{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.781 visninger | Oprettet:

Skinny - Rigtig mange sår! (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej!
Nu står jeg sådan i det problem, at min skinnyhun, Mulle, får rigtig mange sår.
Jeg har aldrig set marsvinene slås, sådan for alvor, eller 'kravle' over hinanden. De har ret meget plads i buret. Neglene er IKKE skarpe. (Ikke på nogen af dem)

Så hvad kan det skyldes, og hvordan kan jeg hjælpe hende bedst?
Nogen gange sidder hun bare og ryster, mens hun piver.. Som om det gør ondt?

Det er ikke kun i nakken, men det er lidt forskelligt.
For tiden er der flest i nakken.

Hun får cirka nye sår hver dag - hver anden dag.
-Denne gang er der så også lidt blod ....


HJÆLP!:-)

Billedet viser det ikke så godt da det er taget med min mobil, men hun har også en helt masse hvide ar, efter gamle sår...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skinny - Rigtig mange sår! (Marsvin)
  • #1   3. okt 2012 Har du prøvet at behandle for skab/sellnick?

  • #3   3. okt 2012 Cavy Cats - Skab? Uhm, nej, ikke ligefrem..

  • #4   3. okt 2012 M-Ellstald Willemsll - Lige nu holder vi hende væk fra de andre, men det er synd, da hun sådan leder efter dem..


    Og hvad skulle en dyrelæge kunne gøre?


  • #5   3. okt 2012 En behandling for skab lyder ikke som en dum idé.

    Jeg har dog oplevet skinnyer der af en eller anden grund kradser sig selv uden årsag, bortset fra øget mængde døde hudceller. Jeg har i de tilfælde ikke fundet ud af hvorfor, men kunnet holde det nogenlunde ved jævntlig badning og smøring med babyolie.


  • #6   3. okt 2012 Kathrine S - en dyrlæge kunne f.eks. finde ud af om der var tale om sellnick eller nogen form for hudsygdom.

  • #8   3. okt 2012 Jeg er enig med de andre. Start med at få en dyrlæge til at tjekke, om der er tale om sellnick eller noget andet der kræver dyrlægebehandling.
    Det bør ALTID være det første udgangspunkt.


  • #9   3. okt 2012 Okay, dyrelæge.. Det må jo så være næste stop for tøsen. Tak for kommentarene! Så vil jeg se på det.
    Jeg tror jeg vil starte med at ringe til dyrelægen, og så må vi jo tage den derfra. Hvis hun har behov for dyrelæge, så skal hun få det.


  • #10   3. okt 2012 hvis HUN har skab så¨har alle de andre også og skal behandles..... bare så du ved at du skal bede dyrlægen om medicin med hjem til de andre (ivomec injektionsvæske kan også bruges oralt)

  • #11   3. okt 2012 Som de andre siger er det ingen dum ide at tage fordi dyrlægen og få grisen tjekket.

    Jeg perosnligt har dog en hun som ser lige sådan ud i nakken, hun kradser sig uden nogen grund udover hun tilsyneladende producerer ekstremt mange døde hudceller. Jeg forsøger at holde det nede ved at bade hende mindst 1 gang om ugen så jeg få de døde hudceller af og så smøre hende i baby olie efter badet.

    Det kan desværre ikke få hende til at stoppe, men kan holde det nede.

    der er ingen forklaring på hvorfor hun gør det. Kuld søsteren var der intet med, og linierne som hun er ud af heller intet.



  • #12   4. okt 2012 kan hun være allergisk overfor babyolien? ja altså jeg ved godt man ikke kan samenligne dyr og mennesker men min yngste datters hud flippede fuldstændigt ud da hun var yngre, kom mer babyolie i vandet sagde sundhedsplejesken, det blev det kun værre af, selvom den VAR svanemærket osv. Det stoppede da vi droppede babyolie og kun brugte en alm fugtighedscreme, måske hun ikke kan tåle hvad du end smører hende med?

  • #13   4. okt 2012 De kan sagtens reagere over at blive smurt for ofte, og nogle kan direkte ikke tåle at blive smurt f.eks. med Derma parfumefri creme.

    Det ved jeg dog, Sortfod har afprøvet med sin, om det skulle være noget i den stil.


  • #14   4. okt 2012 Okay, rart at læse folks.
    Vi ringede til dyrelægen i dag, og hun sagde at de havde noget creme, som ville rense det, og holde det rent, samt at det ville hele hurtigere.
    Når det så kommer væk, må vi jo se om det begynder helt vildt igen.
    De kradser sig ikke specielt meget. - Og hvordan de er når de kradser sig, er ikke til at overse. Det fik jeg set, da de havde marsvinemider.

    Men cremen, og derefter skulle jeg så se hvordan det går. smiley


Kommentér på:
Skinny - Rigtig mange sår! (Marsvin)

Annonce