{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.525 visninger | Oprettet:

kastration af en han kanin {{forumTopicSubject}}

Her forleden dag blev der spurgt hvad en kastration af en han kanin kostede. Min han kanin på 14 uger skal kastreres på mandag og jeg kontaktede 12 dyreklinikker og hospitaler i nærheden af hvor vi bor(vi bor i Vallensbæk på vestegnen). Klinikkerne lå fra Hvisovre og til Tåstrup og prisen varierede fra 600 kr til 1326 kr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kastration af en han kanin
  • #1   21. sep 2012 Det er meget forskelligt fra sted til sted.. Jeg vil dog altid anbefale en dyrlæge man stoler på, når det drejer sig om dyr der skal bedøves helt ned !! smiley

• #2   21. sep 2012 Er 14 uger ikke ret ung, og hvorfor søren skal den dog kastreres? Er den syg?

• #3   21. sep 2012 Aase - Nogen vælger at kastrere/steriliserer deres kaniner, så der ikke er så mange hormoner i kroppen på dem :). Andre neutraliserer dem, hvis de ikke skal bruges til avl.

Min Missi fx. skal steriliseres, da hun angriber og andet, når vi vil fodre hende. Hun er voldsom i sin brunst, og jeg har ikke lyst til at have en kanin i hånden på et tidspunkt :). + hun skal ikke bruges i min avl, og jeg vil ikke af med hende :).

• #4   21. sep 2012 Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, så lad hver med at tage den første og billigste.

• #5   21. sep 2012 Nørrevang:
    Husk der ikke er nogen garanti på at hun vil holde op smiley

Jeg har fået en kastreret han, der strinter, snuser og parre hunner (er ikke kastreret pga. hormoner, men andre årsager)

• #6   21. sep 2012 Wind - Hehe nej self ikke, der er aldrig garanti på noget som helst i livet jo. Men alle dem jeg har snakket med, som har steriliserede hunner, har haft gode erfaringer med det.
    Og hvis hun bare bliver lidt mildere, så er det det hele værd. Hun angreb på et tidspunkt min mor, helt uden grund, da mor nussede hende Oo. Og Missi er ellers en meget, MEGET kælen hunkanin.

• #7   21. sep 2012 Jeg forstår ikke helt, hvorfor det er blevet så "moderne", at neutralisere sine kaniner...

synes det er en lidt trist tendens smiley

og forstår slet ikke, at der er så mange, der gladeligt udsætter deres kæledyr for en unødvendig operation...
    dermed også narkose risiko for død....Ikke at forglemme uundgåeligt ubehag efter operationen smiley

• #8   21. sep 2012 T Hysted - Jeg ser det nu som en god ting, på nogle punkter.
    Ja, det er farligt, men det er det også for os, hvis vi nu skulle opereres.

For Missi er det en nødvendighed at hun bliver steriliseret, for hverken mor eller jeg gider have en kanin der angriber uden grund, og hun bliver værre og værre. Vi vil ikke af med hende, men vi vil meget gerne beholde vores hænder o:!
    Det er rigtig nok, at der ingen garanti er for at hun stopper, men hvis det hjælper, gør jeg det gladeligt, så jeg kan få min glade, kælne og nysgerrige kanin igen.

• #9   21. sep 2012 Okay, kan godt se min tekst ser noget gnaven og sur ud, dette var bestemt ikke meningen :)!

• #10   21. sep 2012 Nørevang - ***Ja, det er farligt, men det er det også for os, hvis vi nu skulle opereres.

ja da... men ville du udsætte dig selv for unødvendige operationer?

(keep in mind, at dyr ikke selv kan vælge)

• #11   21. sep 2012 Som sagt, synes jeg det er en nødvendig operation :).

"keep in mind, at dyr ikke selv kan vælge" - Det er jeg udemærket klar over ;)!

• #12   21. sep 2012 Nørrevang
    Hvad vil du så gøre hvis det nu ikke hjælper ?
    Der stilles jo ingen garanti

• #13   21. sep 2012 Maria - Jeg ved godt, at der ingen garanti stilles, det har jeg også skrevet, og jeg ved godt det kan ske, at en sterilisering ikke vil hjælpe.
    Men jeg mener stadig, at det er nødvendigt. Kan det hjælpe, hjælper det. Gør det ikke, så er det sgu sur røv at stå der og har betalt 1600,-, men som sagt, vil jeg gerne have den steriliseret :). Hun skal alligevel ikke bruges til avl, og jeg bliver mere og mere utryg ved at tage hende op. Og jeg er normalt ikke typen, som bliver utryg ved det, men det er slemt det her.

