{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Vådt øje/hvidt pus ved kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg har en halvgammel kanin (pige), som bliver 9 her til sommer. Helt generelt har hun det rigtig godt. Hun spiser, hendes vægt forbliver den samme, ikke rigtig nogen tegn på, at hun bliver meget svagere i musklerne eller noget. Og alt dette er blevet bekræftet af en dyrlæge over flere gange de sidste 3-4 måneder.

Desværre er der også bare sket det, at hun inden for det sidste år er begyndt at få hvidt pus/vådt øje på hendes ene øje. Første gang vi var ved dyrlægen var der vist noget støv eller lignende der havde sat sig i klemme, som vi fik bugt med via medicin, anden gang var det fordi hun havde fået en rift på selve øjet, og derefter holdte det op i en del måneder (det var også over sommeren). Men her i efteråret er det så småt begyndt igen, hvor vi så også har haft hende ved dyrlægen. Men alle gange har det hverken været noget med tårekanalerne, som ser ud til at fungere fint, det har ikke været noget med tænderne, og der har heller ikke været ridser, og fin gennemgang fra øje til næse (eller hvad man kalder det). Så derfor har vi ikke fået medicin, men har bare skullet skylle med fx saltvand. Sidste gang (under en måned siden) sagde dyrlægen, at det nok blot var fordi, der var noget der irriterede hende, såsom øjenvipper der drillede (hun spurgte fx om hun var halv Rex eller noget - hvilket jeg desværre ikke aner, som måske har disse problemer?).

Problemet er bare lidt, at det ikke rigtig går væk. Hun spiser stadig, virker glad, og alt det der, men derfor forestiller jeg mig nu stadig, at det på et plan må være lidt irriterende. Så er der nogle forslag/ideer til, hvad man måske kunne prøve som næste skud ? Måske bare vente til det bliver mere sommer, hvor man kan lufte meget mere ud, og komme meget mere ud (ja, hun er indekanin).

Så ja, jeg er sgu lidt i tvivl om, det bare er fordi hun er gammel, eller det kan være en helt andet årsag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådt øje/hvidt pus ved kanin
Kommentér på:
Vådt øje/hvidt pus ved kanin

Annonce