{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.922 visninger | Oprettet:

Kanin - han angriber mig :S {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en dværgvædder, som går til angreb på mig. Det er ikke altid, men det sker alligevel så meget, at det stort set ikke er muligt at komme til ham.
Jeg er flere gange dagligt ved alle kaninerne. De andre to er simpelthen så tamme, og kunne slet ikke finde på at gå sådan til angreb. Han hamre nærmest sit hoved ind i min hånd, stiller sig på bagben og kradser med forbenene og tilmed bider.

Jeg må indrømme, at en sådan kanin ikke lige er min kop te, idet mine kaniner hovedsagelig skal bruges til kæl. - Og ham til kælekanin, virker nærmest absurt.

Nogen med gode råd til hvad jeg kan gøre? Jeg kan vel ikke engang sælge ham til nogen der vil avle med ham, for ingen vil vel bruge en aggressiv kanin? :S

Håber nogen vil hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin - han angriber mig :S
  • #1   9. aug 2012 Aflivning, håbede ingen ville sige det smiley - Men det er selvf. også SIDSTE løsning. Jeg har tænkt på den med handsker, men tænkte også bare, at det måske ville skræmme ham. Han er nysgerrig nok og jeg føler også, at han er tryg ved mig, for han vil gerne sidde i skøddet på mig, for en stund, men pludselig går han amok. En gang hoppede han i ansigtet af mig, da jeg sad med ham på en håndklæde i håb om, at han ikke kunne komme til at bide..
    Men jeg vil klart forsøge at kæle endnu mere for ham.

Jeg vil lige sige, at det altså ikke kun er i hans bur, det er også i løbegården, og når han går fri i haven, hvor han løbe forvilderet efter ens ben, for så at gå til angreb. smiley

• #2   9. aug 2012 hej har en han kanin der gør det samme men jeg tager bare nogle hansker på og så tager jeg ham ud i løbegården og sidder ved ham i en halv times tid og sidder lige så stille og prøver at kæle lidt for ham og så lader jeg ham være lidt der ude og så tager jeg ham ind men jeg vil gerne have en anden kanin og jeg har en veninde der gerne vil have ham og hun vil gerne se om hun kan gøre ham tam:)

• #3   9. aug 2012 Hvis den skal væk, det er også sidste udvej, så kommer den bestemt heller ikke hjem til enhver!
    Jeg tænker at jeg vil give det et par måneders tid endnu og ser..
    Men handskerne skal klart prøves.. smiley

• #4   9. aug 2012 okay men min veninde vil gerne have ham og hun får ham gratis

• #5   9. aug 2012 Han kan godt bruges til avl selvom han er agressiv. Man kan nemlig udline temperamentet ved at bruge en foreksempel meget rolig og kælen hun der aldrig kunne gøre en flue fortræd, til en han som din, sådan at temperamentet bliver påvirkert af hunkaninen også smiley

Kan desværre ikke komme på en løsning. Har selv haft en hunkanin der var sådan og hende endte jeg med at sælge smiley

• #6   9. aug 2012 var de virkelig godt nogen der gad at købe den smiley

• #8   9. aug 2012 Som barn havde jeg en sort hunkanin. Hun var en ud af 3 unger i et "ups-kuld", som vores 2 "hunkaniner" pludselig fik, kuldets mindste og kulsort... så hende lagde jeg fluks billet ind på og døbte hende Whoopi. smiley

Whoopi var den første kanin efter min elskede Tootsie, som jeg virkelig fik opbygget et forhold til. Hun var med mig over alt (har stadig et minde på min gamle madras, hvor der er en plet, som ikke vil gå af, efter hun tissede i den), og jeg var såååå glad for hende.

Men da hun var blevet vokset, skete der pludselig en ændring i hendes adfærd. Hun begyndte at knurre og true, når man stak hånden ned i buret til hende. I starten ignorerede jeg hende bare og gjorde det, jeg nu skulle, tog hende op osv. (når jeg havde hende oppe, var der ikke noget), men det blev bare værre og værre, og til sidst gik hun til angreb og bed hårdt, så jeg måtte tage handsker på og tage madskålen ind og ud af buret med en knibtang, så hun ikke kunne bide mig. Vi fik hende til dyrlægen og fik hende tjekket efter for smerter, men der var intet at finde, og hun var sund og rask = ingen fysisk årsag til den aggressive adfærd.

Vi forsøgte derefter alle mulige metoder til at få hende til at falde til ro og blive "gode gamle Whoopi" igen, men der var intet at gøre, og det endte med, at hun blev aflivet i en alder af kun 1½ år. smiley

Hvor gammel er din hankanin? Og har du fået ham sundhedsundersøgt hos en dyrlæge for at sikre, at der ikke er en fysisk årsag til hans adfærd?

• #9   9. aug 2012 Hejsa. Jeg har selv en hun der er sådan når hun er inde i sit bur. Hansker kan, ja, være en god ide selv gør jeg det ikke for jeg vil have at min kanin skal lære at jeg gærne må tage den ud lige meget hvad jeg har på mine hænder smiley prøv at træn den i l

• #10   9. aug 2012 det plejer at være hunkaniner der blvier meget burterritoriale, jeg ville nok tage ham til dyrlæge og få ham tjekket der ikke er noget galt (eller han måske ER en hun). Fejler han intet fysisk valgte jeg aflivning... en kanin man er startet med at være sød overfor og som VAR sød i starten skal jo ikke udvikle sig til et lille monster...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #11   10. aug 2012 Jeg ville nu hellere anbefale en kasteration frem for en aflivning. Fortsætter det efter er stykke tid, hvilket det ikke burde gøre, så ville jeg overveje om jeg kunne have sådan en kanin - hvis ikke, ville jeg vælge en aflivning.

• #12   10. aug 2012 Tusind mange gange tak for alle jeres svar. Jeg er super glad for alle de konstruktive svar jeg har fået.

Jeg tænker, at jeg vil vente og se tiden an over nogen uger, og se om han ikke kan blive den lille søde og kære kanin jeg fik.
    Han er vidst omkring 17 uger, så han er stadig ikke så stor, så jeg tænker også, at han måske er i en alder, hvor han prøver mig lidt af, nu når han er som han er.
    Hvis JEG ikke kan få ham ordentlig tam, vil jeg forsøge at sælge ham til en der vil kunne arbejde mere og mere korrekt end jeg måske gør med ham. - og ikke til et barn!

Endnu engang mange tak... smiley

• #13   10. aug 2012 Sigrig, mange tak skal du have.. smiley

• #14   27. nov 2013 Hej jeg har en kanin han blev kastreret igår, efter det er han begyndt at angribe min hånd når jeg stikker den ned i buret til ham. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, han har aldrig gjort sådan før??

• #15   27. nov 2013 Signekc: og nu vil du gerne have folk gentager ALT det der står i tråden lige over dit emne?;) prøv at læs tråden først.... og virker ingenting der SÅ opret et emne selv.

Kommentér på:
Kanin - han angriber mig :S

Annonce