{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.419 visninger | Oprettet:

Marsvin og lopper... {{forumTopicSubject}}

Nu får jeg lige brug for lidt gode råd og erfaringer fra I kloge folk herinde igen... for min dyrlæge, som jeg kontaktede i dag, var desværre ikke til megen hjælp, og jeg blev ikke et hak klogere af at tale med hende.

Sagen er, at jeg i dag har haft 2 af mine plejekillinger til kastration, vaccination, øremærkning og sundhedstjek, og i forbindelse med dette konstaterede dyrlægen til min store overraskelse, at killingerne havde lopper. ARGH!! Loppekur til hele banden; alle mine 5 egne, voksne katte, alle 6 plejekillinger og hunden.

Men spørgsmålet er så: Hvad med marsvinene??

Jeg har hørt eller læst et sted, mener jeg, at lopper ikke går på marsvin og kaniner... men er det rigtigt?

Er der nogen af jer, som har erfaringer at dele ud af og evt. ved, hvad jeg kan/skal behandle marsvinene med, hvis lopperne også er gået på dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin og lopper...
  • #1   30. aug 2012 Har læst at lopper ikke kan leve på kaniner så tror også det gælder marsvin;-)

• #2   30. aug 2012 Marsvin kan ikke få lopper.

• #3   30. aug 2012 Marsvin kan slet ikke få lopper - jeg har nemlig haft lignede tanke da vi både har hund&kat også - men min dyrlæge siger, at lopper ikke går på marsvin smiley

• #4   30. aug 2012 Lopperne kan godt hoppe over på marsvinene og kaninerne. Men.. de kan ikke leve på marsvinene og kaninerne. de skal retur til en kat eller hund inden for 24-48 timer ( mener jeg det er) så vidt jeg husker. Om det lige er 24-48 timer kan jeg ikke helt huske. Men det er noget i den stil.

Men altså lopperne kan ikke overleve på marsvinene og kaninerne. Og der er ikke noget der hedder marsvine eller kanin lopper.

• #5   30. aug 2012 Så det vil sige, at hvis både hund + katte er behandlet med det Avocate, jeg fik hos dyrlægen i dag, så behøver marsvinene ikke få nogen former for behandling?

Bare lige for at være HELT sikkert. smiley Jeg kan nemlig ikke fordrage lopper, og det er jo også synd for dyrene, hvis de bliver bidt, og det kløer. Så jeg vil helst gå med livrem og seler, til jeg er sikker på, de er HELT udryddet igen, de små uønskede gæster. smiley

• #6   31. aug 2012 du skal ihvertfald ikke så meget som overveje at bruge det middel til marsvin - de kan ikke tåle det.

• #7   31. aug 2012 Uh nej, det kunne jeg heller aldrig drømme om - bare rolig. smiley

Dyrlægen nævnte Frontline som en mulighed. Det er ikke godkendt til marsvin, men der skulle ifølge dyrlægen stå i indlægssedlen, at det også kan bruges til marsvin.

Men nu holder jeg i hvert fald bare lige i første omgang øje med mutterne - en gennemgang af muttepels med tættekam her i aften afslørerede i hvert fald ingen tegn på nogen former for ubudne gæster på mutterne. smiley

Derimod fandt jeg ud af, at Aslan faktisk kan lide at blive friseret... smiley

• #8   31. aug 2012 Frontline, ja - men kun spray. Ikke pipetterne.

• #9   31. aug 2012 Goodie! smiley Jeg har faktisk begge dele, da man heller ikke må bruge pipetter til helt små kattekillinger.

Men jeg håber selvfølgelig slet ikke, det bliver nødvendigt at behandle - jeg håber, at lopperne holder sig væk fra mutterne. Til alt held bor mutterne i soveværelset, hvor hverken kattene eller hunden kommer ret meget.

Kommentér på:
Marsvin og lopper...

Annonce