{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.112 visninger | Oprettet:

Hvad er det bedste bundstrøelse til en hamster? {{forumTopicSubject}}

Hej gnavergalleri..
Hvad er det bedste strøelse til en dværghamster? Kan de godt gå på ren chinchillasand, eller skal det være noget andet? Har selv spåner.

Tænkte lidt på det på billedet, men kan i anbefale andet, eller skal jeg bare beholde spåner?

Hilsen Thea. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det bedste bundstrøelse til en hamster?
  • #1   29. sep 2012 Jeg har brugt spåner, men er nu gået over til hemp. Det både lugter og støver mindre end spåner.

    Nej, jeg synes der skal være andet end sand - men du kunne sagtens give den strøelse i den ene ende og sand i den anden. smiley


  • #2   29. sep 2012 Okay, men kan de egentlig ikke os gå på revet toiletpapir, med sand blandet sammen..? Eller skal det være delt op? smiley

  • #3   29. sep 2012 Det bør være delt op. Tjo det kan de vel godt. Det er bare ikke noget jeg vil anbefale - kun til redemateriale.

  • #4   29. sep 2012 Okay, men har du prøvet det der care fresh?

  • #5   29. sep 2012 Nej det tiltaler mig ikke.

    Jeg har hørt at det skulle lugte meget når de tissede på det, derudover er jeg til mere naturlige ting - hader farverige ting til dyr, så skulle jeg vælge carefresh ville det blive den brune.

    Men nej, jeg kommer ikke til at bruge det smiley
    Hemp holder jeg mig til. Jeg skifter strøelse hver 4-6 uge, og sand 1 gang i ugen. (de bruger sandbadet som toilet)


  • #7   29. sep 2012 Okay, min har fået sand i dag og har allerede tisset i det:-/ Men har os læst, at hvis man brugte spåner skulle man muge ud flere gange, end hvis man brugte det der care fresh.. Men det kan jo godt være de lyver.. smiley Så det kan være jeg skal prøve noget hamp ..

  • #9   29. sep 2012 Hmm.. Men vil da lige prøve hamp..! :o)

  • #10   29. sep 2012 Nu er jeg så uheldig ikke at kunne tåle hampstrøelse og derfor selvsagt ikke bruger det.
    Jeg bruger carefresh og vil ikke bruge andet da det ingen lugtgener har og skifter bur med halvanden måneds mellemrum uden problemer.


  • #11   29. sep 2012 Okay, må prøve mig lidt frem.. smiley

  • #13   29. sep 2012 Ja, det må jeg gøre, men kan en hamster godt gå på fleece? smiley

  • #15   29. sep 2012 Hvadf koster hemp og hvor mange bure kan det slå til til.
    Jeg giver 65 kr.for en stor sæk bløde store spåner. Det suger fint nok.


  • #16   29. sep 2012 Personligt ville jeg ikke turde lade en hamster gå på fleece af hensyn til at de jo gerne gnaver og på den måde river redemateriale i stykker og ved ikke hvor godt de har af fleece.

  • #18   30. sep 2012 jeg bruger kun carefresh og det er genialt og drøj i brug. Jeg har en kanin i et bur på 2 etager og han bruger toilet som jeg renser hver dag. Vi kan nøjes med at skifte hver 14. dag hvilket er dejligt for os da et bur i 2 etager jo kræver mere strøelse og og vi har ingen lugtgener på min datters værelse.
    dyrenesnetsalg.dk er de billigste forhandler vi har fundet og hvis du køber over 299 kr. så er det fragtfri levering så vi køber bare 2 poser pr. gang.
    De har alle farver altså hvid, brunt, pink, blå og Confetti farvet - altså hvor der er forskellige farver i posen.

