{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man godt få loppe kur til kaniner??
  • #1   17. aug 2012 de kan ikke tåle frontline ved jeg.

Men til gengæld kan du bruge stronghold på dem, men det er på recept.

Men hvis du fjerne kilden til lopperne burde det løse sig selv. Altså hunde og katte loppe er art specifikke så de kan ikke overleve på kaninen. Så hvis du behandler de katte/hunde i eventuelt har så kan dør de når de kommer retur til værts dyret. Og kan ikke overleve på kaninen så løser det sig selv.

• #2   17. aug 2012 enig med sortfod

• #3   17. aug 2012 okki tak for det smiley

• #4   17. aug 2012 Alle erfarne kaninfolk fraråder ellers Frontline til kaniner - så måske du bare har været heldig...

• #5   17. aug 2012 det er dyrlægen der sagde det og behandlet 10 kaniner over 3 omgange med 3 ugers mellemrum så tror ikke det var held smiley

• #6   17. aug 2012 Alle kanin folk jeg er støt på har sagt kaniner ikke må få frontline. Og at din dyrlæge har rådet til frontline er ikke ensbetydene med de kan tåle det. Det kan såment bare betyde din dyrlæge ikke har ordentligt forstand på kaniner.

Så jeg ville ikke give kaniner frontline

• #7   17. aug 2012 okki smiley

• #8   17. aug 2012 Kaniner kan ikke tåle Frontline, Advantage eller Bayvantic eller de andre mærker til behandling af lopper på hunde og katte. Doseringen i pipetterne er slet ikke tilpasset kaninerne, så derfor bliver det på det kraftigste frarådet at bruge det til de dyr. Man risikerer at de dør af det. Så jeg er helt enig med Sortfod!

• #10   18. aug 2012 der vil altid være nogen hvor det går godt ved jo.

Ligesom dem der køre over før rødt i trafikken i flere år uden der sker noget. Eller hvis man giver dyrene noget at æde som alle siger de ikke kan tåle så vil der altid være dem der siger nå det har jeg da givet dyrene i årevis uden der er sket noget...

• #11   18. aug 2012 Hvad en eller anden tilfældig dyrlæge eller kaninejer måtte mene, er egentlig ikke så interessant. Det man bør hæfte sig ved, er at ingen af de nævnte loppemidlers producenter, står inde for at deres produktet kan bruges til kaniner.
    At nogen har anvendt produkterne til kaniner, uden at det har resulteret i dødsfald, er da heldigt for kaninerne, men gør det jo ikke nødvendigvis tilrådeligt.
    Hvis produkterne var godkendt til kaniner, ville producenetrne nok næppe holde det hemmeligt smiley

• #12   18. aug 2012 Dog vil jeg sige at mange ting ikke er godkendt til f.eks marsvin simpelthen fordi der er for lidt penge i at få tingene godkendt til marsvin.
    Og jeg kunne tro det samme gælder for kaniner.

Men alt i alt kan jeg ikke se hvorfor man vil løbe risikoen når der er mange som fraråder frontline til kaniner

• #14   9. sep 2012 Kaniner må ikke få Frontline !!!

• #15   9. sep 2012 okkay

• #17   6. nov 2013 der er virkelig mange dyrlæger som ikke ved nok om smådyrene.. desværre.
    For en del år tilbage var der f.x. en del dyrlæger der udskrev et nyt 'vidundermiddel' mod selnik til marsvin... som så krævede dødsfald blandt dyrene. Og der findes stadig dyrlæger som raskt væk udskriver det.

Så når det gælder smådyrene, så er det bestemt en fordel at stikke en finger i jorden hos de erfarne, sådan at man når at opdage om dr dylle har fod på tingene inden man giver noget der kan have kedelige konsekvenser.

• #18   6. nov 2013 Må give Henrik ret, at dyrene ikke er blevet skadet af produkterne er nok mere held end forstand..

Personligt har jeg dog heller aldrig stået med loppeangreb på kaninerne, så kan ikke sige noget om hvor stort problemet er, og hvad der er den bedste løsning - jeg ville rådføre mig ved dyrlæge, inden jeg ville anvende medicin..

Kommentér på:
kan man godt få loppe kur til kaniner??

Annonce