{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Marsvin med 3 fortænder {{forumTopicSubject}}

Vi har et marsvin på 4 år der har fået en ekstra fortand foroven.

Har haft marsvin siden 2004 og første gang jeg oplever det så tænker om det kræver dyrlæge eller hvad man gør ved det.

Mutten her er blind i forvejen og har hidtil levet et godt og dejlig liv men om det er alderen der gør det eller tænderne er jeg i tvivl om. Han sover rigtig meget, drikker enorm meget vand og ikke samme energi som han plejer. Han snakker løs men spiser ikke så meget som han plejer og meget langsomt.

Hvad tænker I andre? Og nogen der kender en god gnaverdyrlæge på Fyn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin med 3 fortænder
  • #1   8. okt 2021 Hej ven
    Tre fortænder lyder meget mærkeligt
    Jeg ville få det undersøgt hvis jeg var dig af en dyrlæge, hvis den har ondt i tænderne kan det meget let være derfor at den ikke spiser så meget og måske drikker den så mere vand for at fylde maven i stedet for, 4 år er ikke meget for et marsvin, jeg har en her på knap 11 år som hedder Skinke og den spiser og drikker godt.
    Kan du tage et billede af der hvor den har tre tænder hvor der kun skulle være to?
    Men ligemeget hvad, så kom til dyrlægen med den,

    Alt det bedste held og lykke herfra


  • #2   8. okt 2021 Vi tog til dyrlæge og han sagde den sagtens kunne leve med 3 fortænder. Da han ikke rigtig ville åbne munden så hun kunne se kindtænderne aftalte vi at han skulle i narkose og have kigget på dem og slebet dem hvis det var dem der drillede for hun vurderede han var sund og rask ellers.

    Det var han d 27.9 og kom hjem i 4 timer så åndede han ud i vores arme 🥲
    Dyrlægen sagde så efterfølgende at han ikke har kunnet tåle narkosen.

    Så det betød hans makker sørger rigtig meget. Han har fået en lille unge men det er meget tydeligt han er i sorg og helst bare vil putte hos os hele tiden eller ligge i sit hus. Men vi satser på han bare skal vænne sig til en unge med rigtig meget krudt i røven 😁


Kommentér på:
Marsvin med 3 fortænder

Annonce