Og, så har man jo heldigvis hver sin mening :).

• #14   21. sep 2012 hvad nu HVIS der opsår infektion efter operationen?
    hvad nu HVIS hun ikke kan tåle narkosen? og evt dør af det?

er det en risko du gladeligt løber?

• #15   21. sep 2012 T Hysted - Jeg har virkelig ikke lyst til at diskutere det :).
    Hvis dyrlægen ikke har en disse forstand på hvad de laver, så NEJ. Jeg ville kun gøre det, hvis det var en dyrlæge jeg stoler på :).
    Hvis der går infektion i det, jamen så må jeg jo behandle det :).

• #16   21. sep 2012 Nørrevang - så bliver du fri...

Er bare ret overbevist om, at folk slet ikke sætter sig ind i, hvad de egentlig er de udsætter deres elskede dyr for...

• #20   21. sep 2012 Rexi - er du sikker på, at fx en neutraliseret han har det bedre, end en intakt?

• #23   21. sep 2012 Alle de steder jeg har kontaktet nær mig koster det mindt 1100 kr og højst 1575 smiley

• #25   21. sep 2012 Rexi - ja du kan stille mig samme spørgsmål, og jeg svarer skam gerne....

Det er jeg heller ikke sikker på, men det er naturligt.... dyr (og mennesker) er ikke fra naturens side kønsløse....

en hankanin bliver muligvis stresset af, at være blandt mange hunkaniner... hvorfor så udsætte den for det? hvorfor ikke fjerne det der stresser den? flyt buret, og undgå unødig kontakt med kaniner af hunkøn?

bare et eksempel....

jeg er heller ikke endegyldigt modstander af neutralisation... har lidt samme holdning som når det gælder hunde....
    kan sagtens følge, at man får neutraliseret en tæve, der lider kraftigt af falsk drægtighed fx....

det jeg opponerer imod, er at det nærmest er på mode, og tit bliver valgt som den nemme løsning... (for ejeren)

• #26   21. sep 2012 forresten ang pris... så skal vi give omkring de 600 hos vores dyrlæge...
    men det er der så andre årsager til smiley
    ikke fordi det bliver aktuelt smiley

• #29   21. sep 2012 Rexi - det er det jeg mener.... du ve ikke om kaninen reelt får det bedre ved, at få frataget sin kønsdrift...
    man aner jo ikke om en hankanin, der bliver rolig efter kastration, rent faktisk bliver rolig fordi den får det bedre, eller fordi den bare... ja hvordan skal jeg næsten sige det... bliver "ligegyldig"..... trist endda....

• #31   21. sep 2012 centrum dyreklinik i rødovre, tager 800 kr og skal man have kastreret flere kaniner koster de 419 kr .

de kastrerer for dyreinternatet og kastrerer mange kaniner.
    vi har fået kastreret 4 hvoraf en døde..... det er meget sjældent de mister en men det sker altså indimellem.

• #32   21. sep 2012 Jeg gav cirka 800 kr, da Noah blev kastreret for snart 1 år siden smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #33   21. sep 2012 Hvis det ikke hjælper kan man alligevel være glad for at der ikke kan komme ups kuld med den kanin. smiley

• #34   21. sep 2012 Jer der har fået kastrert for de ca 800 kr har det hjulpet på dem?

• > Simse <

#35   21. sep 2012 Ja uden tvivl.

Gangster var vildt dominerende / havde ejer fornemmelse, han strintede på mig flere gange om dagen og jagtede min bror. Nu gør han ingen af delene.

• > Simse <

#36   21. sep 2012 Jeg går også ind for neutralisering - læs her hvorfor (link fjernet)

Det har INTET med "mode" at gøre.

• #37   21. sep 2012 Jeg skulle have steriliseret min hunkanin, men måtte gå af med hende pgr. tvang smiley Der ringede jeg også rundt for at høre

• #38   22. sep 2012 Til Rexi og andre interesseret

Jeg fandt sedlen og den anden dyrlæge som kostede 600 kr er Jens Arnbjerg i Brøndby

• #39   22. sep 2012 jeg ved godt at mennesker og dyr ikke kan sammenlignes på det punkt.... smiley

Kommentér på:
kastration af en han kanin

Annonce