2.979 visninger
|
Oprettet:
Jordegern/Egern mad? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer..
Jeg skal passe et egern eller jordegern (kan ikke huske det) fra på tirsdag, og vil gerne vide lide om det.. Hvad må jeg give den at spise ud over dens tørfoder? altså af grønt? og snaks?
Jeg har selv hamstere, de har nogle yougurt drops, må de få dem?
På forhånd tak for jeres svar..
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
De fleste egern vil nyde lidt frugt og grønt - prøv dig frem, dog skal du holde dig fra avokado og stenfrugter (blommer, kirsebær osv.)
<b>Grøntsager:</b> Gulerod samt toppen, Bladselleri, Knoldselleri, Radiser samt toppen, Rucola, Artiskok, Græskar, Squash, Beder samt toppen (rødbeder, sølvbeder o.l. og selvfølgelig ikke syltede), Skvalderkål, Fennikel, Pastinak, Persillerod.
<b>Krydderurter:</b> Basilikum, Persille, Mynte, Karse, Salvie, Dild, Oregano, Lavendel, Mælkebøtte, Pebermynte, Rosmarin, Timian, Kløver, Kamille, Koriander, Kørvel, Løvstikke, Estragon, Citronmelisse, Brændenælde (tørret).
<b>Frugt og bær:</b> Æble, Pære, Melon, Papaya, Ananas, Banan, Mango, Appelsin (uden skræl), Clementin (uden skræl), Hindbær og blade, Blåbær og blade (skulle være godt for maven), Jordbær og blad, Tyttebær og blade, Brombær og blade.
Melorme og andre insekter må de også gerne få - præcis som dine hamstere må.
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Hamstere har det med at få dårlig mave hvis de får for meget grønt, har egern/jordegern det også sådan, eller kan man godt give dem lidt større mængder end hamster?
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 414
-evt. med skal, men ikke for mange da de feder
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 52 Svar: 414
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Nødder i form af jordnødder og hasselnødder må de også gerne få, som Mette er inde på.
Solsikkekerner, pinjekerner må de også gerne få
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Jordegern/Egern mad?