{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

Pindsvin generelt. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil foreberede mig så meget som muligt, til at få mig et pindsvin - evt flere. Det bliver først om et par år når jeg er færdig med at uddanne mig.

Jeg har nogle forskellige sprøgsmål omkring dem.

1. Er det floks dyr eller ikke ? Skal man helst holde dem skildt fra hinanden som med kaniner, eller skal de helst være flere sammen?

2. Hvad skal der være i et pindsvin bur/indhegning.

3. Kan de bo ude hele året, hvis de har mulighed for at komme ind i et hus evt. med varme. Hvordan har de det med varme og kulde ?

4. Har de brug for lille vandløb, sandbad eller noget helt andet ?

5. Har i evt link til en hjemmeside eller lignende, hvor man kan se forskellige bur, indhegninger eller voliere til pindsvin ?

6. Hvad spiser de ? Evt. et link til en side hvor jeg kan læse mig til det.

Jeg har mulighed for at give dem masser af plads, og ønsker at de skal have det så optimalt og naturligt som muligt, gerne forkele dem en lille smule også.
Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg virkelig ikke kan finde noget på nettet om dem - nok mest fordi jeg ikke aner hvad jeg skal søge på.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pindsvin generelt.
  • #1   26. aug 2012 1. De bør som udgangspunkt gå alene. Der er vist nok nogen der har held med at lade hunner gå sammen, men de pindsvin man kan få i handlen, er ikke sociale dyr.

    2. Her springer jeg over smiley

    3. Ingen af de pindsvin man kan få i handlen, kan gå ude. De skal gå inde, og temperaturen må ikke blive for lav, da dyrene ikke må gå i dvale. De er alle sammen ørkendyr (så hut jeg visker), så ingen ude ture til dem smiley

    4. Hopper jeg igen over. Men en lille sidenote - vandløb er ikke noget der skal i et pindsvine bur smiley

    Personligt har jeg fået fat i TheHedgehogPrimer, der er en bog.
    Mht. sider, er det helt ærligt nemmest hvis du selv søger på det. Der er et hav af sider og fora dedikeret specifikt til pindsvin, så det er bare med at finde et sted man kan lide smiley
    Men der er altid www.hedgehogcentral.com
    Det er et godt sted at starte.

    Forresten:
    Emner om pindsvin hører til i Off Topic, da de ikke er gnavere smiley


  • #2   27. aug 2012

    1. Er det floks dyr eller ikke ? Skal man helst holde dem skildt fra hinanden som med kaniner, eller skal de helst være flere sammen?

    De skal helst gå alene.. ellers kommer de op og slås, eller så kommer der stiklinger 24 - 48 dage efter smiley
    Har set mange sætter dem sammen engang i mellem om aften, og skiller dem a, inden man går i seng..

    2. Hvad skal der være i et pindsvin bur/indhegning.
    træpiller eller Hampstrøelse..

    Helst ikke savsmul og andet støvet sjov, da det giver mider tit og ofte!
    Hø, hule, frisk vand hverdag. Kattebakke (gør det hele noget nemmere, når de er renlige ) smiley
    de skal altid være i stuetempertur!

    3. Kan de bo ude hele året, hvis de har mulighed for at komme ind i et hus evt. med varme. Hvordan har de det med varme og kulde ?

    De må slet ikke stå ude! (:
    De skal stå i stue tempertur! får de det for koldt, går de i hi ..
    Og det må disse pindsvin ikke .. det er ikke et alm dansk pindsvin, man har med at gøre (:


    4. Har de brug for lille vandløb, sandbad eller noget helt andet ?

    De skal bare ha frisk vand hver dag.. man kan gi dem en sandbad med chinchillasand.. De må meget gerne ha en flying souser stående, så de kan få brugt noget energi..
    de må IKKE få alm løbehjul, da det ender med at ødelgge ryggen på dem .. Medmindre det er kææææmpe stort, men det flyder også smiley


    5. Har i evt link til en hjemmeside eller lignende, hvor man kan se forskellige bur, indhegninger eller voliere til pindsvin ?
    Folk køber store kaninbure, eller også bygger de selv .. (:

    6. Hvad spiser de ? Evt. et link til en side hvor jeg kan læse mig til det.
    Kattefoder med høj protein og lav fedtindhold, pindsvine foder, grønsager, frygt, kogt æg, melorme.. Man skal passe på med vægten, for leverne kan ikk holde til det i længden, hvis man har et pindsvin i overvægtsklassen..
    der er ikke så mange link om det, desværre .. fandt heller ikk så meget dengang jeg startede med at ha de små bøller .. der er grupper på face, hvor vi alle hjæper hinanden..

    De må bare IKKE få svinekød og advokado ..


    Jeg har mulighed for at give dem masser af plads, og ønsker at de skal have det så optimalt og naturligt som muligt, gerne forkele dem en lille smule også.
    Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg virkelig ikke kan finde noget på nettet om dem - nok mest fordi jeg ikke aner hvad jeg skal søge på.

    Der findes ikk så meget på nettet, da det er meget nyt endnu (:
    Men tro mig, det er et utrolig nemt dyr at passe !
    hvis du har flere spørgsmål, kan du bare skrive en pb (:




Kommentér på:
Pindsvin generelt.

Annonce