{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Sellnick medicin {{forumTopicSubject}}

Hey
Mener mit ene han marsvin har fået sellnick, nogle på Vestsjællands der kan anbefale en god men billig dyrelæge?

Eller som kender nogen der udleverer medicinen uden at man skal komme rendende med alle dyrene?
Tror ikke mine piger har, men tør næsten ikke andet end behandle alle, da min anden han formegentlig kradsede af pga det...

Håber i kan hjælpe
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sellnick medicin
  • #1   17. okt 2012 Hvis du ikke er 110% sikker på, der er tale om sellnick, så ville jeg klart tage marsvinet til dyrlæge, hvis jeg var dig. Det kan være farligt at behandle selv, hvis man er bare det mindste i tvivl.

• #3   17. okt 2012 Ja, de kan blive frataget deres dyrlæge bevilling, hvis de bare udlevere det, uden at have set dyret.

• #4   17. okt 2012 Du kan være 'heldig' at dyrlægen vil nøjes med at se det/de dyr med symptomer... men der findes så dyrlæger der insisterer på at se hele bestanden.
    Igen kan du være heldig at dyrlægen derefter udskriver/udleverer medicin til hele bestanden uden at have set alle... men igen kan der være dyrlæger som insisterer på at hele bestanden skal komme til dyrlægen og blive behandlet.

Ihvertfald tror jeg ikke at du skal regne med at en dyrlæge som ikke kender dig, vil udskrive en recept over et telefonopkald.

Ellers må du jo gribe knoglen og ringe rundt til de forskellige dyrlæger i dit område og høre hvordan og hvorledes, og hvad de tager i konsultation.

• #5   17. okt 2012 Kan se du bor lige uden for Slagelse, så jeg kan kun klart anbefale Dyrekliniken Klingeberg, dem bruger jeg nemlig selv, og har jeg gjort i over 6år nu smiley

• #6   17. okt 2012 Der er bestilt til hos Slagelse dyreklinik i morgen, bruger normalt gimlinge, men de gør det jo ik i smådyr...

Klingeberg kender jeg desværre ikke, Slagelse var hvad jeg lige kunne finde... smiley

Så nu ryger de til tjek hele banden, og så tager vi den derfra... smiley

• #7   17. okt 2012 De er bare kæmpe dyre derude, og ved faktisk meget lidt om små dyr..

Jeg er kommet med rotter og marsvin i over 6år hos Klingeberg i Slagelse, og de har en der er uddannet i gnavere, og er hun i tvivl om noget, så søger hun på det smiley

Men pøj pøj derude smiley

• #8   17. okt 2012 Okay... Kender dem ikke, da jeg plejer at bruge gimlinge...

Synes nu ikke 600 for konsultation var så slemt... Hvad tager de andre da og har du evt Tlf nr?

• #9   17. okt 2012 jeg er lige lidt nysgerrig efter hvordan det kan være "farligt" at behandle for sellnick selv hvis man ikke VED det er skab? det er der blevet svaret i tråden og jeg har svært ved at forstå hvordan det kan være farligt hvis man giver den korrekte dosis? altså hvis dyret IKKE har skab så dør den jo heller ikke at at blive behandlet, så virker det bare ikke imod hvad den så end fejler?

• #10   17. okt 2012 Whauw!! 600 kr. for konsultation??? Nu er det selvfølgelig godt nok på Sjælland, hvor alting har en tendens til at være liiidt dyrere end herover i det mørke Jylland, men jeg synes godt nok, det er dyrt. Hos min sædvanlige dyrlæge koster konsultation for hund og kat 540 kr. og 270 kr. for kanin og gnaver.

Og i City Syd i Aalborg koster en konsultation for fugle og smådyr 420 kr... og de er enda eksperter på området!

• #11   17. okt 2012 Hos Klingeberg er det under 300kr hvis jeg ikk husker helt galt smiley

58 52 83 88 er deres nummer smiley

• #12   17. okt 2012 Generelt set er det vel altid bedst at man opsøger en dyrlæge og få givet dyret/dyrene den korrekte behandling hvis man ikke selv aner et klap om det.

Det må da i hvertfald i min verden høre under sund fornuft.

