{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.469 visninger | Oprettet:

Kan kaniner tåle spidskål.?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Nu har jeg siddet og prøvet at undersøge om kaniner kan tåle spidskål, men kan ikke finde nogle oplysninger om det.:o((

Kan de tåle spidskål...??

Har fået en hel sæk af det i dag, da min veninde arbejder i et køkken på et plejehjem, og det de ikke brugte fik jeg, men jeg har ikke givet dem det endnu, da jeg ikke ved om de kan tåle det.??

Håber nogen kan hjælpe mig..;o))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan kaniner tåle spidskål.??
  • #1   30. jul 2012 Ja, det kan de godt, men som med andet kål og salat, så skal de ikke have for meget af det, men en lille håndfuld tager de bestemt ikke skade af...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   30. jul 2012 Hvis de er vant til grønt så ja

• #3   30. jul 2012 Super, tak for det..;o))

De får grønt hver aften, som gulerødder, broccoli, spinat, mælkebøtter, frisk græs, blade fra blomkål. Men nu var jeg så heldig at få spidskåls blade i dag, så de får lige lidt i aften..;o)) Tak...:-)

• #4   31. jul 2012 min nin er vant til grønt og han spiser det som om han fik penge for det... den eneste ting der giver ham tynd mave er iceberg, jeg undrer mig over det.-.. selv den mindste stump iceberg giver splatmave her, men to store blade hvidkål/spidskål ryger lige i løgnhalsen uden problemer:)

• > Simse <

#6   31. jul 2012 Jeg tror mere det er pga. det indeholder noget som vores dyr ikke kan tåle - men nogle mere end andre.
    Fx kender jeg en person hvis fugle ofte har fået grønt, også når de har unger. Men den dag de fik iceberg, døde ungerne. Så det giver de ikke længere.
    Jeg mener også at have fået af vide at der er noget i iceberg, som er en smule giftigt for dyr, hvilket er grunden til at man ikke bør give det til kaninunger.

• > Simse <

#7   31. jul 2012 Vandindhold i diverse grønt:
    Agurk: 96,7 %
    Iceberg salat: 95,7 %
    Tomat: 94 %
    Blomkål: 92,6 %
    Spidskål: 91,9 %
    Spinat: 91,7 %
    Gulerod: 89,1 %

Så det er ikke fordi der er en særlig stor forskel. smiley
    Men jeg plejer at holde mig fra de tre øverste, da der ikke er særlig meget næring i, i forhold til fx gulerødder og kål.

• #8   31. jul 2012 jeg tror heller ikke det er pga vandet... agurk indeholder jo mere vand og det kender jeg ingen dyr der får diarre af.

• #9   20. sep 2013 Det er pga. af vandet da de ikke kan tåle for meget vand, det siger de kloge hoveder i hvert fald. Men vi her hjemme er kommet frem til, at de så bare drikker mindre når de har fået noget der indeholder meget vand. Bare man ikke overdriver tingene, tænker jeg det er ok.

Kommentér på:
Kan kaniner tåle spidskål.??

Annonce