Kanin - han angriber mig :S {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en dværgvædder, som går til angreb på mig. Det er ikke altid, men det sker alligevel så meget, at det stort set ikke er muligt at komme til ham.
Jeg er flere gange dagligt ved alle kaninerne. De andre to er simpelthen så tamme, og kunne slet ikke finde på at gå sådan til angreb. Han hamre nærmest sit hoved ind i min hånd, stiller sig på bagben og kradser med forbenene og tilmed bider.
Jeg må indrømme, at en sådan kanin ikke lige er min kop te, idet mine kaniner hovedsagelig skal bruges til kæl. - Og ham til kælekanin, virker nærmest absurt.
Nogen med gode råd til hvad jeg kan gøre? Jeg kan vel ikke engang sælge ham til nogen der vil avle med ham, for ingen vil vel bruge en aggressiv kanin? :S
Håber nogen vil hjælpe mig
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 74
Men jeg vil klart forsøge at kæle endnu mere for ham.
Jeg vil lige sige, at det altså ikke kun er i hans bur, det er også i løbegården, og når han går fri i haven, hvor han løbe forvilderet efter ens ben, for så at gå til angreb.
maj 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Gnavere: 4 Emner: 95 Svar: 348
jun 2012
Jeg tænker at jeg vil give det et par måneders tid endnu og ser..
Men handskerne skal klart prøves..
maj 2012
apr 2010
Følger: 49 Følgere: 44 Gnavere: 11 Emner: 40 Svar: 141
Kan desværre ikke komme på en løsning. Har selv haft en hunkanin der var sådan og hende endte jeg med at sælge
maj 2012
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Whoopi var den første kanin efter min elskede Tootsie, som jeg virkelig fik opbygget et forhold til. Hun var med mig over alt (har stadig et minde på min gamle madras, hvor der er en plet, som ikke vil gå af, efter hun tissede i den), og jeg var såååå glad for hende.
Men da hun var blevet vokset, skete der pludselig en ændring i hendes adfærd. Hun begyndte at knurre og true, når man stak hånden ned i buret til hende. I starten ignorerede jeg hende bare og gjorde det, jeg nu skulle, tog hende op osv. (når jeg havde hende oppe, var der ikke noget), men det blev bare værre og værre, og til sidst gik hun til angreb og bed hårdt, så jeg måtte tage handsker på og tage madskålen ind og ud af buret med en knibtang, så hun ikke kunne bide mig. Vi fik hende til dyrlægen og fik hende tjekket efter for smerter, men der var intet at finde, og hun var sund og rask = ingen fysisk årsag til den aggressive adfærd.
Vi forsøgte derefter alle mulige metoder til at få hende til at falde til ro og blive "gode gamle Whoopi" igen, men der var intet at gøre, og det endte med, at hun blev aflivet i en alder af kun 1½ år.
Hvor gammel er din hankanin? Og har du fået ham sundhedsundersøgt hos en dyrlæge for at sikre, at der ikke er en fysisk årsag til hans adfærd?
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 15
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
jun 2012
Jeg tænker, at jeg vil vente og se tiden an over nogen uger, og se om han ikke kan blive den lille søde og kære kanin jeg fik.
Han er vidst omkring 17 uger, så han er stadig ikke så stor, så jeg tænker også, at han måske er i en alder, hvor han prøver mig lidt af, nu når han er som han er.
Hvis JEG ikke kan få ham ordentlig tam, vil jeg forsøge at sælge ham til en der vil kunne arbejde mere og mere korrekt end jeg måske gør med ham. - og ikke til et barn!
Endnu engang mange tak...
jun 2012
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Kanin - han angriber mig :S