2.701 visninger
|
Oprettet:
kaniner sidestilles med hund og kat. {{forumTopicSubject}}
Godaften
Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt her. Kan det passe at et boligselskab kan sidestille kaniner med hunde og katte, når det ikke står i reglerne? Jeg har fået en klage over mine kaniner, og nu mener boligselskabet at da jeg har hund må jeg jun have en kanin (vi må have to husdyr her) Jeg har googlet det og kan kun finde et boligselskab hvor det står udført i deres regler.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 40 Svar: 353
apr 2010
apr 2010
Kan slet ikke forstå, klager på en kanin, jeg har 3. og jeg kan slet ikke lugte dem
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 29 Gnavere: 2 Emner: 16 Svar: 322
Desværre er der visse boligforeninger - herunder den jeg selv bor i - der mener det at husdyr også gælder kaniner og gnavere
apr 2010
Men hvis de siger det, kan du vel intet gøre
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 5 Svar: 95
apr 2010
apr 2010
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men selvom du skulle få medhold, så er de faktisk i deres gode ret til at forbyde at du har specifikke dyr, hvis de er til gene for dine naboer. De bestemmer selv om grænsen går ved 1 klage eller ved 100 kager.
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
Men man kan jo altså godt få klager over møbler der generer og boligselskabet er i sin gode ret til at sige kræve dyr/møbler fjernet hvis de har fået gentagende klager på det.
Dog bør man da stadig få en "første advarsel" om at de har modtaget klager, og at tingene skal bringes i orden, så der ikke kommer flere klager - FØR de kræver dyr fjernet
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 9 Svar: 145
maj 2010
Du har ret til at beholde de dyr du har på nuværende tidspunkt, men må ikke anskaffe flere (Såfremt du har flere end en evt. ny regel fastsætter man må have).
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
mar 2012
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 5 Svar: 95
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Som regel klapper udlejere i når man nævner LLO heldigvis, for ellers kan det være svært at overbevise om man gerne må have burdyr når det står nej til husdyr, been there...
Nogle klager seriøst over alt, min første underbo opfandt ting jeg gjorde og larmede med - fordi han ikke kunne lide mig. Det eneste han kunne ramme mig på var larm og mine dyr, så det var det han opfandt klager ud fra - til trods for en anden i opgangen havde kat (som direkte ikke er tilladt her) hvilket han vidste.
LLO inddraget da jeg blev truet med opsigelse af lejekontrakten pga. klagerne - siden har jeg ikke hørt noget fra boligselskabet omkring klager eller noget.
Jeg har altid været meget påpasselig med mit dyrehold - smider f.eks. ikke affald i containerne, sviner ikke i opgangen, lader ikke dyrene larme unødigt mv. for netop ikke at genere alle andre - en udlejer kan nemlig godt opsige en hvis ens dyrehold er til gene for andre, selv om burdyr er ok i en lejlighed. Men i 99% af tilfældene er det bare nogen der har ondt i røven - desværre...
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Min udlejer mener heller ikke jeg må ha marsvinene. Men han tør ikke gør noget ved det, da jeg har sagt han lige kan prøve for så bliver det LLO han høre fra i stedet for mig.
Men jeg havde også 2 katte i lang tid, og pludselig en dag var der en gammel mand på 1,sal som fik ondt i røven over det ( jeg bor på 3 sal) og klagede til udlejeren. Jeg har så siden påstået jeg ikke har kat mere, så han aner ikke jeg forsat har 2 katte.
Min ene nabo som jeg har boet dør om dør med i snart 9 år ved det dog godt, og har intet mod det. Hun ved også jeg har marsvin da man kan høre dem gennem væggen når de plager for foder.
Men som hun siger vi skal alle kunne være her.
Hun ved dog ikke hvor mange marsvin jeg har, da jeg aldrig fortæller nogen hvor mange.
Lejligheden på den anden side, har der været nye lejere i jeg ved ikke hvor mange gange, de bor der aldrig særlig længe. ( lejlighederne har fugt her, så måske derfor bla.).
Men altså jeg vil også sige fortæl ikke nogen hvad du har og hvor mange, for folk får let ondt i røven over det.
Og angående kaniner, så vil de fleste betegne dem som husdyr. Og det er en stor gråzone det med dyr i lejekontrakter. Og derfor er der i prinsippet aldrig noget som er helt sikkert. LLO har dog gennem tiden vundet rigtig mange sager omkring det med husdyr kontra burdyr.
okt 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 4 Emner: 44 Svar: 160
apr 2010
Sådan er det her i den boligforening hvor jeg bor.
