andre sikker oplyse dig om smiley

    Men både von Fancy og jeg er beliggende i Randers.


  • #9   18. okt 2012 Har du nogle hanner eller hunner til salg? smiley

  • #10   18. okt 2012 Ikke som sådan pt. Du kan se min hjemmeside her: www.von-sortfod.dk og ellers se mine annoncer herinde.

    Men jeg har et par skinny ung hunner jeg skal ha set på i dag og muligvis sætter til salg.

    Og så fik jeg et kuld igår, hvor der er en pige i blandt som kommer til salg i hvertfald.

    Men ellers så venter jeg næsten altid kuld.

    Dem der muligvis kommer til salg plus kuldet fra igår skal jeg lige ha taget nye billeder af i dag når jeg muger ud. Så du kan holde øje med hjemmesiden.


  • #11   18. okt 2012 Jeg har skinnyhanner til salg og har annoncer herinde smiley

  • #12   18. okt 2012 Tusind tak i to.

    jeg har lige et spørgsmål. Hvor har i alle jeres marsvin henne? Lige pt har vi 2, som går sammen i et bur på ungernes værelse. Men jeg vil jo selv gerne have 2 skinnyer. Hvor pokker skal man lige placere dem, uden det fylder hele huset, og ikke lugter.

    Jeg har en kælder, fin fin kælder. Men der er jo nok for koldt til at marsvin kan bo nede.. Det er jo køligere end stuetemperatur..

    Von Fancy, jeg lurer lige. smiley


  • #13   18. okt 2012 Mine står i soveværelset i to skabsbure så de fylder ikke så meget - lugter kun omkring burskift. Et bur med 2 dyr fylder ikke alverden så det kan jo stå hvor som helst - mest glæde får man jo selvfølgelig hvis de står et sted hvor man er ofte, som f.eks. stuen eller lignende.

    Under stuetemperatur er for koldt til skinnyer smiley


  • #14   18. okt 2012 Jamen det er jo det. Jeg må lige tænke mig til, hvor de kan stå. For jeg bliver nød til at eje sådan to. smiley

Kommentér på:
Skinny marsvin.

Annonce