{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.308 visninger | Oprettet:

Charlotte N
Charlotte N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Give kød til fritte? {{forumTopicSubject}}

hejsa smiley har lige et spørgsmål . man skal jo give sin fritte kød. men skal man give fx hele kyllinger osv? for det rækker mors nerver til.. Kan man ikke give dem et kyllinge lår eller lidt bøf fra aftensmadeen? og så hvis man fx skal give bøf så skal det så være helt rådt eller skal man stege det??

Og noget andet er; nogle siger det er godt at give dem et æg? hvis dette er rigtigt så beskriv be' om? skal det vøre blødkogt eller hvordan? smiley

PFT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Give kød til fritte?
  • #1   15. sep 2012 Fritter har bedst af at få råt kød, de er jo kødædere

• #2   16. sep 2012 du kan give den rå æg, kylling, fisk, mus , hakket kød osv. du kan også vælge at give tørfoder til kat så du slipper for det rå...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #4   16. sep 2012 Hvis de får tørkost så skal du sikre dig at der er så meget protein i som muligt og gerne uden korn i.

Jeg er ret sikker på at de må få alt slags kød så længe det er råt (ligesom hunde og katte må). Et råt æg om dagen skader heller ikke. smiley

• #5   16. sep 2012 du bør ALDRIG slippe for at give det rå, for det er med til at ordne dyrets tænder,
    ALT hvis du giver den bør være råt og gerne med knogler og brusk i da det er ekstra godt, gerne råt kød hverdag som sup til tørfoder (spørger det samme som sandra hvilket mærke tørfoder får den?
    OG æg ikke for ofte dvs 1-2 gange om uden RÅT du kan give med skal og det hele hvis du har et sted de kan få lov at more sig med det, hvis ikke kan du blot slå det ud i en skål .)

Du skal tænke på den her måde, "I naturen? hvordan vil ilderen spise sin føde der? har den en pande? Kan den nedlægge en ko/svin? (dermed ikke sagt at den ikke må få svin og rødt kød men den har bare ikke nær så godt af det som fx, kylling, kanin (hare) mus, rotter, insekter,) Og igen den spiser heller ikke sukkerholdigt i naturen

• #6   16. sep 2012 Og igen du skal starte stille op, for hvis du bare BOM overlæsser den med råt kød får den dårlig mave smiley evt ha noget zoolac hjemme

• > Simse <

#7   16. sep 2012 Hvorfor kun 1-2 gange i ugen?
    Jeg kender mange som giver deres hunde og katte et råt æg om dagen. Hørte også i tv'et her den anden dag at mennesker uden et højt kolesteroltal eller hjertekarsygdomme kan spise alle de æg de vil. smiley

• #8   16. sep 2012 Simse, det har noget og gøre med at de vitaminer der er i er fedtopløselige og så kan de blive syge og det gælder også hunde, katte og mennesker, plus så FEDER det MEGET hos sådan et lille dyr

• #9   16. sep 2012 OG Stoffet i æggehvide nedbryder biotin, det b vitamin der er i æggeblomme. Spiser ilderen store mængder rå æggehvide alene, uden blomme, kan det føre til biotinmangel, så da der oftest er mest hvide i så bliver dyrets egne depoter jo tærret på,

Men hvis du har et dyr der ikke er for fed, så kan en blomme ren være rigtig godt

• > Simse <

#11   16. sep 2012 Ja det må man sige smiley

Ændre det noget, hvis det er kogt?

• #12   16. sep 2012 Simse og Sandra S ..
    Sandra S nu "kender" jeg ikke dig og dine holdninger, men hvorfor svare du på tråde ang. en fritte, når duer imod ildere/fritter på gnavergalleri

Simse - er du ikke lidt dobbeltmoralsk nu ? Du er gået helt i selvsving over at der er andre dyr end gnaver på gnavergalleri, hvorfor deltager du så i debatter, som omhandler "ikke-gnavere" ?? :b Det er da misvisende fra din side ? smiley

• > Simse <

#13   16. sep 2012 Så stop dog, Jessie. Prøv lige at tage dig sammen.

