{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
298 visninger | Oprettet:

Certifikat marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til enten hvordan jeg tyder disse tal eller hvor jeg finder en guide over procentfordelingen på et udstillings certifikat.
Det handler om at jeg har overtaget denne dejlige teddy han som har været på udstilling på Mørkhøj Skole sidste år, og med ham fulgte der et certifikat som lyder:
Pelsretning: 25%
Ruhed: 20%
Pelskvalitet: 15%
Kropsform: 10%
Kondition: 10%
Øjne: 10%
Ører: 10%
Se nu er det sådan at jeg måske godt kunne tænke mig at gøre et forsøg med ham på udstilling selv, men har aldrig prøvet det før:-) Så jeg ville jo lige tyde hvordan han har klaret sig før!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Certifikat marsvin
  • #1   18. jul 2012 Procentsatserne viser hvor meget de forskellige ting tæller i den samlede bedømmelse - det er altså ikke de procent han har opnået af de forskellige ting smiley

    Certifikat gives til de marsvin der lever bedst op til standarden for racen.
    Du kan tyde hvordan han klarede sig, hvad der var godt osv. på ham ved hjælp af kommentarerne på blanketten. Det er dommerens begrundelse for bedømmelsen.


  • #2   18. jul 2012 Ok tak for info ja jeg tænkte jo nok også lidt at det var det der var ment smiley Så hvis han har fået sådan et certifikat og der de fleste steder står very good, så kan det vel godt betale sig at tage ham på udstilling igen?

  • #3   18. jul 2012 Ja så burde han, afhængig af din forbereden, kunne klare sig okay.
    Altså det er aldrig en garanti at én dommer har ment sådan, men sandsynligheden er der smiley


  • #4   18. jul 2012 Hvis der er sådan et lille rødt klistermærke på bedømmelsen der fulgte med, så har han fået certificat på sin bedømmelse. Det betyder, at han kun behøver 2 mere af de røde klistermærker for at blive champion smiley

  • #5   18. jul 2012 Ok ja jeg skal da i hvert fald lige have øvet mig lidt i det der med trimningen:-)
    Og ja der er sådan et rødt klistermærke, spændende så skal jeg bare lige selv prøve at klare det godt med ham 2 gange mere. Det kan jo være at man får smag for det! Har kun prøvet det med min hund en gang før,men det var slet ikke noget for mig, folk var alt for konkurrerende overfor hinanden (på den grimme måde) men håber lidt på at det kunne være bedre indenfor marsvine verden.


Kommentér på:
Certifikat marsvin

Annonce