Du må have ET husdyr (hund eller kat), mener endda også der står i kontrakten at et husdyr betyder en hund eller kat.
Alligevel kender jeg nu adskillige mennesker der har fået klager over kaniner.
Boligforeningens undskyldning for dette er at de mener kaniner og marsvin tiltrækker rotter.
Jeg fatter dælme bare ikke at en anden person her i området så har lov til at lave HELE sin have om til fuglevoliere. Hele vedkomnes have er fyldt med store fuglevoliere. Og det bliver der ikke gjort noget ved. Og det er da ved gud en ting jeg kunne forestille mig kunne genere naboerne pga. larm.. Men ja ja..
Selv har jeg fået klage over min 3 katte til trods for at de er indekatte. Der var simpelthen en stodder overfor mig, der fik ondt i røven over at se dem sidde i mit stuevindue - og de sidder der ALDRIG alle på samme tid, så han har virkelig stået og brugt tid på at glo ind af mit vindue ;s Sådan rimelig ubehageligt synes jeg.
Den klarede jeg dog ved at skrive under på hos boligforeningen, at jeg kun har ÉN kat. Mere er der ikke blevet gjort ved det, og nu er mit vindue skærmet med sådan noget toning til bilruder, så nu kan han glo alt det han har lyst til
Men ja, her hvor jeg bor der SKAL folk altså bare klage. Min mormors nabo har sågar fået en klage over at han har for mange pynteting i sin forhave?! Hvad dælen rager det andre folk?!
apr 2010
maj 2010
Det er jo et klart kontraktbrud, og man får den der fornemmelse af, at man tilsyneladende ikke mener, at loven er lige for alle.
Da vi flyttede, var det en betingelse at vi måtte få chinchillaerne med. Det er ikke tilladt at holde hund, og man må have 1 kat pr. lejlighed. Vi spurgte med chinchillaer, og fik grønt lys.
Jeg kender da til nogle stykker der har mere end en kat, og har ikke i sinde at klage over det, men samtidig har jeg stadig den der med, at man har sagt ja til at overholde nogle regler, og så skider man bare på det...
apr 2010
Så synes nogen folk skulle lære at feje for egen dør før de fejer for andres
Furrytails - hvis der her menes mig så har jeg hele tiden haft 3 katte.. det er ikke nogen jeg har anskaffet mig, men haft dem med da jeg flyttede ind
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
apr 2010
Og NEJ jeg skiller mig ALDRIG af med nogen af mine katte - det er mine "børn".
Og jeg er ikke den eneste herude, stort set alle har mere end et dyr.
Det retfærdiggøre det selvfølgelig ikke, det er ikke det jeg mener
Og den sammenligning kommer nok lidt af at jeg bor i nærheden af 2 personer, der hver har bare en hund, men de hunde gør KONSTANT -.-
Ilder-mor - Åååhh ha det er træls med såen nogen mennesker. Specielt hvis de selv laver noget de "ikke må".. Kan folk da ikke feje for deres egen dør før de fejer for andres. Suk..
For ham der klagede over mig spiller også tit MEGET højt musik, som hans nabo er træt af. Hun har klaget over ham, men han kan sq ringe op på boligkontoret og få af vide hvem der har klaget!! - Det kan vi andre sq ikke få af vide for det må de ikke fortælle! :s Der er forskel på folk herude må man sige..
mar 2012
hvis ovenstående er sandt, altså at du ikke har fået aktindsigt når du bedte om det så er klagen faktisk lige til at pudse næse i... de SKAL sige hvem der er hvis de giver dig en klage, ellers behøver du ikke tage klagen alvorligt kan man også vende det om og sige....
apr 2010
Eller dvs. det er der så nogen få stykker der gør jo, men det er ikke standarden, de nægter at oplyse hvem der klager.
mar 2012
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Men derfor behøver de jo ikke at oplyse dig om det alligevel, medmindre du er stædig og blander LLO ind i det. Ellers gør de det nu alligevel.
Jeg fik bla. ikke oplyst det da der blev klaget over jeg havde kat. Og ved at von Fancy heller ikke fik det oplyst da der var klaget over hende.
Så det er jo egentligt først hvis man er stædig og blander LLO ind, at man eventuelt vil få oplyst hvem klagen er fra hvis det er en træls udlejer eller træls bolig selvskab man har.
kaniner sidestilles med hund og kat.