{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

Få kaninen til at tage på? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har et problem med begge mine 2 kaniner.

De har i alle de år jeg har haft dem udelukkende stået på almindelig vitaminpiller. De har selvfølgelig fået gulerødder, æbler og græs jævnligt, desuden drops, luksusfodder og andet slik indimellem.

Problemet er nu at de begge blev utrolig tynde over rygraden. Den er simpelthen til at mærke bare man strejfer den.

Da de gjorde det i vinters, tjekkede jeg først efter orm - ingenting overhovedet..
Så gik vi til dyrlægen for at få lidt rådgivning af ham, og han anbefalede nogle runde kugler og nogle små ting i grønne kasser.
Det synes jeg ikke fungerede. Det var også ret dyrt, så ville ikke gå videre med det.
Så købte jeg en stor pose luksusfodder + solsikkefrø, det hjalp lidt, men ikke nok.

Efter vinter, er jeg jo begyndt at springe med dem igen. Simba (snart 6 år) springer jeg ikke ret meget med, men han er også tynd over rygraden.
Flyer (3 år) springer ret meget, og ret højt (alt mellem 40 og 60 cm x 10 spring) har jo en høj forbrænding, og taber sig jo endnu nemmere.

I vinters vejede de 2800-2900, og nu vejer flyer 2700-2750.

De står begge på luksusfodder m. piller (det er blandingen), solsikkefrø, masser af halm, får 3 drops om dagen og enten en gulerod, æble eller græs hver dag.

Jeg har overvejet at give dem nødder.

Nogle der har et forslag til at give dem?
Synes det er synd at de er så tynde :(..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få kaninen til at tage på?
Kommentér på:
Få kaninen til at tage på?

Annonce