{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

kanin med mavepine {{forumTopicSubject}}

Min kanin spiste lidt af en svigermors skarpe tunge i går, den er svagt giftig (liljefamillien) men giver normalt kun diarre og mavepine. Diarre har han ikke noget af men måtte give ham noget metacam for det var rydeligt han havde fået ondt i maven i dag. Han sad helt sammenkrøbet og gemte sig i et hjørne og ville ikke ud selvom jeg sad og aede ham. Nu her flere timer efter han fik smertestillende er han på dupperne igen, men hvor mange dage skal han mon ha det? nogle der har erfaring for hvor længe sådan en mavepine kan vare ved? Han blev "normal" igen ca 1 time efter jeg gav ham metacam og spiser og drikker fint, men metacam virker jo kun 1 døgns tid så det er spørgsmålet om jeg skal give igen i morgen eller mavepinen burde være væk igen der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin med mavepine
  • #2   26. aug 2012 Syntes det er noget underligt noget at skrive at jeg skal ringe og spørge en VAGTdyrlæge når det jo IKKE er akut? Det er da netop den slags uakutte ting et forum er til for?

  • #4   26. aug 2012 nej den dør ikke for som jeg har oplyst er svigermors skarpe tunge kun SVAGT giftig og han tog kun en lille bid. Der står i alle kilder at man får mavepine og muligvis diarre, man DØR ikke eller for leverskader eller noget. Hvorfor i alverden skull jeg ringe til vagtdyrlæge og smide en bunke penge ud af vinduet når jeg har smertestillende herhjemme og der står sort på hvidt alle steder skidtet ikke er dødeligt? Skulle jeg overtale vagtdyrlægen til ALLIGEVEL at lave en udpumpning eller hvad er det du mener jeg skulle med en dyrlæge?
    Jammen altså jeg har sgu da andet at bruge mine penge på?
    Den eneste info jeg mangler er om det er normalt man har mavepinje i 1 døgn eller 5 døgn når man har spist sådan noget, altså hvor længe skal jeg give smertestillende så jeg ikke hvert døgn er nødt til at vente på medicinen er klinget HELT af og han får(ikke får mavepine... Men nu gir jeg ham bare igen i dag (selvom han ikke ser ud til at have ondt som i går) for en sikkerhedsskyld når ingen tilsyneladende kan svare på mit spørgsmål.


  • #5   26. aug 2012 og til alles oplysning ryger planten ud mandag...


  • #8   26. aug 2012 Susanne: er det ikke pinligt at udstille det offentligt når man bliver tøsefornærmet over folk ikke vil ha råd om det de allerede ved?

  • #14   27. aug 2012 Random: netop, jeg har læst på det og han fik ikke engang diarre som der stod de kunne, kun mavepine, pøllerne har set helt normale ud hele tiden.
    I dag har jeg ladet være med at give metacam og han virker helt normal og spiser og drikker som han plejer, så alarm afblæst;)


Kommentér på:
kanin med mavepine

Annonce