Selvfølgelig kan man deltage i en tråd omkring ikke-gnavere selvom man er imod at de er herinde. Igen, det er for at hjælpe, og som du kan se så lærer vi selv noget af det.
    Man må skrive om alle dyrearter på gnavergalleri, så længe emner om ikke-gnavere oprettes under off-topic. Man må ligesom også gerne oprette fotoalbum med ikke-gnavere - hvis du kigger efter, har jeg også et album oprettet med ildere i.
    Jeg skrev desuden at man ikke burde kunne oprette profiler til ikke-gnavere. Jeg skrev intet omkring tråde, fotoalbum eller videoer med dem.

- Så nej, jeg er ikke dobbeltmoralsk.

Desuden er din kommentar slet ikke brugbar i denne tråd, så smut hvis du ikke kan komme med andet end personlige angreb!

Vil du noget så skriv da privat til os, i stedet for at ødelægge denne tråd.

• #15   16. sep 2012 kan ikke huske hvad stedet hedder men der er et sted hvor man kan købe frosne mus, rotter og dag gamle kyllinger i poser af et kg eller 2..

• #16   16. sep 2012 Vil i mig noget er mit nummer 52 50 69 10 smiley

• #18   16. sep 2012 Simse, Stoffet der hedder avidin (det som nedbryder det gode (biotin) i æggeblommer) Går meget let til grunde ved opvarmning, problemet er bare at få ilderen til at spise denne faste masse (jeg gir personligt ikke kogte æg da de ikke gider dem)
    Men man kan jo købe æggeblommer separat, eller bare gå i gang med at bage en hulens masse margens smiley

Jessie kan du ikke oprette en tråd selv hvor du brokker dig i stedte for at ødelægge den her tråd?

OG selvom man er imod kan man godt hjælpe dem der har brug for hjælp?

• > Simse <

#19   16. sep 2012 Aha det er jo god information det dér smiley
    Specielt vigtigt når man(jeg) engang regner med at skulle have flere forskellige rovdyr. Altså den dag jeg engang finder en masse penge og flytter på landet smiley

Men et æg 1-2 gange i ugen er ok så. Jeg mener også at det var en gang i ugen minkene og vaskebjørnene fik rå æg, der hvor jeg var i praktik sidste år.

• #20   16. sep 2012 ja altså jeg vil jo sige at de fleste rovdyr der lever vildt i naturen og som er plyndrere (katte, mår, mink, ilder, ræve, vaskebjørn og den slags) vil ha godt af lidt æg engang i mellem,

personligt putter jeg gerne noget olie (fisk) for at give dem en flot pels,

• #21   16. sep 2012 ildermor: vi har 2 hundegårde ude bag ved vi overvejer at lave voliere i.Men vil der kunne gå f.eks ildere ude hele året??

• #22   16. sep 2012 ja, men personligt vil jeg mene at ilderen er så meget et kæledyr at jeg ville ikke gøre det, hvis det var hobbydyr syntes jeg fint de kunne gå udendøres men da de er kæledyr så syntes jeg de bør kunne komme indendøre og være sammen med dig, smiley Hvis du vil have volieredyr vil jeg sige næsebjørne (ved godt der er nogle der har dem på samme måde som mine ildere) MEN de er mere selvstændige

• #23   16. sep 2012 næsebjørne har jeg arbejdet med dengang jeg var i dyrepasserlære, men dengang fik vi at vide at der skulle en zoo tilladelse til at holde dem? Har dette ændret sig? For jeg ELSKEDE de 2 højt jeg havde derude.

• #25   16. sep 2012 Nej de kan købes ganske lovligt på BLA guloggratis smiley

• > Simse <

#26   16. sep 2012 Mink kan også bo ude hele året. smiley
    Men jeg har set flere, der har haft ildere i udendørs volierer. Man skal bare huske den daglige kontakt, ellers bliver de rimlig vilde.

