{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

INDRETNING af kaninbur! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Det er min første gang her!

Vi er så heldige, at få vores første kanin om en måned. Den yndigste lille teddy/løvehoved. Vi har selvfølgelig gjort os mange overvejelser, da vi gerne vil gøre alt ordentligt.

Min mand har bygget et stort bur, der er 3 meter langt i 2 etager. Derudover vil der være adgang til en stor løbegård, hun vil komme ud i dagligt. Vi er ved at være igennem hele tjeklisten af ting vi skal have klar, men nu søger jeg viden omkring bundlaget i buret. Vi har desværre ikke mulighed for at placere det store bur på græs, som egentlig var planen. Vi står midt i et hussalg, og forventer at rykke ud i et nyt stort hus med mere have efter sommeren. Indtil da, er buret nødt til at stå i vores carport, da græsarealet i vores nuværende bolig ikke er stort nok til både bur, løbegård, legehus og gyngestativ. Mit spørgsmål går så på, hvad jeres anbefaling ville være i bunden af buret? Det kommer til at stå på fliser, men hun kommer selvfølgelig ud i løbegården på græs dagligt. Ville i ligge strøelse ud på fliserne? Skære en træplade til og stille buret på den? Lade hende gå på fliserne i bunden? Jeg havde tænkt hampstrøelse i øverste del af buret? Det er som sagt kun midlertidigt med fliserne indtil vi kommer i en større have med mere græs, og derved har plads til så stort et bur.. Men plads skulle hun altså ikke mangle taget alt i betragtning :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  INDRETNING af kaninbur!
  • #1   12. maj 2021 Er det en inde eller ude kanin?:) bare lige for st kunne svare korrekt

  • #2   12. maj 2021 Ude! smiley

  • #3   12. maj 2021 Planen er han på sigt skal kunne løbe helt frit i hele haven, med buret som base, når vi flytter smiley

  • #4   12. maj 2021 I løbegården kan man bruge træflis/barkflis, det giver et godt og naturligt underlag. I kan også bruge hemp, en strøelse som vist også er naturbaseret, det skulle være ret godt. (Og så naturligvis halm til isolering) held og lykke med ham/hende🙂

  • #5   14. maj 2021 Jeg har før i en periode haft en kanin der gik i 2 etagers bur på fliser. Øverst var der halm og hø og nederst stod det bare på fliser, fungerede fint, hun gravede sig ikke ud og sørgede selv for at slibe negle.
    Så for og svare på dit spørgsmål, vil jeg ikke putte noget bund nederst, men sørger for halm og hø øverst til at putte i og spise.
    Og tillykke med hende/ham smiley


Kommentér på:
INDRETNING af kaninbur!

Annonce