    Hvid koster for 10 liter 49 kr. og 50 liter. koster det 179 kr.
    Pink koster for 10 liter 55 kr og 50 liter. koster det 219 kr.
    Blå koster for 10 liter 55 kr. og 50 liter.koster det 219 kr.
    Brun koster for 14 liter 39 kr. og for 60 liter koster det 159 kr. og fo 60 liter
    Confetti koster 10 liter 65 kg og hele 60 liter koster det




  • #19   30. sep 2012 manglede lige Carefresh Confetti "den store af pakkerne"den koster 229 kr for 50 liter.
    Så er der styr på tallene


  • #20   30. sep 2012 Jeg synes generelt at hemp er bedre end spåner - både, hvis de urinere og gnaver i det. Det støver ikke nær så meget, det ser pænere ud, det lugter mindre og så tror jeg også de har nemmere ved at lave reder/huler/gange i det.

  • #21   30. sep 2012 Okay, næste gang må det blive carefresh også næste gang hemp.. smiley

  • #22   30. sep 2012 Jeg spørger lige lidt dumt men er jo ny kanin ejer. Hvad er Hemp ? jeg har kun hørt om hamp og det prøvede vi da Nico var lille. Hamp er godt at bruge for det støver ikke så meget når man skal håndtere en bundskiftning men med Hamp og spåner der synes jeg at der lugter meget landligt eller hvordan man nu kan formulere det. altså som når man befinder sig i en lade.
    Carefresh lugter af absolut ingenting


  • #24   30. sep 2012 Ja, men den største forskel er jo egentlig producenten bag hamp/hemp i forhold til kvalitet. smiley


  • #25   1. okt 2012 til Søs hvad er så bedst i kvalitet Hemp eller Hamp og hvis hemp er fra engelske grossister kan man så købe det i danske butikker eller skal man bestille over nettet.

  • #27   1. okt 2012 spåner er sjældent det bedste - det støver ofte mere (hvilket er usmart når hamsteren graver rundt i bundstrøet) og holder sjældent nær så længe som bedre bundstrø.
    hemp, bøgeflis eller boxo comfort er klar mine valg. Min langhårede guldhamster går på ren bøgeflis pga. sin pels og har så masser af toiletpapir i reden.
    mine kinesere går på halv boxo comfort halv bøgeflis - så i hver sin halvdel. Der er boxo hvor de har rede og hjul og så bøgeglis hvor der er mad, vand og sand smiley


  • #29   1. okt 2012 "men kan en hamster godt gå på fleece?"
    Et stort rungende nej! :S

    Hamstere hamstre - og de hamster også bundstrø ind i reden til redemateriale...
    hvis hevet enkelte fleeced strimler ud af stoffet og ind i reden kan det koste hamsteren livet smiley
    Jeg har været 20 sekunder fra at miste et helt kuld samt to voksne guldhamstere pga jeg gav dem hængekøjer i fleece smiley ungerne opdagede jeg en dag fordi jeg gik og gav mad og pludselig begyndte de 7 dage gamle unger at skrige helt vildt... de havde fået fleecen rundt om føderne og mor-hamster hev og hev, hvilket bare strammede det endnu mere smiley Det tog 10 minutter at få af alle 4 unger smiley
    de to guldhamstere var lidt samme situation, bortset fra jeg fandt dem i reden med det rundt om halsen! smiley Med den ene var det altså i sidste øjeblik jeg tjekkede den og fik det af den smiley

    fleece er virkelig "fandens værk" på linje med hamstervat når det kommer til bundstrø og redemateriale.
    jeg giver kun hængekøjer af fleece til mine hamstere sjældent og kun hvis de så samtidig viser at de ikke er interesserede i at pelse køjen totalt til reden. så det er under skarpt opsyn de første dage.


  • #30   1. okt 2012 Pia, tænkte godt det ville give samme resultater som hamstervat, men var ikke sikker, os derfor jeg skrev som jeg gjorde.
    Men er da rart at vide det med sikkerhed hvis man støder på andre med samme spørgsmål. smiley


  • #31   14. okt 2012 Jeg blander hamp og boxo hvilket fungerer rigtig godt. Hamsteret kan grave i det og så ser det realistisk ud. smiley

Kommentér på:
Hvad er det bedste bundstrøelse til en hamster?

Annonce