Næsebjørne og vaskebjørne må man godt have uden tilladelse.

• #27   16. sep 2012 Ilder og Simse : er det sandt! DET må undersøges!

• #28   16. sep 2012 Sarah jep, min veninde forældre har en og de har ikke nogle papire på den smiley ved der er en der har unger i Gadbjerg smiley kønne små væsner

• #29   16. sep 2012 Ilder: de er fantastiske! De 2 jeg passede dengang var simplethen så søde og hyggelige.

• #30   16. sep 2012 smiley jeg vil rigtig gerne ha et stinkdyr, men der er jo ulovlige smiley

• #31   16. sep 2012 uh sådan en svend turde jeg ikke smiley

• #32   16. sep 2012 Den jeg har mødt var noget af den sødeste, (lugt og anal kirtler var selvfølgelig fjernet)

• Charlotte N
    Charlotte N Tilmeldt:
    apr 2010

#33   16. sep 2012 tusinde tak for de gode råd!

Grunden til at denne tråd eksistere er fordi jeg jeg godt gad at have en Fritte. Men ALT skal jo undersøges først. For jeg er a den holdning at hvis man skal gøre noget så skal det gøres ordenligt! .

Hvilket så leder mig til svaret på: AT der er ikke noget fodermærke jeg bruger endnu smiley smiley

• > Simse <

#34   16. sep 2012 Nårh okay smiley

Jamen jeg (og mange andre herinde) er meget glad for at du spørger og undersøger "sagerne" før du anskaffer dig dyret.

• #35   16. sep 2012 Allerførst er det SUPEr vigtigt at du tager ud og besøger nogle der har disse dejlige dyr og kan fortælle om hvor hårdt de kan bide, hvor meget de lugter og hvad man bør gøre ved de forskellige køn, og ikke mindst at de ikke bør bo alene, Godtnok er ilderen i naturen eneboer og søger kun selvskab under parring men 2 ildere(fritter) i fangeskab har MEGEt stor glæde af hinanden, og de bør stadig som minimum være ude og lege min 4 timer dagligt, HVER dag smiley

• Charlotte N
    Charlotte N Tilmeldt:
    apr 2010

#36   16. sep 2012 Tak Simse smiley

Ilder-mor : Lugter de også hvis jeg fx for en setrealiseret(staves?) tæve?
    Og jeg regner bestemt også med at hvis det bliver til noget så skal jeg have to smiley

• #37   16. sep 2012 Ja de lugter specielt, også tæver, og når de udskiller (prutter) så lugter det HELT afsindigt, og er virkelig uudholdelig :S BWARD, du kan vidst få analkirtlerne fjernet MEN det vil jeg personligt fraråde og er også en størrer operation hvor du kan risikere at ringmusklen bliver slap i stedet

• Charlotte N
    Charlotte N Tilmeldt:
    apr 2010

#38   16. sep 2012 ok mange tak for at du gider hjælpe mig! smiley

Lad os sige at fx hun for denne operation lugter hun så slet ikke? (altså ved godt det ikke er neotralt lugt. men ildere har jo sin egen lugt ligesom hunde, heste og katte?)

• > Simse <

#39   16. sep 2012 Ilder lugten hænger der bare i længere tid end hunde og katte smiley
    Min nabo har 11 stk. hvoraf kun en ikke er neutraliseret, og den lugter så dobbelt så meget som de andre - men føj for en lugt efter man har holdt et par ildere, neutraliseret eller ej smiley

Søde er de smiley

• #40   16. sep 2012 de har stadig deres egen lugt og deres afføring lugter også da de jo er rovdyr smiley

• Charlotte N
    Charlotte N Tilmeldt:
    apr 2010

#41   16. sep 2012 ok mange tak! smiley

Kommentér på:
Give kød til fritte?

Annonce