{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig lyd hos marsvin.
  • #2   15. sep 2012 Kan det mon være græshoppe lyden du har hørt? Du kan prøve at google den og finde en side hvor du kan høre lyden smiley

• #3   15. sep 2012 Jep det er nemlig den, en anden beskriver det som solsort eller fårekylling lyd smiley

• #4   15. sep 2012 (link fjernet)

• #5   15. sep 2012 jeg har hørt en græshoppe synge, det lyder aldeles ikke som en græshoppe*SS* men en solsort kan godt være med...

• #7   15. sep 2012 Ja nemlig solsort som susan siger smiley

• #8   15. sep 2012 Der er ikke rigtig nogen der ved hvad den lyd betyder smiley Mit marsvin Molly gjorde det kort tid efter at Naia kom ind i buret smiley

• #9   15. sep 2012 angående betydningen så er alle kilder enige om.... at vi ved det ikke præsist:) MEN en ting er helt sikkert: det er ikke en GLAD lyd. Lyden er kommet fra fx hunner kort før fødsel (har jeg selv hørt en del gange), unger der lige er blevet skilt fra mor, hanner som går alene osv osv.... det har altid været et dyr under en vis form for stress der laver den lyd... så dit marsvin er utilfreds med noget, men HVAD kan vi ikke sige.... måske hun har fået en på kassen af sin veninde???
    vi kan kun gætte.... men i hvert fald så bliver jeg altid nervøs hvis ikke jeg kan finde årsagen for det ER sket her at et dyr har ligget død et par dage efter jeg hørte lyden... og så er det jo svært ikke at kæde de to ting sammen.

• #10   15. sep 2012 sys det lyder som en fugl der er blevet fanget af en kat....
    2 af mine piger kan godt finde på det, og srligt den ene, og går den først i gang kan det fortsætte en hel nat...for det er kun om natten de gør det.. Den sidder så helt stille og reagerer ik på noget, men kommer bare med den høje lyd, så ofte gir jeg noget salat for at stoppe det, men så kan hun begynde igen når det er spist, vi har endda måtte ga så langt at tage den der "pipper" og stte hende ned i en kasse for sig selv resten af natten, selvfølgelig med hø og vand, for at stoppe det.
    Man skal helt hen til buret og ind med hånden før hun registrer en, så hun er ret langt "væk" når hun er i gang med det..
    Og ingen af dem fejler noget, og intet nyt sket, så de er ik stresset over noget.. så her forstår jeg ikke hvad der tricker hende så tit.
    Det er enten Nadie(den yngste) eller Saga(for det meste), der i forvejen er en lidt speciel pige.

• #11   16. sep 2012 Jeg har oplevet det engang - jeg fik 2 drenge hjem - og om natten sku den ene lige fyre den lyd af - og han blev ved i 4 timer ca - ku intet gøre for at stoppe ham - men der har det nok været fordi de var et nyt sted - med 6 fremmede marsvin også tror. Jeg.

Kommentér på:
Underlig lyd hos marsvin.

Annonce