{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Fundet kanin + mere {{forumTopicSubject}}

Vi har fundet en kanin, eller den har fundet os og er flyttet ind i et gammelt kaninbur vi har stående, vi ved godt hvis det er, men de vil ikke ha den tilbage. Hvad gør man så? lader den bo her til den selv hopper videre? Vi har ikke lukket kaninburet dog har vi lukket haven af for at beskytte den lidt. Altså man finder vel næppe nogle der gider ta en sur gammel hunkanin der ikke er menneske vant ind og behandle den godt? Jeg er også bare træt af den nu er mit ansvar. Er rigtig bekymret for den og samtidig har jeg ikke lyst til at aflive den, det ser ud som om den oplever lidt frihed, græs og glæde for første gang i sit liv. Og hvad med vinteren der står for døren? råd søges?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fundet kanin + mere
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   13. sep 2012 Hvis du vil have den til at rende i haven, skal den blot have et hus/hule hvor den kan søge læ og varme (= halm). Vand skal altid være til rådighed, og så anbefaler jeg at give den hø (et sted hvor det ikke bliver vådt)

    Men jeg ville få den aflivet, hvis ejeren ikke ville have den tilbage.


  • #2   13. sep 2012 Ja men jeg tænker bare det er synd både at aflive og at lade den gå her, det ER jo ikke en vild kanin så den ved vel ikke engang hvordan den skal opføre sig for at overleve? Vi har f.eks hund (dog en fredelig en) men kaninen end ikke gemmer sig for den.. Altså den ville jo ikke overleve to sek mod en anden hund hvis ikke den ved den skal gemme sig. De pindsvin der render i haven er da idet mindste kvikke nok til at gemme sig for hunde og katte smiley
    Og jeg vil helst ikke have ry for at 'smide vores kanin ud' men det er jo ikke vores så jeg vil altså ikke ha den ind og bo. Overvejer at lukke den inde i buret om natten så er den lidt beskyttet mod rovdyr, men til vinter når der ligger sne går den løsning jo ikke. men så ku vi jo selfølgelig fodre den og sådan men Åh suk altså! Synes jeg har rigeligt i marsvinene og hunden.


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #3   13. sep 2012 Det er ikke synd for den at blive aflivet - den ligger jo ikke mærke til noget, og kan hverken mærke smerte eller glæde derefter.

    Men hvis jeres have er sikret skulle der da ikke komme andre hunde derind?

    Kaniner i Norge kan klare ned til -40 grader frost, så længe de har halm, læ, plads til at bevæge sig og vand samt foder så går det. smiley
    De får jo også vinterpels.


  • #4   13. sep 2012 Jens: Læste igår at internaterne bugner med kaniner for tiden (nok pga sommerferien..) og kan ikke finde hjem til dem.. Så den bliver højst sandsynligt aflivet.. Specielt hvis den ikke er menneskeglad.

    Ville aflive.. At være kastebold er aldrig sjovt..


  • #5   13. sep 2012 Hvis du ikke gider tage den af den, den rigtige ejer heller ikke gør, så er der vist kun en mulighed tilbage.
    Og det er aflivning. Når en kanin har været fri, er det svært at sælge den igen.

    Og nej, internater tager ikke ind for tiden, og det er heller ikke helt gratis.


  • TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #6   13. sep 2012 Jeg ville vælge aflivning eller at give den til nogen af dem der søger kaniner til slagt.


  • #7   13. sep 2012 Internat er ikke lige mig, har godt nok kun set et- men der sad dyrene i små bure hele dagen- og denne kæmpe kanin ser ud til at elske vores have, og for min skyld må den gerne bo der, grave huler og starte en hel koloni hvis den har lyst- jeg er bare bange for om det er synd for den, om den fryser eller lign. Men har googlet lidt og det skulle kunne lade sig gøre at have en kanin boende ude uden den fryser. Hø og halm har vi jo anyway til de andre dyr. Og tror sku heller ikke nogen ville adoptere den, den er grim, gammel og en smule gnaven/gider ikke snakke- jeg fik lov at undersøge dens pels og negle og det var det så hoppede den ellers væk og vaskede øre smiley Men tak for svarene, videre herfra kommer den nok ikke, tror ikke den egner sig som burkanin og slagt er vel næsten synd når den endelig lige har opdaget friheden smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #8   13. sep 2012 Hvorfor er den grim?

  • #9   13. sep 2012 Grim ?

  • #10   13. sep 2012 Den er bare ikke så heldig med sit look- den har lange strit totter, skæg og er mørkegrå, den ligner lidt en ged, og er enormt stor af en kanin at være smiley Det er ikke fordi den er grim grim, men den er jo ikke ligefrem brun og nuttet smiley

  • #11   13. sep 2012 jeg syntes nok den virker ret menneskevant når du ligefrem har kunnet få lov at tjekke kløer og pels på den....

  • #12   14. sep 2012 Jeg ville nok lade den være og give den et godt bo også ellers bare lade den løbe rundt i haven og hvis du har lidt tid måske se om du kunne gøre den menneske vant det har den måske været også blevet bange for et aller andet eller noget?

  • #13   14. sep 2012 Jo der er en del grimme kaniner rundt omkring smiley jeg har ladet den være i min have, benytte vores gamle kaninbur, giver den hø, halm og vand. Men har altså ikke tænkt mig at grave haven op for at installere kanin grave sikkert hegn, jeg har hund og derfor har jeg hundehegn samt ligusterhæk. Hvis den hopper ud og bliver kørt ned er det bare synd, det er ikke min og ejerene ved hvor de kan finde den. Har også kontaktet to privatpersoner der tar imod rescue dyr- men de takkede nej da jeg sendte billeder.

  • #14   14. sep 2012 quote: "Har også kontaktet to privatpersoner der tar imod rescue dyr- men de takkede nej da jeg sendte billeder. "


    ej sorry ved godt det er tragisk men jeg lå altså flad af grin, den var åbentbart FOR grim selv til en der tager rescuekaniner*LOOOL*
    kan du ikke tage et billede af grimrianden?:)


  • #15   18. nov 2012 Haha, ja hvis hun er så grim vil jeg da også gerne se billeder;-)
    Det er da også dybt tragisk at en der tager rescuekaniner ind, bedømmer efter udseenet:-p


  • #16   18. nov 2012 Lad dog være med at aflive. Det er et liv.!?
    Kaniner kan altså godt leve i det danske miljø og også ude om vinteren. Den behøves ikke rigtigt nogle goder (udover vand + mad), men du kunne godt give den et sted med læ hvis den ikke kan krybe et sted hen, og så lægge lidt mad, vand og halm ind. Så kan den ikke forlange det bedre. Og det er altså vildt hyggeligt med fritgående kaniner der tulrer rundt :)<3
    Har selv to fritløbende hunkaniner. De får vand + mad, og kan finde læ lidt forskellige steder. De er nærmest tamme og venter hver morgen udenfor døren og forlanger lidt kaninpiller.
    De er verdens lykkeligste små kaniner gætter jeg på smiley De graver jo også huler ..


Kommentér på:
Fundet kanin + mere

Annonce