Måske lige med sellnick er det ikke så farligt at behandle for sellnick uden at det er sellnick men lad os så sige dyret har sellnick men ejer behandler løs for svamp. Det er jo i hvertfald ikke smart, og kan i værste fald medføre at dyret dør fordi det ikke bliver tage til dyrlægen fordi ejer handler løs for svamp fordi ejer tror det er svamp.

Og generelt set som jeg ser det bør man altid tage dyr til dyrlægen hvis man ikke aner hvad man foretager sig, eller man ikke aner hvad dyret fejler.
    Det høre ind under sund fornuft som dyre ejer for mig.

• #13   17. okt 2012 det er jo nok osse der at forskellen er på hvad dyrlægerne vælger - når det er folk/bestande, som de ikke kender, så har de nul chance for at vide om folk ved hvad de laver. Hvor man som gammel og kendt kunde nok får lidt mere line, fordi dyrlægen har større kendskab til ens erfaringer.

• #14   18. okt 2012 Jeg vil aldrig nogensinde opfordre til selvmedicinering - aldrig!!
    Det er fuldstændig unødvendigt.

Vend det med dyrlægen.
    De fleste kan nøjes med at se det "ramte" dyr.

• #15   18. okt 2012 Nu er jeg jo vant til at betale for hest, og de tager som regel 500 bare for at se på dyret, så syns jo ik det var så slemt... Men klingenberg havde heldigvis tid... Så nu tager vi derop...

• #16   19. okt 2012 Hvorn gik det hos dyrlægen? smiley

• #17   22. okt 2012 Super, de var jo rigtig flinke. Og vildt billige!

Jackpot kom i behandling, pigerne fejlede ikke noget, men den ene havde nogle luseæg af en art i pelsen, så de får en gang frontline og så ringer hun i løbet af ugen med hvad det er... Hun mente det muligvis var hø lus...

Nogen der kan fortælle mig og det smitter når behandling er startet? Jackpot skal jo have en ny ven, men skal jeg vente med at sætte dem sammen til han er helt færdig med behandling?

Spørger selvf dyrlæge når hun ringer

• #18   22. okt 2012 Man behandler normalt alle i en bestand for sellnick når 1 har det, da resten kan være raske smittebærer. Og derfor kan du risikerer at når ham med sellnick er færdig så kan der gå 1 uge og så har den næste sellnick...

Så det var ikke så smart..

der er ikke noget der hedder hø lus. Der er hømider ( hvor navnet egentligt er misvisende) men de skal ikke behandles for da de er uskadelige og de bevæger sig ikke i pelsen ( som man kan se med det blotte øje), og så er der alm. lus de flytter sig i pelsen, og de skal korrekt ha frontline f.eks.

• #19   22. okt 2012 De går jo ikke sammen! Og har aldrig gjort det... Så skulle gerne ikke kunne smitte over meters afstand...

Tror det var hø lus hun sagde, men nu ser vi hvad hun siger når hun ringer...

• #20   22. okt 2012 Nej men man plejer at behandle alle marsvin alligevel, opdrætterne har jo heller ikke alle 50 marsvin i samme bur.

Og nogle ting smitter jo via luften og lign.

Du kan jo også ha rørt ved dit marsvin og derefter ved nogle af de andre inden du viste marsvinet havde sellnick.

http://mutterne.dk/fakta-om-marsvin/sellnick.htm

• #21   22. okt 2012 Dermed kan vi så konstateret, at Klingenberg ikke har forstand på marsvin. Du skulle nok have brugt den anden i stedet for smiley

• #22   22. okt 2012 Ja du dygtig Annbritt ^_^

Men skønt du fik dem behandlet, og ja, de er super flinke deroppe smiley

• #23   22. okt 2012 Det var jo kun den ene, der blev behandlet. Så de to andre kan stadig smitte, og de kan også smitte den sidste, når engang hans behandling ikke virker mere.
    Men det er selvfølgelig en god måde for dyrlægen at få folk til at komme igen, når der ikke går ret lang tid inden det bryder ud igen smiley

Og så ved dyrlægen jo tydeligvis ikke, at der ikke er noget, der hedder hø lus.

• #24   22. okt 2012 Nu har jeg brugt dem, eller mest den ene af dem i over 6,5år, men det kan være der skoen trykker, og hømider/hø lus - potato potato, men det kommer os an på hvilken af pigerne hun har været inde hos..

Kommentér på:
Sellnick medicin

Annonce