{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.979 visninger | Oprettet:

Jordegern/Egern mad? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Jeg skal passe et egern eller jordegern (kan ikke huske det) fra på tirsdag, og vil gerne vide lide om det.. Hvad må jeg give den at spise ud over dens tørfoder? altså af grønt? og snaks?
Jeg har selv hamstere, de har nogle yougurt drops, må de få dem?

På forhånd tak for jeres svar..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jordegern/Egern mad?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   12. jul 2012 Generelt holder jeg sådanne ting fra mine dyr. Mejeriprodukter og sukker høre ikke til i dyrenes kost eller godbidder. smiley

De fleste egern vil nyde lidt frugt og grønt - prøv dig frem, dog skal du holde dig fra avokado og stenfrugter (blommer, kirsebær osv.)

<b>Grøntsager:</b> Gulerod samt toppen, Bladselleri, Knoldselleri, Radiser samt toppen, Rucola, Artiskok, Græskar, Squash, Beder samt toppen (rødbeder, sølvbeder o.l. og selvfølgelig ikke syltede), Skvalderkål, Fennikel, Pastinak, Persillerod.
    <b>Krydderurter:</b> Basilikum, Persille, Mynte, Karse, Salvie, Dild, Oregano, Lavendel, Mælkebøtte, Pebermynte, Rosmarin, Timian, Kløver, Kamille, Koriander, Kørvel, Løvstikke, Estragon, Citronmelisse, Brændenælde (tørret).
    <b>Frugt og bær:</b> Æble, Pære, Melon, Papaya, Ananas, Banan, Mango, Appelsin (uden skræl), Clementin (uden skræl), Hindbær og blade, Blåbær og blade (skulle være godt for maven), Jordbær og blad, Tyttebær og blade, Brombær og blade.

Melorme og andre insekter må de også gerne få - præcis som dine hamstere må. smiley

• #2   12. jul 2012 Okay det lyder godt, der er i hvert fald en del af de ting vi har i huset.. 1000 tak for svar..

Hamstere har det med at få dårlig mave hvis de får for meget grønt, har egern/jordegern det også sådan, eller kan man godt give dem lidt større mængder end hamster?

• #3   12. jul 2012 hassel nødder må de gerne få smiley
    -evt. med skal, men ikke for mange da de feder

• #4   12. jul 2012 skald*

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #5   12. jul 2012 Ja hvis de ikke er vant til det - det kræver oftest altid tilvænning at give grønt til dyr.

Nødder i form af jordnødder og hasselnødder må de også gerne få, som Mette er inde på.
    Solsikkekerner, pinjekerner må de også gerne få

• #6   12. jul 2012 Okay tak for svar, ved ikke hvor meget den er vand til men det spørger jeg om når de kommer med den smiley

Kommentér på:
Jordegern/Egern mad?

Annonce